جراحی زیبایی پلک که به لیفت پلک یا بلفاروپلاستی هم شناخته شده است، یک عمل جراحی زیبایی است که برای سفت کردن پوست دور چشم، برطرف شدن چروک‌های دور چشم، افتادگی پلک‌ها، کیسه‌های پف کرده زیر چشم و سیاه شدگی دور چشم تعبیه شده است.

این جراحی می‌تواند وابسته به نیاز دقیق شما متفاوت باشد. برخی تنها روی پلک بالا یا پایین عمل را انجام می‌دهند. برخی بر روی هر دو. این پروسه می‌تواند شامل جا‌به‌جا کردن چربی و مسطح کردن مناطق گود شده یا فرو رفته روی چشم باشد.

شما تنها کسی نیستید که تمایل دارد چشمانش در نگاه دیگران از نظر زیبایی ارتقا پیدا کند.

آیا سعی دارید جوان تر به نظر برسید؟ جراحی پلک می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. با سفت کردن پوست دور چشم، این جراحی می‌تواند کمک کند که ظاهر درخشان‌تر و بهتری پیدا کنید.

بینایی شما نیز ممکن است بهبود یابد. پوست اضافه ممکن است پلک شما را افتاده کند و باعث آسیب رساندن به دید شما شود. بعضی از بیمه‌ها ممکن است به به دلایل قبلاً مطرح شده را تقبل کنند. برای اطلاع از پوشش دهی به بیمه به یک چشم پزشک مراجعه کرده و میدان دید خود را مورد آزمایش قرار دهید.

– جراحی پلک برای شما مناسب خواهد بود اگر:

  • نسبتاً سالم باشید
  • از قبل مشکل بدی در پلک خود نداشته باشید
  • سعی در درمان پلک افتاده، کیسه پف کرده زیر چشم، شل شدگی پوست، کبودی دور چشم داشته باشید

مناسب‌ترین گزینه‌ها برای انجام این عمل معمولاً در دهه ۳۰ زندگی خود به سر می‌برند که معمولاً پوست شروع به از دست دادن حالت ارتجاعی خود در این سنین کرده است. این جراحی در بین افرادی که در دهه پنجم و ششم زندگی خود به سر می‌برند شایع‌تر است.

  • جراحی زیبایی پلک چه میزان هزینه دارد ؟

یک عمل زیبایی پلک به طور متوسط در آمریکا ۳٫۵۰۰ تا ۴٫۵۰۰ دلار هزینه دارد. هزینه‌ها بستگی به موقعیت جغرافیایی، جراح، خدمات مرکز درمانی و پیچیدگی عمل جراحی شما خواهد داشت.

اگر شما به جراحی روی هر دو پلک نیاز دارید می‌توانید برای عمل هم زمان اقدام کرده و مقداری پول پس انداز کنید. به این صورت که هزینه‌های بیهوشی، اقامت و جراحی را تا حد زیادی کنترل کنید. ممکن است بیمه بخشی از آنچه که در صورت حساب شما می‌آید را تقبل کند. اگر شما از مشکلات قابل توجهی از انسداد بینایی رنج می‌برید بیمه هزینه این جراحی را پوشش می‌دهد.

  • چگونه جراح انتخاب کنیم؟

پیدا کردن ارزان‌ترین جراح ممکن است اغوا کننده باشد اما اولویت شما باید یافتن پزشکی باشد که تجربه کافی یا مدرک تخصصی جراحی پلاستیک یا تخصص جراحی چشم داشته باشد. عکس‌های قبل و بعد از عمل معیار مناسبی برای رسیدن به نتیجه‌ای است که انتظارش را دارید. از پزشک خود بپرسید که در ماه چند عمل انجام می‌دهد. ترجیح با آنهایی خواهد بود که دست کم یک جراحی در هفته را انجام دهند.

شبکه تخصصی جراحی زیبایی بادرمان همچنین توصیه می‌کتد پیش از انتخاب جراح، با چندین جراح زیبایی پلک ملاقات کنید. مهم است که علاوه بر مهارت حرفه‌ای بتوانید با وی به عنوان یک جراح ارتباط برقرار کنید و با رفتار بالینی او احساس راحتی کنید. آنها موظفند که به شما حس راحتی و اعتماد به نفس بدهند. همچنین محیط کار و کارکنان اطمینان و اعتماد را به شما انتقال دهند.

جراحی زیبایی پلک

  • چگونه برای انجام این عمل آمادگی لازم را داشته باشم؟

اگر چه عمل جراحی زیبایی پلک دوره بهبودی طولانی ندارد اما با این حال شما به برنامه‌ریزی احتیاج دارید. به این معنی که چند روزی از محل کار مرخصی بگیرید. بعضی افراد بعد از ۵ روز می‌توانند به کار بازگردند به خصوص وقتی جراحی پلک بالا انجام داده باشند. جراحی پلک پایین به دوره استراحت طولانی‌تری نیازمند است.

برنامه ریزی در به دست آوردن بهبودی بعد از عمل اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر در منزل استراحت می کنید کیسه یخ از تورم چشم خواهد کاست و بهبودی را سرعت می‌بخشد. ممکن است دکتر برای شستشو بخیه‌ها و زخم‌ها شامپو بچه تجویز کند. پس از عمل همواره قطره چشم و عینک آفتابی بزرگ برای استفاده خارج از منزل را با خود همراه داشته باشید.

  • در روز عمل جراحی چه اتفاقی می‌افتد؟

جراحی زیبایی پلک نسبتاً یک جراحی بدن دردسر است خصوصاً در مقایسه با سایر جراحی‌های پلاستیک. لازم نیست برای انجام این عمل به بیمارستان یا مرکز جراحی‌های سرپایی بروید. برخی از جراحان این عمل را در مطب خود و به وسیله بی‌حسی موضعی انجام می‌دهند.

روش واقعی بر این اصل استوار است که جراح چین و چروک طبیعی را بر روی پلک شما عمل می‌زند و پوست اضافی که پلک را احاطه کرده بر می‌دارد. در واقع پلک به اندازه طبیعی باقی می‌ماند و فقط قسمتی که چین و چروک اضافه دارد برداشته می‌شود. آنها می‌توانند چربی گردن یا اطراف چشمان را برداشته یا برجسته کنند.

ورود شما به مطب تا خروج از آن باید حداکثر ۳ ساعت به طول انجامد.

  • دوره بهبودی چگونه است؟

روند بهبودی چندان پیچیده نیست… ممکن است مقداری تورم و کبودی در ناحیه جراحی وجود داشته باشد. اما اکثریت درد زیادی را تجربه نخواهند کرد. بیشتر پزشکان ۲ هفته استراحت را پیش از بازگشت به فعالیت‌های روتین پیشنهاد می‌کنند.

یک جراح پلاستیک به شما پیشنهاد می‌کند هنگام خواب سر را بالا نگه دارید، از کمپرس یخ استفاده کنید، از مصرف الکل بپرهیزید و از فعالیت‌هایی که باعث خشکی چشم و افزایش جریان خون می‌شود اجتناب کنید.

  • منتظر چه نتیجه‌ای باشم؟

چشمهایی شفاف‌تر، باریک‌تر و جوان. پلک افتاده و پوست اضافه دیگر وجود نخواهد داشت. نتیجه می‌تواند ظریف اما تأثیرگذار باشد. شما در عین طبیعی جلوه داشتن باید هوشیار و پر جنب و جوش به نظر برسید.

جراحی زیبایی پلک

  • عوارض جانبی و خطرات احتمالی کدامند؟

مانند هر عمل جراحی به صورت بالقوه خطرات احتمالی وجود دارد. عوارض جانبی ممکن است شامل نقص توانایی پلک بالایی اگر پوست به میزان زیادی برداشته شود، باشد. امکان خشکی چشم وجود دارد. چنانچه مبتلا به این بیماری هستید انجام این جراحی ممکن است باعث تشدید آن شود.

جراح بی تجربه ممکن است باعث شود پلک پایینی به طرف بیرون افتادگی پیدا کند.

ویلیام پارتر جراح پلاستیک از سیاتل معتقد است کوری موقت و دو دیدی بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد اگر جراح دستانی پر تجربه داشته باشد.

چه چیزهای دیگری لازم است بدانم:

  • اگر به جای لیزر از اسکاپل استفاده شود آیا نتیجه متفاوت خواهد بود؟

نتیجه بستگی به ابزار برش جراحی نخواهد داشت اما به تجربه جراح در استفاده از آنها وابستگی دارد. اگر فرض کنیم که درجه مهارت جراح در استفاده از ابزار یکی باشد نتیجه هم یکسان خواهد بود. اینکه چه ابزاری استفاده شود به اولویت پزشک بستگی دارد.

  • آیا جایگزینی برای جراحی پلک وجود دارد؟

جراحی زیبایی پلک موثرترین روش در درمان مسائل چشمی است اما گزینه‌های دیگر نیز پاسخگو خواهند بود.

بوتاکس کمی ابرو را به بالا می‌کشد و کمی پوست از دست رفته را از پلک دور می‌کند.

استفاده از لیزر عمیق اربیوم می‌تواند باعث زنده شدن مجدد وکشیده شدن پوست پلک پایین شود. درمان لیزر سطحی (لیزر فراکشنال یا لیزر تجزیه شده با دی اکسید کربن) می‌تواند باعث تقویت پوست، بالا بردن مقاوت و بهبود بخشیدن به آن شود.

  • سلب مسئولیت:

    این محتوا تنها با اهداف آموزشی و اطلاع رسانی تولید شده است. جایگزین مشاوره پزشکی، تشخیصی و درمانی که افراد حرفه‌ای در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و خدمات مربوط به آن ارائه می‌دهند، نیست. اتکا به هر یک از این اطلاعات و محتوای این متن به عهده شما است. شما با توجه به شرایط پزشکی خود باید به دنبال مشاوره و توصیه پزشک و دیگر جراحان باشید.

بادرمان شما را به انجام و پیروی از هیچ یک از عمل‌ها، ابزار، محصولات، پیشنهادات، مشاورین درمانی و… از این محتوا و در هیچ کجای این پایگاه تشویق نمی‌کند.

به نظر بادرمان، اگر شما درباره همه چیز از قبل به دقت فکر کرده باشید و پزشک خود را از هدف، انگیزه و انتظارات خود آگاه کنید برای رسیدن به نتیجه‌ بهتر تبحر و مهارت‌های پزشک خود را محک زده و ارزیابی خواهید کرد. به این صورت جایی برای هیچ‌گونه ابهام و پیچیدگی باقی نخواهد ماند.

به نظر بادرمان، اگر شما درباره همه چیز از قبل به دقت فکر کرده باشید و پزشک خود را از هدف، انگیزه و انتظارات خود آگاه کنید برای رسیدن به نتیجه‌ بهتر تبحر و مهارت‌های پزشک خود را محک زده و ارزیابی خواهید کرد. به این صورت جایی برای هیچ‌گونه ابهام و پیچیدگی باقی نخواهد ماند.