دکتر پرند عسگری

عضو جامعه جراحان ایران فارغ التحصیل رشته پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دوره دکترای تخصصی خود را در همین دانشگاه در سال ۱۳۷۹ به اتمام رسانده است. دوره های لاپاراسکوپی ولاپاراسکوپی پیشرفته را در دانشگاه علوم پزشکی تهران ودوره فلوشیب نازائی را در مرکز ناباروری صارم گذرانده اند.ایشان از طرفداران استفاده از شعور کائنات در زایمان طبیعی بدون درد وانجام هر گونه عمل جراحی به همراه پاکسازی از انرژیهای منفی وشارژمثبت شعوری می باشد.

دکتر پرند عسگری

متخصص و جراح لابیاپلاستی

لابیاپلاستی

همه چیز درباره جراحی لابیاپلاستی

امروزه با پیشرفت علم در حیطه جراحی های پلاستیک و زیبایی، بسیاری از خانمها و حتی آقایان مشتاق انجام اینگونه جراحی ها به منظور زیباتر نمودن صورت، بدن و اندامها می باشند. بشر از دیر باز به دنبال زیبایی و زیباتر شدن خویش و زیباتر کردن محیط خویش بوده است و با توجه به امکانات و فرهنگ و اختیارات خویش به این امر مبادرت می نموده است. این روند در طول تاریخ پیشرفت کرده است.

جراحی لابیاپلاستی چیست؟
لابیاپلاستی یک روش جراحی است که ظاهر لابیا (لبه های واژن) را زیبا و دردهای ناشی از آن کاهش می یابد، که به آن جراحی زیبایی واژن نیز گفته می شود. این جراحی پلاستیک به منظور تغییر شکل و اندازه لابیا صورت می گیرد. در برخی مواقع در صورت نامتقارن بودن لابیا این جراحی انجام می شود.

عمل جراحی لابیاپلاستی یکی از عملهایی است که خانمها امروزه به آن علاقه زیادی نشان می دهند. عمل لابیاپلاستی به منظور کوچک کردن لابیاهای بزرگ، قرینه سازی لابیاهای نامتقارن و یا ترمیم لابیاهای که در حین زایمان تغییر شکل داده اند انجام می شود.

روند کار تا همین چند سال پیش، انجام عمل در اتاق عمل به همراه بیهوشی عمومی یا نخاعی و با ابزار تیغ جراحی بود که بعد از دستیابی به شکل مطلوب از بخیه برای ترمیم لبه های لابیا استفاده می شد. بخیه ها بصورت پلاستیک زده می شدند و از نوع قابل جذب بودند. از چند سال اخیر و با ورود لیزر به دنیای جراحی، از این تکنیک در لابیاپلاستی هم استفاده شد و نتایج واقعاً زیبا و عالی بودند. برش لیزر بر خلاف تیغ جراحی به موازات ایجاد برش باعث انعقاد هم می شود و این امکان را به پزشک داد که دیگر از بخیه جز در موارد معدودی استفاده نکند. به همین دلیل لبه های لابیا صاف و بدون اسکار در کنار هم قرار می گیرند و شکل بسیار مطلوبی پیدا می کنند.

متأسفانه زدن بخیه در موارد زیادی باعث ایجاد اسکار و شکل نامطلوب می شود.

تصور اشتباه در مورد عمل لابیاپلاستی
لابیا در افراد به صورت طبیعی به اشکال و رنگ های مختلفی وجود دارد، لذا این تصور اشتباهی است که چین و چروک و تیرگی لابیا بر اثر خود ارضایی قلمداد شود.

مهمترین چیزی که شما به عنوان یک خانم باید بدانید این است که شما غیرعادی نیستید. به هر حال اگر از بزرگ و پهن بودن لابیا رنج می برید، عمل جراحی لابیاپلاستی راه بهبود آن می باشد.

فوائد عمل لابیاپلاستی
– افزایش اعتماد به نفس حاصل از زیبایی واژن

– کاهش درد و رنج در طول نزدیکی

– کاهش درد هنگام ورزش

ضرورت انجام لابیاپلاستی
وقتی که لابیای کوچک برآمده باشد، توسط لابیای بزرگ به صورت کامل پوشیده نمی شود و لابیای کوچک به دلیل حساس بودن حتی در اثر برخورد با لباس می تواند دردناک باشد.

روش های جراحی لابیاپلاستی
۱- TRIM METHOD
در این متد در لابیا برش ایجاد می شود، سپس بخیه صورت میگیرد و حدود یک ساعت بطول می انجامد.

۲- WEDGE METHOD
در این متد یک برش V شکل در لابیا کوچک ایجاد می شود. این لابیاپلاستی نسبت به روش قبل زمان بیشتری نیاز دارد.

۳- EXTENDED WEDGE METHOD
در این متد ضمن برداشتن بافت های اضافی لابیا، کلاهک روی کلیتوریس نیز کاهش می یابد.

بعد از جراحی لابیا در کنار هم قرار میگیرند.

مراقبت های بعد از جراحی لابیاپلاستی
– استفاده از کمپرس سرد به مدت دو روز

– استفاده از پماد تتراسایکلین به مدت دو روز

– عدم نزدیکی جنسی به مدت یک ماه بعد از جراحی

– جلوگیری از ورزش تا سه هفته بعد از لابیاپلاستی

عوارض جراحی لابیاپلاستی
عمل لابیاپلاستی ممکن است در برخی افراد کمی تورم و حساسیت ایجاد نماید که بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی برطرف خواهد شد.

توصیه های پس از جراحی لابیاپلاستی
در صورت مشاهده کبودی و تورم، ترشح زرد یا سبز، بوی بد واژن بعد از گذشت دو روز، به پزشک مراجعه شود.

آیا جراحی لابیاپلاستی میل جنسی را کاهش می دهد؟
تحریک جنسی در بانوان در نقاط مختلف انجام می‌شود. لابیا چه بزرگ و پهن باشد و چه کوچک، به یک اندازه میل جنسی را بالا می برد.

با انجام جراحی لابیاپلاستی نه تنها میل جنسی کاهش نمی یابد بلکه فرد در زمان مقاربت جنسی لذت بیشتری می برد و آلت تناسلی زیبا به فرد اعتماد بنفس می دهد.

تغذیه پس از عمل جراحی
اگر رژیم غذایی مناسب رعایت نشود، ممکن است فرد به یبوست مبتلا شود و این باعث درد در ناحیه تناسلی می شود. لذا جهت جلوگیری از آن باید مصرف مایعات افزایش یابد و غذای تند و چرب برای مدتی استفاده نشود.

قبل از جراحی لابیاپلاستی
دکتر متخصص قبل از جراحی لابیاپلاستی، جهت آماده شدن یک لیست از کارهایی که باید انجام دهید را به شما می دهد که انجام آنها دو هفته قبل از لابیاپلاستی شروع می شود. برای مثال شما باید:

– مصرف داروهایی نظیر آسپرین را متوقف نمایید.

– ویتامین ها و مکمل های غذایی مرتب مصرف شود که خونریزی در حین جراحی کم شود.

– مصرف دخانیات دو هفته قبل ک بعد از جراحی ممنوع میباشد.

بخاطر داشته باشید رعایت نکات توصیه شده توسط جراح زمان ریکاوری لابیاپلاستی را کم می کند و نتایج رضایت بخشی برای شما حاصل خواهد شد.

جای نگرانی نیست
بلافاصله بعد از جراحی لابیاپلاستی، لابیا متورم، کبود و زخم میشود، اما نگران نباشید تنها دو روز بطول می انجامد و بعد از آن بهبودی حاصل خواهد شد و لابیا کنار هم قرار میگیرند.

متد های لابیاپلاستی
خانم هایی که با افزایش سن و یا به دلایل دیگر زیبایی واژن خود را از دست داده اند می توانند با این جراحی قسمت اضافی و افتاده لابیای واژن خود را بردارند تا زیبایی این ناحیه بازگردد.

۱- روش SECULPED LINEAR
در این روش با استفاده از لیزر و یا چاقوهای مخصوص استفاده شده در جراحی برش هایی در مناطق مورد نیاز زده می شود و در نهایت بعد از اینکه تمامی اقدامات لازم بر روی واژن انجام گرفت بخیه های قابل جذب و یا غیر قابل جذب زده می شود پزشک متخصص باید این دقت را داشته باشد که بخیه ها نباید خیلی محکم زده شوند که زخم ها و اسکار های به وجود آمده به کمترین حالت ممکن برسد.

بهتر است برش ها با لیزر ایجاد شود زیرا با این روش خونریزی به وجود آمده بسیار کم خواهد شد و لزومی هم ندارد که بخیه ها خیلی محکم برای بستن نخ ها استفاده شود.

در رابطه با اینکه چه مقدار از بافت های اضافی برای داشتن ظاهر زیبای واژن باید برداشته شود نظر پزشک و همچنین سلیقه بیمار بستگی دارد .برخی از افراد دوست دارند لابیاها بزرگ تر باشند و بعضی از افراد هم گمان می کنند که با بیشتر برداشتن بافت لبیای مینور به زیبایی واژن آنها افزوده می شود که در این مواقع متخصص جراحی زیبایی زنان موقعیت لگن و همچنین وضعیت بیمار را بررسی می کند تا بهترین نتیجه برای فرد حاصل شود .

۲- روش V-WEDGE RESECTION
همان طور که از اسم این روش پیداست حاشیه لب های کوچک به حالت حرف V برداشته می شود و معمولا زمانی که قرار است بافت کمی از لابیاهای اضافه برداشته شود، از این روش استفاده می شود. از مهم ترین ویژگی این روش عدم آسیب وارد شده به اعصاب حسی واژن و لابیاها هست و در جراحی لابیاپلاستی نتیجه طبیعی تری را شاهد خواهیم بود و در حین جراحی خونریزی کمتری به وجود می آید و راحت تر می توان جراحی را انجام داد و جراح تمامی مراحل را با آرامش بیشتری پیش خواهد برد و به دنبال آن زخم های کمتر به وجود آمده و دوره نقاهت هم کوتاه تر خواهد بود. در بعضی از موارد برش ایجاد شده و منطقه برداشته شده به حالت حرف Y خواهد شد . برای اینکه بدانید از کدام از این تکینیک ها در جراحی شما استفاده خواهد شد باید یک جلسه مشاوره پیش از جراحی با متخصص خود داشته باشید و اطلاعات تکملیی وی را به دست بیاورید.

۳- روش Z-PLASTY METHOD
در این روش بافت بیشتری برداشته می شود و قسمت های برداشته شده به شکل Z در خواهد آمد .حالت W هم وجود دارد که این دو متد استفاده شده بیشتر در مواردی استفاده می شود که لابیا فرد خیلی بزرگ باشد .

روش های دیگری نیز استفاده می شود که هر کدام بستگی به شرایط بیمار و همچنین میزان تجربه و تبحر جراح خواهد داشت.

ضرورت انجام لابیاپلاستی
وقتی که لابیای کوچک برآمده باشد، توسط لابیای بزرگ به صورت کامل پوشیده نمی شود و لابیای کوچک به دلیل حساس بودن حتی در اثر برخورد با لباس می تواند دردناک باشد. اما در صورت وجود موارد زیر این جراحی توصیه میشود:

۱- عدم تقارن لابیاها

۲- لابیا مینورهای بزرگ

۳- عدم زیبایی لابیا

۴- درد به هنگام رابطه جنسی

۵- چین و چروک لابیاها

۶- تعداد زایمان طبیعی بالا

۷- کاهش تحریک کلیتوریس

۸- احساس درد هنگام ورزش و پوشیدن لباس های تنگ

دوره نقاهت جراحی لابیاپلاستی
دوره نقاهت این عمل در حدود یک ماه بود و در طول این مدت بیمار ملزم به رعایت نکاتی خاص بعد از عمل می شد.

صرف نظر از شکل ظاهری، دوره نقاهت جراحی با لیزر بسیار کوتاه تر می شود و بیمار بعد از سه روز می تواند به زندگی عادی خود برگردد و فعالیت جنسی را نیز می تواند از دو هفته بعد از عمل شروع نماید.

نکته مثبت در جراحی لابیاپلاستی با لیزر این است که احتیاجی به بیهوشی نمی باشد. عمل بطور سرپایی و در مطب انجام می شود. میزان خون ریزی حداقل ممکن است. و درد بعد از عمل هم به میزان چشمگیری کمتر از عمل سنتی با تیغ جراحی می باشد.

به همین دلیل است که امروزه متخصصین زنان، بر عمل لابیاپلاستی با لیزر تأکید دارند و بیماران زیادی نیز به دنبال این روش جراحی برای زیباتر نمودن لابیاهای خود می باشند.

بعد از عمل دو روز استراحت کنید، یکماه از ورزش و نزدیکی جنسی خودداری کنید.

در دوره نقاهت نیازی به اقدامات بسیار ویژه ای ندارد و با مراقبت های ساده و مصرف داروهایی که پزشک شما تجویز نموده است می توان از دوره نقاهت کاست.

آیا جراحی لابیاپلاستی به پرده بکارت دختران آسیب وارد می کند؟
جراحی لابیاپلاستی خارج از واژن و در بخش لابیا صورت میگیرد و آسیبی به پرده بکارت دختران وارد نمی‌کند، بنابراین برای دختران باکره هم انجام پذیر میباشد.

مزایای استفاده از لیزر برای برش لابیا
۱- دوره نقاهت کوتاهتر

۲- کاهش مدت زمان عمل جراحی

۳- دقت بیشتر و در نهایت حصول نتایج بهتر

۴- احساس درد کمتر

لابیاپلاستی یا واژینوپلاستی؟
برای تصمیم گیری درمورد اینکه واژینوپلاستی انجام دهید یا لابیاپلاستی، خیلی مهم است که تفاوت بین جراحی های ترمیمی و پلاستیک را بدانید. جراحی ترمیمی عملکرد یک عضو از بدن را تقویت کرده درحالیکه جراحی پلاستیک زیبایی یک آناتومی طبیعی را بهبود می بخشد.

به عنوان مثال بینی را در نظر بگیرید: جراح میتواند حفره های داخلی بینی را برای بهبود وضعیت تنفس فرد بازسازی کرده و یا برای بهبود ظاهر شکل آن را تغییر دهد. این تمایز مهمی است زیرا دانشگاه آمریکایی زنان و زایمان، جراحی ها و نتایج را برای برطرف کردن مشکلات عملکردی مثل بی اختیاری ادرار ارزیابی می کنند. اما این دانشگاه در مورد جراحی زیبایی واژن بخاطر خطرات و فقدان اطلاعات پزشکی کافی محتاط تر برخورد می کند. به عنوان مثال بعضی عمل های واژینوپلاستی ابتدا بعنوان جراحی ترمیمی برای ترمیم نواقص مادرزادی درصورت بدشکلی واژن ایجاد شد تا دختر بتواند به طور طبیعی ادرار، عادت ماهیانه و عمل جنسی داشته باشد.

جراحی های مربوط به واژینوپلاستی و لابیاپلاستی
اخیراً واژینوپلاستی جزئی از جراحی های زیبایی به عنوان «جوان سازی واژن» شده است. جراحان پلاستیک و متخصصین زنان و زایمان، جراحی های زیبایی خود را با شعارهایی مثل بالا بردن زیبایی و اعتماد به نفس تبلیغ می کنند. درواقع، اندام تناسلی زنان به طور طبیعی ظاهرهای طبیعی متفاوتی می تواند داشته باشد که از نظر آناتومی بی اشکال هستند. هیچ شکل مشخصی برای واژن و لبهای آن وجود ندارد.

با اینکه حقیقت دارد که بافتهای واژن می توانند کشیده شوند، اما جمع کردن بافت واژن از طریق عمل جراحی بالا بردن واکنش جنسی را تضمین نمی کند زیرا میل، تحریک و ارضای جنسی بسیار پیچیده و مسئله ای شخصی است که وابسته به عوامل احساسی، معنوی و میان فردی است. علاوه بر این، حساسیت جنسی به طور خودکار منجر به لذت جنسی نمیشود، بلکه به درد منجر می شود.

تفاوت لابیاپلاستی واژینوپلاستی در چیست؟
واژینوپلاستی عمل جراحی است که برای سفت کردن واژن هایی که بخاطر زایمان یا بالا رفتن سن گشاد شده اند انجام می گیرد. بعضی جراحان ادعا دارند که این عمل حتی حساسیت این ناحیه را نیز بالا می برد، ادعایی که دانشگاه آمریکایی زنان و زایمان به شدت با آن وارد چالش شده اند.

اما لابیاپلاستی که جراحی پلاستیک بر روی لابیا (لبهای اطراف واژن) است می تواند به تنهایی یا همراه با واژینوپلاستی انجام شود. این جراحی می تواند بر روی لب بزرگ یا لب کوچک اندام تناسلی زن انجام گیرد. لابیاپلاستی اندازه و شکل لابیا را تغییر داده و میتواند آنها را کوچک تر کرده و یا تقارن بین آنها را اصلاح کند.

آیا امکان انجام جراحی لابیاپلاستی و واژینو پلاستی بصورت همزمان وجود دارد؟
واژینوپلاستی به هر روشی که سبب جوانسازی و تنگ کردن واژن شود گفته می شود، که به دو صورت لیزری و یا با تیغ جراحی انجام می شود.

واژینو پلاستی به داخل واژن مرتبط می‌باشد در صورتی که لابیاپلاستی خارج از رحم و بر روی لابیا صورت میگیرد، لذا انجام آنها به صورت همزمان امکان پذیر است.

جراحی های زیبایی واژینوپلاستی و لابیاپلاستی چه خطراتی دارد؟
گزارشی از ارضای جنسی طولانی مدت خانم ها و مشکلات درمورد واژینوپلاستی و لابیاپلاستی وجود ندارد. علاوه بر این، از آنجا که این جراحی ها هم مثل سایر جراحی ها در مجلات پزشکی مورد ارزیابی قرار نگرفته اند، دانشگاه آمریکایی زنان و زایمان آنها را «اثبات نشده» می داند.
خطرات جراحی های زیبایی واژن عبارتند از:
– عفونت
– تغییرات دائمی در احساسات
– درد مستمر
– زخم
بهترین توصیه برای زنانی که قصد دارند جراحی های واژن انجام دهند: در مورد احساسات و نگرانی های خود در مورد اندام تناسلیتان و همچنین انتظاراتی که از جراحی دارید یا هر گزینه غیرجراحی دیگر، با پزشک خود با صراحت صحبت کنید. بعنوان مثال تمریناتی مثل تمرینات کگل میتواند ضعف و شلی عضلات واژن را بهبود بخشد و تحریک جنسی را بیشتر کند. مشاوره نیز میتواند مشکلات مربوط به اعتمادبه نفس جنسی را برطرف کند.

علت بزرگ بودن لابیا چیست؟
اندازه لابیا های بزرگ حدودا بین یک تا ده سانتی متر است، که می تواند ارثی باشد یا اینکه هورمون باعث بزرگ شدن آنها شده باشد، اما در کل مادرزادی است. لابیا در سن بلوغ رشد می‌کنند و بزرگ می شوند.

بعد از جراحی و کوچک کردن لابیا اندازه آنها دیگر تغییر نخواهد کرد و رشد نمی کند.

چه سوالاتی از جراح لابیاپلاستی بپرسیم؟

– جراحی های لابیاپلاستی و واژینوپلاستی چه خطرات کوتاه مدت یا درازمدتی دارند؟

– این جراحی ها چه فوایدی دارند؟

– آیا عمل جراحی لابیاپلاستی بر بارداری یا زایمان در آینده تأثیر خواهد داشت؟

– آیا انتظارات من از این جراحی واقع بینانه هستند؟

– چه انتخابهای غیرجراحی دیگری برای بهبود وضعیتم دارم؟

– آیا حس ناحیه واژنم بعد از جراحی کمتر خواهد شد؟

– آیا جراحی بر توانایی ارگاسم من اثر خواهد گذاشت؟

– آیا بعد از جراحی محدودیت هایی برای استفاده از محصولات بهداشتی زنانه مثل تامپون وجود دارد؟

– آیا بیمه هزینه عمل های لابیاپلاستی و واژینوپلاستی را پوشش میدهد؟
بیشتر بیمه ها عملهای واژینوپلاستی و لابیاپلاستی و سایر عملهای زیبایی و پلاستیک که بیشتر انتخابی هستند تا ضروری؛ را پوشش نمی دهند. فقط در موارد محدودی این عملها ضروری شمرده میشود، مثل بزرگ کردن لابیا ایجادشده از استفاده زیاد تستوسترون، مشکلات مادرزادی یا ناراحتی های مزمن.

بهترین دکتر لیزر زنان

نمونه قبل و بعد جراحی دکتر پرند عسگریhttps://badarman.com/wp-content/uploads/2018/01/دکتر-پرند-عسگری-۱۰۲۴x683.pngارسال پیام به دکتر پرند عسگری

    شماره تماس کلینیک دکتر پرند عسگری :

    ۲۲۰۶۶۳۴۴

    [email protected]