ماموریت و رسالت

گروه به اندام دکتر کرمانی به عنوان بزرگترین گروه درمانی چاقی و لاغری در خاورمیانه با بیش از ۲۰ سال تجربه و افتخار خدمت گذاری به هموطنان عزیز.

 

آدرس مطب دکتر کرمانی :

رژیم حضوری

برای هماهنگی با دفتر مرکزی در تهران ، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید :

۰۲۱۸۸۳۷۱۳۲۷

شماره تماس کلینیک دکتر کرمانی :

رژیم اینترنتی

برای ارتباط غیر حضوری ، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۲۰۶۶۱۲۴

۰۲۱۸۸۴۸۶۰۳۰

۰۲۵۳۲۱۴۳

۰۹۱۲۲۰۲۰۷۷۷

 

ما تیمی متشکل از پزشکان، متخصصین تغذیه، فیزیولوژیست، مهندسین نرم افزار و کارشناسان محتوایی هستیم که به منظور ارائه عالی ترین خدمات تخصصی کاهش و افزایش وزن، منطبق با استانداردهای بین المللی همت گماردیم.
لذا نهایت تلاشمان را در تحقق اهداف زیر بذل می کنیم:

  • اهدای سلامتی به هموطنان، در سراسر دنیا با رعایت استانداردهای بین المللی.
  • انجام فعالیت های علمی و پژوهشی در حوزه سلامت.
  • افزایش دانش تغذیه و ارائه بهترین راهکار تناسب اندام.
  • ایفای نقش موثر در سلامت خانواده‌های ایرانی در سراسر دنیا.
  • احیا و گسترش اندام زیبای ایرانی.

 

اصول ارزشی

 

  • ا احترام و اعتقاد به اصول انسانی و اخلاقی و جلب رضایت خالق متعال
  • احترام به حقوق بیماران و مددجویان
  • نوآوری و به کاربری روش‌های علمی و فن‌آوری‌های ‌روز
  • سرعت، دقت و خلاقیت به‌ عنوان ۳ عنصر کلیدی ایجاد تمایز
  • اعتقاد به کار تیمی و تصمیم‌گیری بر اساس خرد جمعی
  • ارزش‌آفرینی در فرهنگ سلامت جامعه
  • استفاده از نیروهای متخصص و متعهد به ‌عنوان مهم‌ترین سرمایه و عامل اصلی رشد و تعالی سازمان

 

دکتر کرمانی از تجربه های کاهش وزن خود می گوید:

در سال ۱۳۷۱ وزنم به ۱۰۸ کیلوگرم رسید و به دنبال آن، فشار خونم افزایش یافت. دو سال بعد از این تاریخ، باز هم به علت اضافه وزنی که داشتم، متوجه علایم نارسایی قلبی شدم و علاوه بر مصرف قرص های فشار خون، استفاده از قرص های نارسایی قلبی را نیز شروع کردم. مطب من در طبقه سوم ساختمان و بالا رفتن از پله ها برایم کار سخت و دشواری بود، طوری که به نفس نفس زدن می افتادم و این اصلا نشانه خوبی نبود.

روزی به خود آمدم و دیدم ۴۷ سال دارم و سه نشانه از عوارض چاقی در من ظاهر شده است: فشار خون بالا، نارسایی قلبی، نارسایی تنفسی. با این شرایط، اگر می خواستم با ۱۰۸ کیلو گرم وزن پیش بروم، زمانی نمی گذشت که علاوه بر از دست دادن سلامتی، گرفتار مشکلات دیگری نیز می شدم.

روزهای اول رژیم غذایی همیشه بعد از غذا خوردن احساس گرسنگی داشتم. به همین دلیل، تصمیم جدی گرفتم که وزنم را کاهش دهم. پس به مطالعه ی دانش تغذیه و روش های سالم کاهش وزن روی آوردم. به دست آوردن روش های صحیح تغذیه و تهیه ی یک برنامه ی غذایی مناسب، چندین ماه به طول انجامید. برنامه ای که تهیه کرده بودم را در اختیار همسرم قرار دادم و قرار گذاشتم رژیم غذایی تازه ای را شروع کنم.

ظهر همان روز با خستگی ناشی از کار روزانه، از مطب به منزل برگشتم و دیدم همسرم سفره ناهار را آماده کرده و غذای مرا کنار سفره گذاشته است. غذای من خیلی کم بود اما چاره‌ای نداشتم چون این تصمیم خودم بود! دقایقی نگذشت که غذایم تمام شد ولی هنوز احساس گرسنگی می کردم و میل شدید خوردن رهایم نکرده بود.

از یک سو چشمم به ته‌دیگ برشته ی سر سفره دوخته شده بود که از غذاهای ممنوع برنامه ی غذایی‌ام به شمار می رفت و از سوی دیگر ژن ها و داد و فریادهای معده به من نهیب می زدند: بخور، بخور! به شدت تحریک شده بودم!

نفس، مرا به ادامه ی خوردن دعوت می کرد و عقل فرمان کنار کشیدن می داد.

روز اوّل برنامه ی غذاییم به این شکل گذشت. از خودم دلخور بودم و احساس ناراحتی می کردم چون به برنامه ی غذایی ام، به درستی عمل نکرده بودم. روز دوّم که به خانه برگشتم، از برنج خبری نبود. دلمه داشتیم و طبق دستور، تعدادی در بشقابِ کنار سفره برایم گذاشته بودند. با دو کفِ دست نان، غذا را خوردم ولی همچنان میل به غذا خوردن داشتم.

به این امید، سر سفره ماندم که غذای یکی از بچه ها اضافه بیاید تا به بهانه ی جلوگیری از اسراف، آن را بخورم! منتظر ماندم تا یکی از فرزندانم دست از غذا کشید و عقب نشینی کرد.

گفتم: غذایت را تمام کن. گفت: سیر شده‌ام. فوراً بشقاب را با شوق به طرف خودم کشیدم و آن را به قول معروف «حلال» کردم.

خلاصه، هفته ی اوّل را به همین صورت گذراندم. نتایج به دست آمده نشان می داد که تقریباً ۵۰ درصد موفق شده بودم اما دلیل دست نیافتن به موفقیت کامل برایم روشن بود. اراده ی من ضعیف تر از وسوسه ها و فرمان های بخور بخور شکم بود! چه باید می کردم؟! هرچه فکر کردم دیدم هیچ راه حلی ندارم جز این که اراده ی خود را تقویت کنم .

این کار، نشدنی بود، مگر با قَسَم خوردن که به آن اعتقاد داشتم. به همین خاطر قَسَم خوردم. قَسَم شرعی: به خداوند عظیم قسم می خورم که به برنامه ی غذایی نوشته شده عمل می کنم و هیچ غذای دیگری نمی خورم. در غیر این صورت پنجاه هزار تومان به فقرا می دهم.

۲۰ کیلو کاهش وزن در مدت چهار ماه

برای افزایش میزان موفقیت خود تصمیم گرفتم سر سفره‌ای که باعث تحریک اشتهایم می شود ننشینم. یک سینی مخصوص بیمارستان خریدم و آن را به عنوان سفره ی جدید در اختیار همسرم قرار دادم. موقتاً جایی را نیز در خانه برای خود انتخاب کردم که چند متری از سفره خانواده دور باشد. نمی خواستم دیدن غذا باعث تحریکم شود.

دست آخر به فکر افتادم روش پلو خوردنم را نیز تغییر دهم.

قبلا فکر می کردم اگر با دست بخورم، سه چهار لقمه بیشتر نمی شود و اگر با قاشق معمولی بخورم، هفت تا هشت قاشق می شود. برای این که از خوردن، احساس رضایت بیشتری کنم از همسرم خواستم همیشه برایم قاشق چای خوری بگذارد.

پس از دو هفته از اجرای این تغییرات پنج گانه در روش خوردن خود، متوجه شدم که موفقیتم در پیروی از برنامه، صد درصد بوده است و من توانسته‌ام در دو هفته اول ۵ کیلو و۲۰۰ گرم از وزن خود را کم کنم.
چهارماه نگذشته بود که وزنم از ۱۰۸ کیلوگرم به۸۸ کیلوگرم رسید.

موفقیت خود را مدیون رعایت پنج نکته ی ظریف ولی مهم می دانستم:

داشتن برنامه ی غذایی دقیق
اجرای برنامه با کمک عواملی مؤثر همچون قسم خوردن و تعیین نذر
جدا بودن از سفره ی خانواده برای بستن راه وسوسه های شکم
استفاده ‌از ظرف و مکان مخصوص برای غذا خوردن
استفاده از قاشق کوچک
البته طی این چهارماه، فقط در دو هفته ی اول رغبت بسیاری به خوردن داشتم، چون برخلاف عادت سال های گذشته عمل می کردم و این در ابتدا کمی سخت می نمود ولی وقتی در دو هفته نتیجه‌ی خوبی به دست آوردم، با علاقه، پشتکار و اشتیاق بیشتری به کار ادامه دادم بدون آن که احساس ناراحتی کنم.

دستاوردهای کاهش وزن دکتر کرمانی

در پایان سال ۱۳۷۴ به وزن دلخواهم رسیدم. اولین دستاورد کاهش وزن، این بود که فشار خونم پایین آمد و نشانه های نارسایی قلبی‌ام، کاملاً برطرف شد.
آن گاه بود که قرص های فشارخون و نارسایی قلبی را کنار گذاشتم و زندگی معمولی خود را با سلامتی و شادابی ادامه دادم. احساسات و فعالیت هایم نشان می داد که حداقل ده سال جوان تر شده‌ام. اکنون از بیماری نجات یافته بودم و بدون نفس نفس زدن، به راحتی تا طبقه سوم، از پله ها بالا می رفتم.
در این زمان بود که به فکر افتادم چرا این کار را برای بیمارانی که اضافه وزن دارند، اجرا نکنم؟ از این رو شروع به اجرای برنامه کردم و تعدادی از بیماران چاق با عمل به برنامه ی غذایی من، لاغر شدند. به این ترتیب، تعداد افراد چاق مراجعه کننده روزبه روز افزایش یافت.

غذاهای افراد و مقدار کالری لازم برای هر یک از آن ها با یکدیگر تفاوت داشت و براساس مشخصات پنج گانه ی آن ها تنظیم می شد که عبارت بود از:

وزن
قد
جنس
سن
میزان فعالیت

ابتدا فقط ۳ برنامه ی غذایی با کالری های مختلف داشتم ولی بعد توانستم آنها را به ۱۲ برنامه ی غذایی افزایش دهم. وقتی افرادی با چاقی مفرط و وزن های بالا مراجعه کردند، تعداد برنامه های غذایی رابه ۲۴ ، سپس به ۳۳ و سرانجام به ۵۴ برنامه رساندم که کار آسانی نبود.

نخستین برنامه رایانه ای جامع تغذیه در جهان توسط دکتر کرمانی

انتخاب برنامه ی غذایی به محاسبات طولانی نیاز داشت و برای این که بتوانم برنامه ی مناسبی برای تک تک مراجعه کنندگان تهیه کنم، مجبور شدم محاسبات بسیار سخت و پرمشقتی انجام دهم و وقت زیادی صرف کنم. همچنین پس از کاهش وزن افراد، باید تغییراتی را در برنامه ی غذایی ام ایجاد می کردم.

برای حل این مشکل و آسان کردن کار، مجبور شدم از رایانه برای انتخاب برنامه و تغییرات آن استفاده کنم ولی چون فرمول ریاضی خاصی برای این برنامه در دسترس نبود، برای اولین بار در جهان توانستم با کشف چند فرمول ریاضى، برنامه ی تغذیه را نرم افزاری کنم.

این افتخار بسیار بزرگی بود که توانسته بودم با این کار، گامی هرچند کوچک در راه سربلندی ملت مسلمان و کشور جمهوری اسلامی ایران بردارم. چون اکثر افراد چاق از دانش تغذیه اطلاعی نداشتند، برای راهنمایی آنها کلاس تغذیه چهار ساعته برگزار کردم.

موفقیت ۶۱درصدی در اجرای برنامه رژیم لاغری دکتر کرمانی

بعد از اجرای برنامه، طولی نکشید که مراجعین با موفقیتی باور نکردنی به آرزوی دیرینه ی خود رسیدند و به وزن و اندامی متناسب دست یافتند. با پشتکاری بی‌وقفه توانستم رکوردهای جهانی به دست آمده در رژیم های لاغری را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارم.
در اثبات این مدعا کافی است بدانید؛ بهترین مراکز لاغری دنیا در آمریکا برای کاهش وزن، رکورد موفقیت ۲۹% را به خود اختصاص داده‌اند ولی من توانسته بودم در کلینیک تغذیه ی خود، براساس آمار دقیق رایانه ای موجود، میزان موفقیت در اجرای برنامه ی رژیم لاغری را در بیش از ده هزار فرد چاق به ۶۱% برسانم.
این موفقیت، دویست‌ درصد بالاتر از موفقیت بهترین مراکز تغذیه ی دنیا بود. بعد از موفقیت چشم گیر به‌دست آمده، نوشتن برنامه ی تغذیه ی رایانه ای مخصوص کودکان چاق را آغاز کردم. به دلیل وجود تعارض شدید میان رشد هورمونی بدن و کاهش وزن آنها، کشف فرمول های جدید برای برطرف کردن این مشکل، کاری بس دشوار بود ولی سرانجام توانستم برنامه‌ای بنویسم که با اجرای آن به موفقیت بی نظیری در درمان چاقی کودکان دست یابم.
در مرحله ی بعدی به نوشتن تحلیل رایانه ای برنامه ی مخصوص لاغرها پرداختم و با یاری خداوند توانستم آن را نیز با موفقیت کامل به پایان برسانم و چندین هزار فرد لاغر را برای رسیدن به تناسب میان وزن و قدشان پذیرفتم.