نکاتی درباره زیبایی بینی بدون جراحی توسط دکتر حسام شبیری فوق تخصص جراحی پلاستیک

بعد از جراحی های متعدد بینی و وجود اشکالات جزیی مانند فرورفتگی در تیغه بینی یا افتادگی نوک بینی یا وجود قسمتهای برجسته در پشت بینی عده ای از جراحان پلاستیک روشهای دیگری را جایگزین جراحی مجدد در این بیماران نمودند.
با روز افزون شدن استفاده از ژل های هیالورونیک اسید و بی خطر بودن و ماندگاری بالای این ژلها بخصوص در بینی استفاده از ژلهای هیالورونیک اسید در ترمیم های بینی یکی از جایگزینهای جراحی ثانویه بینی شد.
تغییر فرم بینی بدون جراحی یا اصطلاحا liquid rhinoplasty به تدریج در بیماران بدون سابقه جراحی بینی نیز رواج یافت و نتایج مطلوبی در بیماران نمایش داده شد.در این روش با تزریق فیلرهای هیالورونیک اسید سعی در بهبود اشکالات و دفورمیتی های بینی داریم و از آنجایی که ماده هیالورونیک اسید موجود در فیلرها خاصیت بازسازی در بافت را دارا میباشد با چند بار تزریق بینی ماندگاری طولانی مدت بدست می آید.

 چه افرادی مناسب تغییر فرم بینی بدون جراحی میباشند؟

بهترین افراد برای این روش افرادی هستند که اختلالات جزیی در فرم بینی خود دارند،بطور مثال قوز مختصر دارند یا فرورفتگی و غیر قرینگی در تیغه بینی و سطح پشتی بینی خود دارند.
خیلی از بیماران با سابقه قبلی جراحی بینی جهت روتوش اشکالات مختصر بینی خود کاندید مناسبی برای liquid rhinoplastyبجای جراحی مجدد میباشند.
در بیماران با افتادگی نوک بینی میتوان با تزریق ژل هیالورونیک اسید لیفت بینی را شاهد بود.

چه افرادی مناسب تغییر فرم بینی بدون جراحی نمیباشند؟

قطعا بهترین نتایج برای زیباتر شدن بینی فقط و فقط با جراحی بینی بدست خواهد آمد،بخصوص در افرادی که انحراف شدید بینی دارند.این روشها به هیچ عنوان مشکل تنفسی فرد را برطرف نمیسازند.
همچنین افرادی که بینی بزرگی دارند کاندید مناسبی جهت این روشها نمیباشند.
از دیگر بیماران نا مناسب میتوان بیماران با قسمت استخوانی پهن و پره های بینی بزرگ نام برد.

 روش انجام و ماندگاری

این روش بصورت سرپایی و تنها با بیحسی با پماد حاوی لیدوکایین قابل انجام میباشد.
در این روش معمولا نیاز به حجم زیادی از ژل نیست و با توجه به ماندگاری بالای ژل در بینی بعد از دو تا سه نوبت ترمیم ماندگاری تغییر فرم ایجاد شده در بینی بالا خواهد بود.

جهت انجام این روش به چه افرادی باید مراجعه نمود؟

علی رغم وجود پزشکان زیادی که تبحر در زمینه تزریق ژل و فیلردارند اما با توجه به خطرات بسیار بالایی که در صورت تزریق نامناسب در بینی وجود خواهد داشت توصیه اکید میشود که جهت تزریق بینی حتما به جراحان پلاستیک بینی مراجعه شود.
جهت تزریق فیلر به بینی حتما باید فرد انجام دهنده آشنا به آناتومی بینی و محل قرارگیری غضروفهای بینی باشد،در بعضی قسمتها جهت اصلاح نیاز به تزریق روی غضروف و در بعضی قسمتها نیاز به تزریق سطحی تر میباشد
همچنین جهت اصلاح قوز بینی حتما نیاز به تزریق زیر پریوست استخوان میباشد.
با توجه به این حساسیتها و همچنین تغییر خونرسانی بینی در بیماران با سابقه جراحی بینی بهترین و مناسب ترین افراد جهت انجام این روشها جراحان پلاستیک بینی میباشند.

خطرات و عوارض احتمالی

این روش در صورتی که تزریق توسط فرد متبحر انجام شود معمولا بی خطر میباشد؛اما در صورت تزریق در محل نامناسب امکان نکروز پوست بینی وجود خواهد داشت.
از دیگر عوارض موقتی این روش تورم و کبودی میباشد که بعد از چند روز برطرف میشود

 

شماره تماس کلینیک دکتر حسام شبیری : ۰۹۹۰۰۲۹۳۹۹۲ – ۲۲۹۵۱۱۳۳

آشنایی با دکتر حسام شبیری

 

زیبایی بینی بدون جراحی
اصلاح انحراف بینی با فیلر
زیبایی بینی بدون جراحی
زیبایی بینی بدون جراحی

 

زیبایی بینی بدون جراحی
زیبایی بینی بدون جراحی

این مطلب نیز می تواند برای شما جالب باشد جراحی زیبایی بینی