نگاهی از زاویه بادرمان به عمل جراحی بینی

راهکار‌هایی برای داشتن رضایت حداکثری

بینی یکی از اعضای مهم بدن در نگهداری سلامت فردی و حفظ اعضای دیگر و دارای ساختاری بسیار پیچیده است. وظایف اساسی این عضو ایجاد راه هوایی، حس بویایی، تنظیم دما و رطوبت، تصفیه ذرات هوا، تکلم و… هستند مهمترین عملکرد بینی ایجاد راه هوایی برای تنفس طبیعی است.

بادرمان در اندیشه بهبود

عمل زیبایی بینی از ﺣﺪود ۵۰ ﺳﺎل ﭘﻴﺶ در اﻳﺮان ﺷﺮوع ﺷﺪه و روز به روز بر ﻃﺮﻓﺪاران خود در میان ﻣﺮدم و ﺟﺮاﺣﺎن رﺷﺘﻪﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ افزوده است. بر اساس گزارشی از اسناد باقی مانده، نخستین عمل جراحی اصلاحی سه هزار سال پیش در مصر باستان توسط فردی به نام ادویت اسمیت ششم در سال ۱۶۶۵ انجام شده است. در این گزارش آمده در اواسط قرن پانزدهم میلادی عمل جراحی زیبایی دچار دگرگونی فراوانی گردیده به نحوی که هنری فون فولسبندت عمل جراحی بینی را برای شخصی که بینی خود را به طور کلی از دست داده بود، انجام داد و اقدام به جداسازی پوست وی از یکی از اعضا و الصاق آن به بینی بیمار نمود.

با این حال، این روزها جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی بیش از هر زمان دیگری توانسته دقیق‌تر و موثر تر با درصد بالای موفقیت باشد. پیشرفت سال‌های اخیر جراحی‌های زیبایی توانسته ترکیبی از مهارت و بافت مطلوب را برای دریافت بهترین شکل در صورت هر فرد ایجاد نماید که تاثیری مهم در زیبایی چهره دارد. شبکه تخصصی جراحی زیبایی بادرمان به مراقبت‌های قبل از جراحی بینی و اقدامات لازم برای داشتن یک بینی زیبا و تجربه‌ای موفق از انجام عمل جراحی بسیار اهمیت می‌دهد و درنظر دارد تا با تکیه بر دیدگاه‌های کاربران ایرانی بر بهبود هر چه بیشتر جراحی‌های زیبایی و کیفیت انجام آنها نظارت داشته و در این زمینه تاثیرگذار باشد.

نگاه اجمالی

عمل جراحی بینی با توجه به ساختار زیرپوستی و میزان بافت اضافه حدود ۲ ساعت طول می کشد. اگر غیر از عمل بینی، عمل دیگری نیز داشته باشید، بالطبع این مدت بیشتر طول خواهدکشید. به هوش آمدن حدود یک ساعت طول می کشد و اکثر بیماران بعد از ۳ تا ۵ ساعت پس از پذیرش مرخص می‌شوند. در انتهای عمل جراحی روی بینی قالبی از جنس پلمیر سبک قرار داده می‌شود که بین روز چهارم تا هفتم توسط جراح برداشته می‌شود. در این دوران باید از هر گونه ضربه و تماس دست به آن اجتناب شود. در روز برداشتن قالب بیمار می‌تواند به طور کامل حمام کرده و سر و صورت خود را بشوید. این عمل باعث تسهیل برداشتن آن می‌شود.

به طور کلی ناهنجاری‌های پس از جراحی بینی می‌تواند خطرات و عوارض جانبی برای بیمار داشته باشد. به عنوان نمونه رینوپلاستی می‌تواند باعث اختلالات تنفس شده و اگر به دست افراد غیر متخصص و فرصت طلب صورت گیرد ممکن است پیامدهای ناخوشایندی داشته باشد.

جراحی بینی

بیهوشی یک نگرانی

بیهوشی یکی از نگرانی‌های عمده در میان افراد است که به طور معمول با پزشک درباره آن صحبت و مشورت می‌کنند. جراحان بر اساس روال خود از بیهوشی موضعی یا برخی از بیهوشی عمومی استفاده می‌کنند که البته ملاک خواست و تمایل بیمار است. در برخی موارد به علت بیماری زمینه‌ای پزشک بیهوشی عمومی را تجویز نمی‌کند تا با نظر متخصص بیهوشی عمل رینوپلاستی تحت بی حسی موضعی انجام شود. هراس بیهوشی غالباً به تصورات و باورهای عمومی شایع مربوط است و ریشه استرس‌ها احتمالاً به تجربیات گذشته فرد باز می‌گردد. متإسفانه در سال‌های اخیر داروهای بیهوشی با ضریب خطر بالا مورد استفاده قرار می‌گرفتند که باعث به وجود آمدن بی اعتمادی و نوعی ترس عمومی در افراد جامعه شدند. هر چند هم اکنون آن داروها از دسترس خارج شده و دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، امروزه نسل جدیدی از داروهای بیهوشی عرضه شده‌‌اند که ایمنی فوق العاده بالا و عوارض حداقلی دارند.

اگر اهل سیگار هستید، ۳ هفته قبل از عمل سیگار کشیدن را متوقف کنید. به طور کلی هر چه زمان سیگار نکشیدن بیشتر باشد بهتر است. سیگار اکسیژن خون را کاهش داده و احتمال بروز مشکلات تنفسی هنگام عمل را افزایش می‌دهد. یکی از مواردی که در حین عمل به دقت توسط دستگاه کنترل می شود میزان اکسیژن موجود در خون است.

اشکالاتی که با جراحی بینی رفع می‌شوند

با جراحی زیبایی بینی می‌توان تغییراتی اساسی و ترمیمی ایجاد کرد. از جمله این اقدامات می‌توان به: بزرگ بودن اندازه، قوز داشتن یا انحراف، افتادگی نوک، کم بودن زاویه لب و بینی، بینی پهن، بزرگ بودن سوراخ‌ها، غیر قرینه بودن بینی، تغییر شکل‌های پس از جراحی و… اشاره کرد.

روش‌های رینوپلاستی تقویتی متکی بر تقویت حمایت بافت های بینی است. رواج این تکنیک‌ها نقطه عطفی درتکامل روشهای مدرن جراحی پلاستیک بینی است. بیشتر عوارض طولانی مدت تنفسی و زیبایی از کاهش بیش از حد بافت‌ها و یا ناشی از دستکاری‌های بیش از اندازه روی بافت‌های بینی هستند. تغییر شکل و زیبا کردن بینی از طریق افزایش بافت در ازای کاهش، یک راه منطقی جلوگیری از این گونه عوارض است.

 

 

جراحی بینی

مراقبت‌‌های پس از عمل جراحی

مراقبت‌‌های پس از عمل نقش اساسی در کاهش عود و تغییر شکل‌های پس از جراحی دارند. بعد از به هوش آمدن اولین قدم استفاده از کمپرس یخ جهت کاهش تورم و کبودی‌ها است. کمپرس با فاصله زمانی هر ۱۵ دقیقه باید به مدت ۲ تا ۳ روز مورد استفاده قرار گیرد. استراحت کلید داشتن یک جراحی موفق است بنابراین در این مدت در رختخواب دراز بکشید فیلم ببینید و کتاب بخوانید و زیاد ننشینید. بهتر است سرتان بالاتر از بدن قرار گیرد پس برای خوابیدن از دو بالش استفاده کنید تا خونریزی نکنید. در نظر داشته باشید زیاد سر را پایین نگیرید و حتی الامکان از تکان‌های زیاد پرهیز کنید.

یک رژیم غذایی مناسب انتخاب کنید و بر روی آن بمانید. غذاهای آبکی و نرم را انتخاب کرده تا دهان زیاد حرکت نکند. سوپ‌ها، سیب زمینی آب پز، پروتئین و آب میوه‌های طبیعی کلید ورود شما به موفقیت هستند و به هیچ عنوان از نی استفاده نکنید. پس از جراحی لازم است بعد از چند هفته ماساژ بینی را آغاز کنید. ماساژ بینی برای افزایش سرعت کاهش تورم انجام می شود البته در بینی‌های گوشتی تاثیر بیشتری دارد.

دور خالی کردن بینی با فشار را خط بکشید زیرا این مسئله ممکن است باعث پاره شدن مویرگ‌‌ها و خونریزی شود. نشت خون به مقدار کم از سوراخ‌‌های بینی یا از پشت حلق طبیعی است ولی در صورتی که این میزان زیاد باشد به عنوان مثال هنگام خم کردن سر به اصطلاح خونریزی فعال وجود داشته باشد لازم است به پزشک معالج اطلاع داده شود تا اقدامات لازم جهت بند آوردن خونریزی انجام شود.

تابحال نکات زیادی برای داشتن یک عمل موفق توسط متخصصین جراحی زیبایی و مشاورین سلامت توصیه شده‌اند که همه بر نکاتی واحد و انجام مراقبت‌هایی مشترک تأکید داشته‌اند. وجود این نظرات متحد نشانگر آن است که بخش اعظمی از رسیدن به یک فرم ایده‌آل و مناسب پس از جراحی بینی به رفتار بیمار در طول دوران نقاهت منوط است. در این میان مشورت با پزشک جراح و اجرای همه دستورات او لازم و ضروری است. شبکه تخصصی جراحی زیبایی بادرمان بر آن است تا با در کنار هم قرار دادن متخصصین و بیماران با استفاده از تجربیات آنها اطلاعاتی سودمند و مطالبی مفید برای داشتن بالاترین کیفیت جراحی ارائه کند.

تجمیل الانف فی ایران

این مطلب نیز می تواند برای شما جالب باشد جراحی زیبایی بینی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
6 سال قبل

[…] ی جراحی بینی استخوانی بسیار ایده ال و زیبا خواهد شد ، این دسته از […]

trackback
6 سال قبل

[…] چندین مرکز خبرگزاری جهان، ایران را به عنوان پایتخت جراحی بینی جهان معرفی کرده‌اند. این عمل حدود ۵۰ سال پیش در ایران […]