Home Forums اعمال زیبایی پوست و مو لیزر موهای زاید مراحلی که قبل از انجام لیزر باید صورت بگیرد :

  • این موضوع 0 پاسخ، 1 کاربر را دارد و آخرین بار در 6 سال، 10 ماه پیش بدست ناشناس به‌روزرسانی شده است.
نمایش 0 پاسخ رشته ها
  • نویسنده
    نوشته‌ها
    • #4250
      ناشناس
      غیرفعال

      چه مراحل و بررسی هایی قبل از انجام لیزر باید صورت بپذیرد؟

      وضعیت هورمونی در خانمها:

      وجوداختلالات هورمونی و علائمی که به نفع آنها وجود دارد (مثل نامنظمی سیکل قاعدگی، ریزش موی سر، جوشهای مکرر صورت و سابقه نازایی) از مسائل مهمی هستند که باید بررسی شوند. از آنجا که اختلالات هورمونی در بسیاری از بیماران پرمو دیده می شود حتما بیمار باید از این جهت بررسی شود در غیر این صورت درمان با لیزر تاثیر نداشته و به درازا خواهد کشید. مصرف بعضی داروها که میتوانند منجر به رویش موهای زائد شوند. مثل کورتونها، هورمونها و مینوکسیدیل: این داروها حتی در سر باعث رشد موهای زائد می شوند. در این بیماران لیزر اثر مناسب را نخواهد داشت.
      وجود بعضی بیماریها مثل پسوریازیس، لیکن پلان، ویتلیگو (برص): در این بیماران احتمال پیدایش ضایعات در محل لیزر وجود دارد.
      سابقه اسکار هیپرتروفیک یا کلوئید (گوشت اضافه محل عمل): انجام لیزر در این بیماران احتمال دارد، سبب ایجاد اسکار هیپرتروفیک شود و بهتر است انجام نگیرد. سابقه تبخال مکرر: در این بیماران از ۲۴ ساعت قبل تا چند روزبعد از لیزر باید داروهای ضد تبخال استفاده شود.
      سابقه عفونت فعال مثل جوشهای چرکی: در صورتی که بیمار جوش چرکی یا هر کانون عفونی دیگری در محل لیزر مو داشته باشد باید تا زمان درمان آن عفونت لیزر به تعویق بیفتد. برنزه بودن(tanning): به هر روشی که فرد باعث برنزه شدن پوست خود شده باشد، اعم از آفتاب گرفتن یا سولاریوم، احتمال سوختگی پوست و ایجاد لک به دنبال لیزر بسیار زیاد است. در این بیماران بهتر است درمان تا زمان از بین رفتن رنگ به تعویق بیفتد ودر این مدت بیمار از ترکیبات ضدلک و ضدآفتاب استفاده کند. حداقل یک ماه بعد از برنزه شدن لیزر موهای زائد ممنوع است. وجود تاتو یا خال یا کک و مک در محل لیزر: از آنجا که انجام لیزر مو می تواند باعث کمرنگ شدن این ضایعات شود باید از قبل به بیمار در مورد این مسئله تذکر داد.
      مصرف ایزوترتینویین (یا راکوتان که برای درمان جوشهای مقاوم به کار میرود): اگر بیمار از این دارو استفاده می کند چون باعث حساس شدن شدید پوست به نورلیزر و افزایش احتمال سوختگی و اسکار و لک میشوددر این بیماران بهتر است لیزر موی زائد انجام نشود و یا با تنظیمات خاص و توسط متخصص پوست لیزر درمانی انجام شود

نمایش 0 پاسخ رشته ها
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.