بوتاکس چیست ؟

در آمارسال ۲۰۰۷ در آمریکا تعداد تزریق بوتاکس ۲ برابر تمامی اعمال جراحی پلاستیک شامل: رینوپلاستی، پروتز سینه، کوچک کردن سینه، ابدو مینو پلاستی و پیکرتراشی با اولترازد بوده است. در عین حال اظهار نظرهای ضد و نقیضی در مورد بوتاکس و عوارض آن (فواید بوتاکس و مضرات بوتاکس) به طور مرتب مطرح میشود.

بوتاکس شکل تغییر یافته سم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم است. این باکتری به طور معمول، باعث مسمومیت غذایی میشود، اما با تغییر ساختمان این سم، دارویی به نام بوتاکس به دست آمده است که فواید دارویی متعدد و روزافزونی دارد. بوتاکس در واقع اسم تجاری این دارو است که توسط شرکت آلرگان آمریکا ساخته میشود . در سایر کشورها این دارو به اسامی دیگری تولید می شود که معتبرترین آنها که در ایران موجود است،دیسپورت نام دارد که ساخته شرکت ایپسن انگلیس و مورد تایید FDA است.

تزریق بوتاکس یکی از پرطرفدارترین و جذابترین کارهای پزشکی زیبائیه که در همه جای دنیا طرفدارهای زیادی داره
با اینکه نقش اصلی رو در این درمان نوع و کیفیت ویال بوتاکس داره که اتفاقا چون شرایط نگهداری بسیار سختی هم داره و زنجیره سرما باید رعایت بشه متاسفانه خیلی وقت ها بوتاکس بعد از تزریق اثر دلخواه و مورد انتظار رو نداره . ولی بدون در نظر گرفتن این مهم ، نحوه تزریق و تجربه و سلیقه و مهارت پزشک باعث میشه که بهترین تجربه رو از انجام این درمان شگفت انگیز تجربه کنید
تزریقاتی که متاسفانه بصورت روتین و با یک الگوی واحد برای تمامی بیماران و بدون در نظر گرفتن سن و نوع و کیفیت پوست و عضلات و میمیک چهره آنها انجام میشه باعث میشه که بسیاری از موارد حالت غیر طبیعی در چهره بیمار ایجاد بشه و یا در بسیاری از موارد بیمار رو دچار عوارضی از قبیل افتادگی پلک یا دوبینی و …. بکنه .

بوتاکس: بوتاکس یکی از راههای جوانسازی پوست است که برای صاف کردن پوست و فلج کردن عضله‌های زیر خطوط و چروک‌ها به کار می‌رود تا حالت خسته، غمگین و خموده صورت برطرف شود. بوتاکس نام تجاری پروتئینی طبیعی و تلخیص شده به نام سم بوتولینوم A است. تزریق مستقیم مقادیر اندک بوتاکس در عضله‌های بیش فعال باعث فلج شدن آن‌ها و در نتیجه کاهش چروک‌های پوست روی عضله‌ها می‌شود. بوتاکس بر خلاف جراحی، سریع و ساده است، تهاجم آن حداقل است و نیازی به استراحت پس از عمل وجود ندارد. اکثر بیماران بلافاصله پس از تزریق بوتاکس به سر کار بازمی‌گردند یا فعالیت‌های روزانه خود را ادامه می‌دهند. نتایج حاصل از این عمل پس از گذشت چند روز طبیعی‌تر می‌شود.