تزریق ژل زوویدرم و کارایی آن

یکی از ژل های معتبر ، ” ژوویدرم ” است که اخیرا” توسط ” اف دی ای “۳ ( سازمان غذا و داروی امریکا ) تایید شده. با تزریق ژل، بلافاصله حجم از دست رفته به پوست بازمی گردد و چین هایی مانند ” خطوط لبخند “۴ یا ” پرانتزها”۵ ( چین هایی که از کناره های تحتانی بینی در دوطرف شروع شده و تا گوشه های دهان ادامه پیدا می کنند ) از بین می رود. ضمنا” با برخی از انواع آن می توان گود افتادگی های زیرچشم یا فرورفتگی های برخی قسمتهای پوست را کاهش داد.

بعد از تریق ژل ژوویدرم و نکات قبل از تزریق

بعد از تزریق فیلرها چه ژوویدرم و چه رستیلن ، گاهی در برخی بیماران مختصری تورم ، قرمزی و درد در محل تزریق دیده می شود که اگر مختصر باشد و درعرض چند ساعت تا چند روز از بین برود طبیعی است.
بیاد داشته باشید که مشاوره قبل از همه عمل های زیبایی لازم است . در طی مشاوره باید شرح حال کامل بیماری های قبلی خود و داروهایی که مصرف می کنید را با پزشک درمیان بگذارید . در این رابطه مصرف برخی داروهای رقیق کننده خون ( ضدانعقاد) از چند روز قبل از عمل باید قطع شود.

آیا برای تزریق ژل ژوویدرم نیاز به بیهوشی هست ؟

برای تزریق ژل نیاز به بیهوشی نیست ولی بهتر است پزشک برای بیحس کردن موضع مورد نظر و از بین بردن درد احتمالی ، یک ماده بیحس کننده تزریق کند و یا پماد بیحسی را چند دقیقه قبل از شروع کار روی پوست بمالد. گاهی از کیسه یخ هم برای این کار استفاده می شود. اخیرا” انواع جدیدی از ” ژوویدرم ” به بازار عرضه شده که خود حاوی ماده بیحس کننده نیز هست.

زمان ماندگاری ژل ها

کیفیت ژل ها تنها به زمان ماندگاری آنها بعد از تزریق بستگی ندارد یعنی برخلاف تصور عامه مردم ، تنها ملاک خوب بودن یک ژل زمان ماندگاری آن نیست . زمان ماندگاری بسیاری از ژل های معتبر مانند ” ژوویدرم ” حدود شش ماه تا یک سال است در حالی که این زمان برای بسیاری از ژل های تقلبی بسیار بیشتر است !

 

اشرفی اصفهانی، بالاتر از مرزداران، نرسیده به پل حکیم، ساختمان پزشکان اردلان، واحد ۱۰۵
۰۲۱۴۴۲۲۳۸۴۷
۰۹۱۹۸۱۹۰۴۸۴
دکتر منیر جعفری