جراحی بینی استخوانی

بینی استخوانی یا بینی عقابی چیست ؟

اگر ساختمان هرمی شکل بینی از غضروف ، و اسکلت استخوانی دارای پوستی نازک باشد به این نوع بینی ، بینیِ استخوانی یا بینی غضروفی گفته می شود.
بینی عقابی (بینی قوزدار) یا بینی استخوانی نوعی از بینی است با پل برآمده، که به آن شکلی منحنی یا کمی خمیده می‌دهد. برداشتن قوز پل بینی یکی از شایع‌ترین علل مراجعه بیماران به جراح زیبایی بینی است. قوزهای بینی اندازه‌هایی متفاوتی دارند و روش جراحی (رینوپلاستی باز یا بسته) براساس میزان قوز و برامدگی روی بینی عقابی تعیین میی شود. ضمنا ویژگی های زیبایی بینی در خانم ها و آقایان متفاوت است . یک دکتر جراح زیبایی خوب بایستی از مختصاتت عددی صورت آگاه باشد تا بتواند ایده آل ترین ویژگی بینی زیبا را خلق نماید .

جراحی بینی استخوانی – غضروفی

ضخامت پوست در بینی های عضروفی یا استخوانی کمتر است ، پوست انعطاف پذیر تر می باشد، تغییرات بیشتری را می تواند تحمل  کند و دست جراح برای ایجاد تغییر در بینی با تراش استخوان و غضروف بازتر است .

یک جراح مجرب به راحتی می تواند تمام اشکالات بینی استخوانی یا قضروفی را برطرف کند و شکل دلخواه را با توجه به خصوصیات ظاهری سایر اجزای صورت به وجود آورد .

چرا بینی من غضروفی است ؟

غالباً عوامل ژنتیک در شکل گرفتن بینی استخوانی نقش دارند؛ داشتن بینی استخوانی و قوز بزرگ بینی عموماً خصیصه‌ای خانوادگی است. با این وجود، آسیب دیدن بینی، مانند شکستگی، در پدیدار شدن یک برآمدگی مشخص بر روی بینی و نیاز به عمل بینی استخوانی بی‌تأثیر نیست. در برخی موارد، صدمه‌ی وارد شده به بینی در اوان کودکی ممکن است زمانیی خود را نشان دهد که دومین جهش رشد بینی در دوران نوجوانی شروع می‌شود.

نتیجه جراحی بینی عقابی

نتیجه ی جراحی بینی استخوانی بسیار ایده ال و زیبا خواهد شد ، این دسته از بینی ها غضروف های محکمی دارند و زیبایی خاصی بعد از جراحی بدست می آورند ، این نوع از بینی ها ایده آل مناسبی برای بینی های فانتزی و عروسکی می باشد .

این مطلب نیز می تواند برای شما جالب باشد جراحی زیبایی بینی