جراحی کوچک کردن چانه

عمل کوچک کردن یا عقب کشیدن یک چانه بزرگ – جراحی زیبایی چانه – یا پیش آمده را می توان از طریق کوچک کردن (کاهش حجم) مستقیم یا ژنیوپلاستی اسلایدینگ انجام داد. در روش کوچک کردن مستقیم، جراح برشی را یا در زیر چانه و یا در داخل دهان ایجاد کرده و استخوان اضافه را با استفاده از «بِر» که نوعی دریل مخصوص جراحی است خارج می کند. ژنیوپلاستی اسلایدینگ برای کوچک کردن چانه مشابه ژنیوپلاستی برای بزرگ کردن چانه است، البته با این تفاوت که استخوان بریده شده به جای جلو کشیدن به عقب برده می شود.

بزرگ کردن چانه

عمل بزرگ کردن چانه – جراحی زیبایی چانه – یک عمل جراحی پلاستیک صورت است که هدف از انجام آن اصلاح شکل یا ترمیم چانه جهت مشخص تر ساختن این بخش از صورت و هماهنگ کردن آن با فرم صورت و سایر اجزاء آن است. این عمل به صورت سرپایی انجام شده، قیمت آن گران نیست و دوره بهبود نسبتاً کوتاهی دارد. بزرگ کردن چانه به دلایل مختلفی انجام می شود. عمل بزرگ کردن چانه را می توان یا با استفاده از پروتز و یا ژنیوپلاستی اسلایدینگ انجام داد.

اقدامات لازم پس از عمل جراحی چانه:

ممکن است مختصری تورم یا احساس کشش روی چانه داشته باشید. در روزهای اول بعد از عمل باید از غذاهایی که نیاز به جویدن دارند، استفاده ننمایید.

بیشتر تورم طی شش هفته از بین می رود و شما می توانید از ظاهر جدید خود لذت ببرید.

درد در اطراف چانه ممکن است وجود داشته باشد و نتوانید دهان خود را خیلی خوب باز کنید ولی بزودی برطرف خواهد شد.

پانسمان چانه به مدت سه روز برای ثابت نگه داشتن ایمپلنت نگه داشته می شود.

در مواردی که استخوان بریده می شود، پانسمان برای پنج روز نگه داشته می شود و بیمار باید به مدت دو هفته فقط از غذاهای نرم استفاده نماید.

معمولا پس از ده روز شما قادر به انجام فعالیت های طبیعی خود خواهید بود.