دکتر فاطمه سمامی

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی

دارای بورد تخصصی

متخصص سکس تراپی

دارای مدرک بین المللی سکس تراپی

عضو انجمن متخصصین مامایی و زنان ایران

دکتر فاطمه سمامی

بهترین جراحی ترمیمی زنان و بی اختیاری ادرار
بهترین جراحی های ترمیمی و بازسازی واژن در زنان
بهترین روش درمان و بازسازی و جوان سازی واژن در زنان

جوان سازی واژن

تنگ کردن واژن

لابیاپلاستی

ترمیم پرینه

ترمیم افتادگی رحم

 

لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی عملی جراحی است که در آن لابیای مینور کوچک می‌شود تا بیرون زدگی آن از لابیای ماژور کاهش یابد. این عمل ظریف به طور سفارشی و منحصر به فرد در اتاق جراحی خصوصی برای هر بیمار انجام می‌شود. جوانسازی واژن معمولاً ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و تحت بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی انجام می شود.

متقاضیان لابیاپلاستی
اکثر متقاضیان لابیاپلاستی فکر می‌کنند که بخش زیادی از لابیای مینور (لب‌های داخلی) از لابیای ماژور (لب‌های خارجی) بیرون زده است. شماری نیز هنگام پوشیدن شلوار احساس ناراحتی می‌کنند و از برجستگی مشخص هنگام پوشیدن مایو آن‌قدر خجالت‌زده می‌شوند که دیگر تمایلی به پوشیدن لباس‌های باز ندارند. تعدادی از متقاضیان جراحی زیبایی واژن نیز ورزشکاران فعالی هستند که از ساییدگی هنگام دوچرخه‌سواری یا دویدن ناراحت هستند. برخی بانوان نیز در جستجوی حس و رضایت جنسی بیشتر از طریق کوچک کردن بافت لابیا هستند که البته اعتماد به نفس بیشتر را نیز برایشان به ارمغان می‌آورد.

عمل جوانسازی واژن به منظور اصلاح ناحیه‌هایی انجام می‌شود که در اثر عامل‌های ژنتیکی یا تغییرات هورمونی رنگ‌ پوستشان تیره‌تر شده است. بیماران معمولاً می‌خواهند پوست لابیا صاف‌تر و صورتی شود.

آمادگی برای لابیاپلاستی
بیمار باید قبل از عمل از خواسته و انتظار خود از عمل مطمئن شود و اطلاعات کاملی از عمل کوچک کردن لابیا به دست بیاورد. داشتن انتظارات واقع‌بینانه بسیار مهم است. چنانچه لابیای مینور بسیار نامتقارن باشد، به ویژه اگر ضخامت متفاوت باشد، احتمال از بین نرفتن عدم تقارن بالا است. درهر حال عدم تقارن بسیار جزیی باقی خواهد ماند.
استعمال دخانیات و سیگار کشیدن ممنوع است، چون روند التیام را مختل می‌کند.
مصرف آسپرین باید متوقف شود، مگر آن که بیمار استنت قلبی داشته باشد یا آسپرین به دلیل جلوگیری از سکته مغزی پس از (TIA یا حمله ایسکمی گذرا) مصرف شود. مصرف دیگر داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی نیز مانند نوروفین ممنوع است.
هماهنگی لازم برای استراحت چند روزه انجام شود.
روش انجام لابیاپلاستی

لابیاپلاستی را می‌توان تحت بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی و آرام‌بخش انجام داد. لب‌های واژن در جوانسازی واژن کوتاه می‌شود یا تغییر شکل داده می‌شود. بافت اضافی با چاقوی جراحی یا لیزر بریده می‌شود و لبه شل و آویزان با نخ‌های قابل جذب ظریف بخیه زده می‌شود. کل عمل یک تا دو ساعت زمان می‌برد. برخی بیماران همان روز عمل ترخیص می‌شوند.

لابیاپلاستی را می‌توان تحت بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی و آرام بخش انجام داد. لب‌های واژن در جوانسازی واژن کوتاه می‌شود یا تغییر شکل داده می‌شود. بافت اضافی با چاقوی جراحی یا لیزر بریده می‌شود و لبه شل و آویزان با نخ‌های قابل جذب ظریف بخیه زده می‌شود. کل عمل یک تا دو ساعت زمان می‌برد. برخی بیماران همان روز عمل ترخیص می‌شوند.

روش‌های متفاوتی برای کوچک کردن لابیا مینور وجود دارد. اصلاح لبه آزاد مطمئن‌ترین روشی است که شکلی متقارن و تمیز به دست می‌دهد، به علاوه چون در این روش به بخش‌های باقیمانده لابیا مینور دست زده نمی‌شود، شکل و رنگ طبیعی حفظ می‌شود. جراحی با امواج رادیویی روشی تقریباً بدون خونریزی است که حداقل تروما یا آسیب را وارد می‌کند و دوران بهبود کوتاه‌تری دارد. لبه با ظرافت با نخ‌ قابل جذب بخیه زده می‌شود.

برش مثلثی شکل روش دیگری است که در آن احتمال به جا ماندن چروکی غیرطبیعی روی لابیا مینور زیاد است. تکنیک برداشت بافت پوششی نیز عمل تهاجمی‌تری است که غالباً به اندازه دیگر روش‌ها برای کوچک کردن لابیا موثر نیست.تلفن : ۰۲۱۲۲۶۸۳۸۱۸ و ۰۲۱۲۲۶۸۳۹۱۹

موبایل : ۰۹۹۰۱۴۱۴۲۴۸

وب سایت : http://drsamami.ir

پزشک محترم ، با سلام و احترام ، در صورت تمایل می توانید ، اطلاعات معرفی خود را بصورت رایگان در سایت بادرمان بروز نمایید

لطفا اطلاعات معرفی ، تخصص ها و اطلاعات تماس و عکس را به ایمیل [email protected] ارسال نمایید