دکتر مهدی غنچه

فارغ التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

فارغ التحصیل دوره تخصصی جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

فارغ التحصیل دوره فوق تخصص جراحی پلاستیک ، ترمیمی و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دارای دانشنامه (بورد )فوق تخصصی جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی

دکتر مهدی غنچه

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران

رینوپلاستی

ماموپلاستی

ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن

بلفاروپلاستی

لیفت صورت

پروتز باسن

لیفت ران و بازو

جراحی زیبایی گوش

 

چند نکته کاربردی در مورد رینوپلاستی :

اگر تصمیم به عمل جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی دارید شاید دانستن این چند نکته برای شما مفید باشد :

۱ .عمل جراحی بینی میتواند به روش باز یا بسته انجام شود.در روش باز یک برش کوچک در زیر تیغه وسط بینی داده میشود و بقیه برش ها ی جراحی داخل بینی است و دیده نمیشود.در جراحی بسته بینی همه برش ها در داخل بینی است.هر روش مزایا و معایب خاص خود را دارد لیکن امروزه اغلب جراحان روش باز را می پسندند.غالبا محل برش ها پس از بهبودی از خود اثر قابل توجهی باقی نمی گذارد.

۲ .عمل جراحی بینی به قصد بهبود ظاهر بینی(improvement) انجام میشود نه لزوما به قصد نتیجه صد در صد ایده آل(perfection)بنابر این باید توقع خود را با واقعیت تطبیق دهید. گاهی ایجاد نتیجه ایده‌آل حتی در دست متبحرترین جراحان نیز مقدور نیست.توجه داشته باشید که پس از عمل هم تغییرات ناشی از افزایش سن و سال ادامه می یابد.با جراحتان در مورد بینی که مناسب قیافه و صورت شماست صحبت کنید.

۳ .اغلب موارد جراحی بینی به قصد زیبایی تحت پوشش بیمه نیست.در مواردی که به قصد درمان بیماری باشد مانند درمان انحراف بینی ممکن است بیمه ها هزینه عمل را پوشش دهند.

۴ .در دوره پس از عمل باید محدودیت هایی در فعالیت و ورزش داشته باشید.مثلا برای یک هفته باید آتل بینی و چسب های آن را تحمل کنید .بنابراین برای دیدن نتیجه عجله نکنید و به توصیه های پزشک معالج خود بدقت عمل کنید.ممکن است لازم باشد تا دو ماه یا بیشتر برحسب توصیه جراح تان ورزش نکنید.از آفتاب دوری کنیدو مراقبتهایی مانند موارد فوق.بنابر این در برنامه ریزی زمان عمل این نکات را مد نظر قرار دهید.

۵ .در دوره پس از عمل درجاتی از تورم و کبودی در ناحیه بینی و اطراف چشم ها وجود دارد که غالبا طی یک تا دو هفته برطرف میشود اما تا ثابت شدن نتیجه نهایی جراحی و تثبیت شکل بینی ممکن است یک سال زمان لازم باشد.

۶ .ممکن است از نتیجه عمل خود راضی نباشید.نگران نشوید.امکان عمل جراحی مجدد وجود دارد اما این عمل غالبا زودتر از یک سال از عمل اول انجام نمیشود زیرا حصول نتیجه نهایی غالبا یک سال طول می کشد.غالبا عمل های اصلاحی خیلی کوچکتر و سبک تر از عمل اول است هر چند که موارد استثناء هم وجود دارد.

۷ .اگر چه این اصل کلی نیست و عقیده شخصی من است اما اگر بدنبال عمل جراحی “زیبایی “بینی هستید ؛به فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه کنید.در صورتی که قصد “درمان بیماری”مانند برداشتن پولیپ بینی همراه با رینوپلاستی دارید به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنیدموبایل : ۰۹۱۲۳۱۱۰۴۴۵

ایمیل : [email protected]

وب سایت : http://zeebasurgery.com

پزشک محترم ، با سلام و احترام ، در صورت تمایل می توانید ، اطلاعات معرفی خود را بصورت رایگان در سایت بادرمان بروز نمایید

لطفا اطلاعات معرفی ، تخصص ها و اطلاعات تماس و عکس را به ایمیل [email protected] ارسال نمایید