تکنیک کلاسیک بازسازی سینه فلپ TRAM

جراحی پلاستیک می تواند کارهای بزرگی انجام دهد ، اما برخی از مهمترین کارهایی که یک جراح پلاستیک می تواند انجام دهد ، کمک به زنان است که پس از انجام ماستکتومی برای معالجه سرطان پستان ، مجدداً احساس طبیعی و تمامیت را به دست آورد.

اگرچه زنان الهام بخش که در مبارزه و غلبه بر سرطان پستان مبارزه می کنند و همه در یک مسیر مشابه قرار دارند ،

برخی از آنها از ایمپلنت های پستان سیلیکون استفاده می کنند ،

مانند مواردی که در طول بزرگ کردن پستان استفاده می شود ،

در حالی که برخی دیگر به دستکاری بافت خود بیمار متکی هستند. در حالی که هر رویکرد دارای مزایای مشخصی است که امکان تنظیم آن را بر اساس نیازهای فرد بیمار فراهم می کند ، اما یکی از موثرترین و همه کاره ترین روش های بازسازی پستان بافت اتولوگ هنوز تکنیک کلاسیک بازسازی سینه فلپ TRAM است.

روش فلپ TRAM شامل انتقال مقدار کمی از بافت شکمی بیمار از جمله چربی و ماهیچه به سمت قفسه سینه است ، از آنجا می توان از آن برای بازسازی فرم سینه استفاده کرد.

این تکنیک نام خود را از بخشی از عضله Transverse Rectus Abdominis Myocutaneous (یا TRAM) می گیرد که برای تهیه خون چربی مناسب به بافت و چربی متصل شده استفاده می شود.

عمل بازسازی سینه
عمل بازسازی سینه

تکنیک های بازسازی سینه فلپ TRAM

دو روش متمایز برای یک روش فلپ TRAM وجود دارد:

۱ – در آن عضله و بافت به خون اصلی خود در شکم متصل می شوند و در زیر پوست به محل جدید خود در قفسه سینه ، و بر روی آنها مانور داده می شوند.

۲ – TRAM ، که در آن بافت ها کاملاً جدا شده و سپس با استفاده از تکنیک های پیشرفته میکروسکوپی به رگ های خونی در ناحیه زیر بغل مجدداً وصل می شوند.

هر تکنیک دارای مزایا و معایب مختلفی است. تراموای سینه بند معمولاً روشی کمتری است که نیاز به زمان کمتری در جراحی دارد. در مقابل ، یک تله TRAM بدون عضله از قسمت کوچکی از عضله رکتوس استفاده می کند ، بنابراین زنان تمایل به بهبودی سریعتر دارند و خطر کمتری از دست دادن قدرت عضلات شکمی دارند.

در هر صورت ، بازسازی سینه فلپ TRAM از بافت طبیعی گرفته شده از بدن خود بیمار به جای کاشت سینه سیلیکونی مصنوعی استفاده می کند و می تواند علاوه بر نتایج طبیعی بازسازی پستان ، مزایای یک ابدومینوپلاستی یا تومور شکم را نیز فراهم کند.

نامزدهای بازسازی سینه فلپ TRAM

کاندیداهای ایده آل برای بازسازی سینه فلپ TRAM ، زنانی هستند که برای معالجه سرطان پستان تحت عمل جراحی ماستکتومی یک یا دوتایی قرار گرفته اند و چربی و بافت کافی در ناحیه شکم دارند تا از این روش پشتیبانی کنند.

علاوه بر این ، مانند سایر روش های جراحی ، بیماران نباید هیچ شرایط پزشکی ، بیماری های دیگر یا عادات (مانند استعمال سیگار) را داشته باشند که ممکن است روند بهبودی را مختل کند ،

و همچنین باید درک کاملی از آنچه در این عمل انجام می شود و همچنین انتظارات معقول داشته باشد. در مورد نتیجه آن بیماران فردی با سرعت های مختلف بهبود می یابند ،

بنابراین زمان بهبودی می تواند متغیر باشد ، با این وجود ، بیماران باید انتظار داشته باشند که چند هفته قبل از ترمیم کامل تحرک ، مقداری درد و تورم را در مناطق آسیب دیده تجربه کنند. برخی از خانمها ممکن است بعد از عمل بازسازی پستان تغییر در پستان را تجربه کنند و برخی از جای زخم در محل برش ایجاد می شود.

با این حال ، دومی می تواند با استفاده از تکنیک های پیشرفته جراحی به حداقل برسد و هر دو عارضه جانبی به طور کلی با گذشت زمان از بین می روند.

بهترین نتایج در شرایطی حاصل می شود که این روش به نیازهای خاص و نوع بدن بیمار قابل تنظیم باشد ، بنابراین جراح شما دستورالعمل های شخصی سازی شده دقیقی را در مورد داروها ، بانداژها و پانسمان ها ، مراقبت های پیگیری به شما ارائه می دهد و فعالیت بدنی. سرانجام ، هزینه بازسازی سینه فلپ TRAM بسته به تجربه جراح و موقعیت جغرافیایی ، متفاوت خواهد بود ،

آیا بازسازی سینه فلپ TRAM برای شما مناسب است؟

در بازسازی سینه ، زنان گزینه های متنوعی دارند و یک روش TRAM flap اگرچه بسیار مؤثر است اما لزوما بهترین انتخاب برای همه بیماران نیست. در طی یک مشاوره کامل در مورد بازسازی پستان ، شما می توانید در مورد اهداف زیبایی شناسی خاص و نگرانی های سلامتی شخصی خود با جراح پلاستیک خود صحبت کنید ، تا بتوانید با هم همکاری کنید تا رویکردی پیدا کنید که بهترین نتیجه ممکن را به شما بدهد.

درنهایت ، بازسازی پستان می تواند تأثیر جسمی و عاطفی ماستکتومی را کاهش دهد و به بیماران کمک کند احساس کنند که بالاخره کنترل زندگی خود را پس می گیرند.

Breast reconstruction in Iran