جراحی ترمیمی سینه

بازسازی سینه و پروتزهای پستانی

          هدف از بازسازی پستان باز گرداندن سلامتی و اصلاح تغییرات ظاهری بدن است. از این روست که امروزه بسیاری از زنان مبتلا به سرطان، تحت انجام جراحی محافظه کارانه قرار می گیرند، بدین معنا که قسمت عمده بافت پستان حفظ شده و تنها قسمتی از آن برداشته می شود. اما هنوز هم تعداد قابل توجهی از بیماران تحت عمل ماستکتومی قرار می گیرند، یعنی کل بافت پستان برداشته می شود. به هر حال اگر شما جزء آن دسته از بیمارانی هستید که کل پستان آنها برداشته شده است، ممکن است بخواهید بازسازی پستان برای شما انجام شود یا ممکن است پس از یک مدت طولانی، خود و اطرافیانتان بتدریج به اینکه یک پستان داشته باشید عادت کرده باشید و فکر کنید که تحمل یک عمل جراحی نسبتا بزرگ دیگر برای بازسازی پستان، ارزش ندارد. اما هنوز بسیاری از زنان فکر می کنند که نداشتن پستان آنقدر آزاردهنده است که ترمیم آن ارزش تحمل ناراحتی و درد یک عمل جراحی دیگر را دارد.

مدت زمان عمل جراحی ترمیمی سینه :

معمولاً ۳ تا ۴ ساعت طول می کشد. در عمل های جراحی میکروسکپی که نیاز است رگ های خونی سینه ترمیم شوند ممکن است بیشتر طول بکشد.

بهبودی :

حدوداً ۶ هفته ممکن است طول بکشد تا سینه بهبود یابد ، در موارد برداشتن هم زمان سینه و بازسازی سینه یا تنها بازسازی سینه بیشتر جای زخم ها بعد از مدتی کم ناپدید می شود ولی ممکن است چند سال طول بکشد تا به حالت عادی بازگردد.

اثرات جانبی :

بیحسی عادی در سینه ها ، گرچه برخی از احساس ها بازمیگردند.

خطرات :

خونریزی ، تجمع مایع ، جای زخم وسیع ، عفونت ، مشکلات بعد از بیهوشی ، عدم تقارن سینه بعد از بازسازی شده با سینه عادی.

مراحل جراحی

گام اول :داروهای بیهوشی برای راحتی بیمار حین عمل جراحی تجویز می شود.

گام دوم :تکنیک فلپ برای تغییر محل عضله و چربی و پوست برای ایجاد برجستگی پستان

گام سوم Tissue Expantion منجر به کشیده شدن پوست سالم می گردد تا پوشش برای ایمپلنت ایجاد شود.

گام چهارم :قراردادن ایمپلنت از طریق جراحی برای ایجاد برجستگی پستان

گام پنجم :پیوند پوستی یا سایر روش های مخصوص برای ایجاد پوست رنگی نوک سینه

https://badarman.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%ac%d8%b1%d8%a7%d8%ad-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%aa%d8%b2-%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86/