روش پلاسما جت ابداعی نو در علم زیبایی و درمانهای جوانسازیه .
سیستم پلکسر سیستمی بسیار دقیقه که حرارت را به بافتهای اطراف انتقال نمیده و این دقت بسیار بالا علت کاربرد بی عارضه و موثر و کم خطر این روش درمانی در نواحی حساسی چون پلک به حساب میاد. سایر دستگاهها مثل آر اف ترمال یا لیزر ها رو به راحتی نمیشه توی این نواحی حساس استفاده کرد .
مطالعات زیادی نشان داده که پلکسر اثرات مفیدی بر درمان آکنه ، درمان پوست اضافی پلک و حتی افتادگی پوست و چروکهای اطراف دهان و چشم ، استریا و استرچ مارک ، ضایعات برجسته پوستی و اسکارها همینطور اسکار آکنه داره .
این روش نوین فواید زیادی در درمان های زیبایی داره و به همین دلیل هم به درمانی بسیار محبوب و شایع نزد پزشکان زیبائی تبدیل شده .
نکته مهم اینجاست که در این روش هیچ گونه برشی بر روی سطح پوست ایجاد نمی شه
بنابراین از بخیه استفاده نشده و اسکاری به جا نمیذاره بنابراین فرد به زودی می تونه به کار وفعالیت روزمره برگرده.
اصولا چهار فرم ماده در طبیعت وجود داره جامد، مایع و گاز و پلاسما. پلاسما در واقع از حرارت دادن شدید گاز بوجود میاد به طوری که الکترونها آزاد میشن و یونها باقی میمونن و در تکنیک پلاسما جت ایفای نقش می کنن . پلاسما خواص زیادی داره که کاملا متفاوت با گازه . پلاسما برخلاف گاز رسانای خوبیه. دمای پلاسما بسیار بالاست ولی همزمان فشار بسیار پایینی داره بنابراین باتماس با ماده دیگر به سرعت سرد میشه و حرارت زیادی منتقل نمیکنه و
در واقع یک قوس الکتریکی ایجاد میکنه که موجب تصعید بافت می شه یعنی بافت جامد رو به بخار بدل می کنه.
بنابراین نتایج این روش درمانی فوریه و بصورت جمع شدن و سفت شدن پوسته.

برای بلفاروپلاستی بدون جراحی ، درمان پلک دوبل فوقانی یا پف زیر چشم
برای برداشت تاتو
ضایعات پوستی شامل زگیل و فیبروم و ….
درمان اختلالات رنگدانه ای
بهبود اسکار آکنه و اسکار جراحی
بهبود استریا یا خطوط زایمانی
بهبود خطوط اطراف دهان و چشم از این روش درمانی استفاده میشه .
به تازگی و با اضافه کردن قابلیت های جدید به این سیستم که خوشبختانه برای اولین بار در کشور ایران و به لطف توانمندی مهندسان پزشکی دانشمند کشورمون انجام شده ، امکان درمانی بیشتری مثل رفع افتادگی پوست پائین صورت و غبغب ، همچنین حذف چربی های اضافی ناحیه بوکال و غبغب برای این روش درمانی کم عارضه و ایمن و بسیار موثر فراهم شده .
خیلی وقتا متاسفانه تکنولوژی از دانش و تجربه سبقت میگیره و این باعث میشه تعداد زیادی از افراد نسبت به یک روش درمانی مفید و کم عارضه با دیدن عوارض و یا عدم کسب نتیجه مورد انتظار درمانی ، بدبین بشن !!!
به زبان ساده همه رو نمیشه با یه نسخه درمان کرد !!!
فرق یک پزشک ماهر و با تجربه با یک اپراتور حرفه ای هم همینجاست !!!
یه اپراتور ممکنه کار با یک دستگاهو حتی بهتر از یک پزشک انجام بده ولی معاینه دقیق و انتخاب درست بیمار کاریه که وظیفه پزشکه !!!
تعداد زیادی از متقاضیان انجام بلفاروپلاستی با پلاسماجت افرادی هستن که از شالازی یا شلی عضله و افتادگی و فتق چربی های اطراف چشمشون بطور همزمان رنج میبرن که اصلا کاندید خوبی برای انجام اقدامات غیر جراحی به حساب نمیان !!!
اون دوستانی هم که افتادگی خیلی شدیدی دارن و سن بالا نباید از پلاسماجت انتظار معجزه داشته باشن !!
افرادی که نوع در رده بندی فیتزپاتریک در گروه ۴ و ۵ و ۶ قرار میگیرن یا افرادی که از کمبود یکسری از ویتامین ها که در ترمیم پوست نقش دارند رنج میبرن ، ممکنه با انجام این روش درمانی دچار عوارض غیر قابل بازگشتی بشن !!
بطور خلاصه کاندید مناسب برای بلفاروپلاستی پلاسما افراد جوان و میانسالی و سفید پوستی هستند که افتادگی خفیف تا متوسط پوست پشت پلک یا زیر پلک دارن ، انتظارات واقع گرایانه از نتایج این روش درمانی دارن ، معاینه و اقدامات قبلی همچنین مراقبت های بعدی رو به صورت اصولی و کامل انجام دادن یا بعد از انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی هنوز از نتیجه کار راضی نیستن !!!!
ضمن اینکه برای افتادگی های بیشتر بعضا نیاز به تکرار این روش درمانی ۲ تا ۳ جلسه به فاصله ۴ هفته و بعد از بهبودی کامل زخم ها هست !!!

بهترین دکتر بوکال فت

پلاسما جت در مقایسه با لیزر و رادیو فرکوئنسی یکی از جدیدترین تکنولوژی های زیبایی و جوان سازی دنیاست که از آن می توان برای رفع افتادگی پلک ، زیبایی بینی و برداشتن ضایعات برجسته پوستی و…استفاده نمود .ریسک عوارض این روش بسیار پایین تر از سایر روش های جراحی بوده و این تکنیک کم تهاجمی تر از سایر روش های زیبایی مورد استفاده می باشد

https://badarman.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1-%d8%b2%da%af%db%8c%d9%84-%d8%aa%d9%86%d8%a7%d8%b3%d9%84%db%8c-%db%b5-%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1/

منبع : دکتر قائدی