مهمترین کاربرد فرکشنال آر اف در سفت کردن پوست و درمان شلی پوست است. در واقع آر اف سوزنی صورت این قابلیت را دارد که یک لیفت صورت بدون جراحی برای پوست ایجاد کند که طبعا در زیبایی صورت بسیار موثر است.این اثر به دو صورت ظاهر میشود یکی چند روز بعد از آر اف و یکی سه تا چهار هفته بعد که چندین سال دوام دارد. لیفت صورت با آر اف به قدری واضح است که میتوان از آن برای بالا بردن ابرو و درمان افتادگی پلک هم استفاده کرد.
یکی از کاربردهای مهم میکرونیدل آر اف سفت کردن غبغب و ناحیه فک میباشد. این تاثیر آر اف بر پوست،بخصوص در خانمها بسیار چشمگیر است به طوری که بعد از یک یا دو جلسه واضحاً از سفت شدن غبغب و ناحیه فک ابراز رضایت دارند. آراف به عنوان یک روش کاملاً غیر تهاجمی با یا بدون عمل لیفت غبغب ، روش بسیار مناسبی است.

آر اف برای سفت کردن پوست گردن نیز عالی عمل میکند. با توجه به نازکی پوست گردن میتوان گفت که آراف برای سفت کردن پوست گردن رقیبی ندارد.
آر اف فرکشنال در درمان چروکهای پوست اثر بسیار خوبی دارد. این مطلب برای چروک دور چشم و چروک زیر چشم بسیار واضح است. این اثر به حدی است که افرادی که آر اف انجام داده اند فقط بعد از یک ماه از درمان چروکهای دور چشم خود شگفت زده میشوند!
کاربرد بعدی در درمان چربی پوست و درمان منافذ باز پوست است. در یک بررسی فقط کاهش حدود ۸۰-۷۰ درصد ترشح چربی صورت فقط بعد از یک جلسه آر اف مشاهده شده است . تنگ شدن منافذ پوستی معمولاً نسبی است ولی برای اکثر بیماران قابل قبول است.
کاربرد دیگر درمان جوش صورت فعال است.هنگام درمان جوش صورت امکان تشدید موقت آن پس از درمان وجود دارد.نکته جالب این است که خانمهای که بر اثر مشکلات هورمونی در سنین ۴۰-۳۰ سال هنوز جوش صورت دارند وقتی برای جوانسازی صورت آر اف انجام میدهند از کاهش جوشهای صورت بسیار ابراز رضایت میکنند.
یکی از کاربردها آر اف درمان اسکار آکنه است.آر اف به طور خاص در اسکارهای عمقی بسیار موثر است.این کاربرد در ترکیب با لیزر فرکشنال co2 اثر هم افزایی زیادی دارد.
از جدیدترین کاربردهای آر اف درمان تعریق بیش از حد در ناحیه زیر بغل است. در بررسیهای انجام شده این اثر طولانی مدت است ولی براساس مکانیسم اثر شاید دایمی هم باشد.برای افرادی که از بوی بد عرق هم شکایت دارند این درمان مفید است.

این تکنولوژی در درمان ترک پوست یا استریا یا استرچ مارک نیز اثر فوق العاده ای دارد به طوری که شاید بتوان گفت بهترین روش درمان استریا آراف فراکشنال است ..

منبع : دکتر قائدی