از بین بردن لکه های مادرزادی

لکه های مادرزادی چیست؟

لکه خوش‌خیم و غیرسرطانی مادرزادی را ماه گرفتگی گویند. ماه گرفتگی صورت علامتی است که فرد را متمایز از دیگران می‌سازد. لکه‌های ماه گرفتگی گاهی به مرور زمان همگام با افزایش سن محو می‌شود یا تغییری در آن ایجاد نمی‌گردد یا در مواردی حتی بزرگتر نیز می‌شود.

روشهای غیر جراحی از بین بردن لکه های مادرزادی

لیزردرمانی

لیزردرمانی، تنها روش درمانی موجود برای از بین بردن لکه های ماه گرفتگی یا شرابی است. لیزر درمانی می‌توان رنگ پوست را در ناحیه لکه شده، روشن‌تر کند.

IPL

آی.پی.ال روشی مشابه با روش لیزر درمانی است که برای درمان پوست‌های که به طور غیرعادی قرمز رنگ هستند (مانند رزوسا یا خالهای عروقی قرمز رنگ) ، استفاده می‌شود.

کرایوتراپی

 در این روش از نیتروژن مایع برای انجماد و ناپدید کردن لکه‌ها استفاده می‌شود. این روش باعث پوست اندازی لکه‌ها می‌شود.

کورتیکواستروئیدها

مصرف خوراکی این داروها به کوچک شدن لکه‌های ماه گرفتگی منجر می‌شود. گرد شدن صورت و افزایش وزن از اثرهای جانبی مصرف کورتیکواستروئید به شمار می‌رود.

سرما درمانی یا کرایوسرجری

در کرایوسرجری دمای بسیار پایین به ناحیه آسیب دیده اعمال می‌شود. تخریب بافت به وسیله آب زدایی آن را الکترودایسکشن گویند که با جریان برق با فرکانس بالا انجام می‌شود.

جراحی برای از بین بردن لکه های مادرزادی یا ماه گرفتگی

با عمل جراحی نیز می‌توان ماه گرفتگی را، البته با قبول خطرهای احتمالی، از بین برد. عفونت، به جا ماندن اثر زخم یا تغییر رنگ و سفید شدن پوست گاهی پس از جراحی برداشتن ماه گرفتگی رخ می‌دهد. با هر درمان خطر باقی ماندن اثر زخم افزایش می‌یابد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sina
Sina
6 سال قبل

دختره من ۵ سالشه و یک ماه گرفتگی کوچیک روی صورتش داره می خواستم بدونم با لیزر اگه ماه گرفتگی صورتش رو برطرف کنیم امکان برگشتش هست؟؟؟