استئوتومی

در جراحی زیبایی بینی، برداشت قوز در نمای روبرو منجر به پهن شدن بینی می شود، لذا باید پهنای بینی باریک شود تا شکل نرمال بدست بیاید. بدین منظور باید دیواره کناری استخوان بینی و زائده بالا رونده استخوان ماگزیلاری در کنار، توسط وسیله ای بشکند و متحرک شود تا شکل نرمال بدست آید.

همچنین چون غضروفهای لترال فوقانی به استخوان بینی وصل هستند آنها هم به داخل می آیند. به این کار استئوتومی لترال (خارجی) گفته می شود.

این کار می تواند به همراه یا عدم همراه کاری به نام استئوتومی مدیال (میانی) باشد. در این روش وسیله ای بنام استئوتوم مدیال به قطر دو تا سه میلی متر در محل برداشت قوز استخوانی دو طرف قرار می گیرد و استخوان بینی از سمت داخل نیز متحرک می شود.

قبل از انجام این کار ها، جراح در ابتدای عمل با تزریق لیدو کایین آدرنالین به دوز لازم محل را بی حس و خالی از خونریزی می کند.
استئوتومی از ضروریات عمل جراحی زیبایی بینی و صاف شدن بینی است. لترال استئوتومی در مرحله آخر عمل بینی انجام می شود و چون حالت تروماتیک و ضربه زننده دارد و تورم و التهاب تولید می کند. یعنی آخرین مرحله جراحی بینی، لترال استئوتومی است ولی مدیال استئوتومی را بعد از برداشت قوز بینی انجام می دهند.

این مطلب نیز می تواند برای شما جالب باشد جراحی زیبایی بینی