بزرگ کردن باسن

در واقع بزرگ کردن (یا جراحی پروتز باسن) یک جراحی پلاستیک است که برای فرم دادن به باسن و افزایش حجم و برجستگی باسن انجام می‌شود.درعمل جراحیِ بزرگ کردن باسن،  از پروتزها، تزریق چربی و گاهی ترکیبی از این دو استفاده می شود تا اندازه و حجم باسن فرد افزایش داده شود.

عمل بزرگ کردن باسن می تواند:

موجب پری ، گردی و برجسته شدن باسن فرد گردد
تعادل بهتری را  در ظاهرو اندام فرد ایجاد نماید.
باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و بهتر شدن دید فرد نسبت به خودش گردد.

نحوه جراحی بزرگ کردن باسن چگونه است ؟

برای بزرگ کردن باسن انتقال و تزریق چربی در چند مرحله صورت می‌گیرد. ابتدا برای استخراج چربی لیپوساکشن ناحیه اهدا کننده انجام می‌شود، پس از تخلیه چربی این ناحیه شکل داده می‌شود، پیکرتراشی ناحیه اهدا کننده مزیت جانبی عمل بزرگ کردن باسن به شمار می‌آید. پهلو، شکم یا ران ناحیه‌های اهدا کننده معمول محسوب می‌شوند.

چربی استخراج شده تخلیص و برای تزریق آماده می‌شود. سپس چربی با کانولاهای بسیار ظریف تزریق می‌شود و عمل پایان می‌پذیرد. عمل در صورت لزوم در آینده تکرار می‌شود تا نتیجه بهتری به دست آید.

 

 

ماندگاری نتایج عمل بزرگ کردن باسن چقدر است؟

انتظار می‌رود که نتایج تزریق چربی در باسن و جراحی پروتز باسن بسیار طولانی مدت یا دائمی ‌باشند. البته در مواردی که برای بزرگ کردن و سفت کردن باسن از تکنیک تزریق چربی استفاده می‌شود، ممکن است برای رسیدن به نتایج مورد نظر، نیاز به انجام مجدد تزریق باشد. پروتز‌ باسن نیز ممکن است در آینده نیاز به تغییر یا تعویض داشته باشند.