بهترین جراح زانو در تهران

آسیب به زانو در اثر آسیب یا ساییدگی ممکن است نیاز به جراحی زانو داشته باشد. پس از ملاقات با بهترین جراح زانو ، جراح ارتوپد در مورد نوع جراحی و روش ترمیم و بازیابی عملکرد زانو صحبت خواهد کرد.

آسیب های مفصل زانو

زانو مفصل پیچیده ای است که استخوان ران، درشت نی و کشکک را به هم متصل می کند. زانو بزرگترین مفصل بدن است و به عنوان یک مفصل تحمل کننده وزن، در برابر استرس، ساییدگی و آسیب پذیر است.

آسیب های زانو می تواند در اثر ضربه ناگهانی یا استفاده بیش از حد و یا اضافه ورن زیاد ایجاد شود.

ورزش‌های تماسی و ورزش‌هایی که نیاز به چرخش زانو دارند، مانند فوتبال، بسکتبال و فوتبال بیشتر در معرض آسیب‌های زانو هستند.

تغییرات مرتبط با افزایش سن در مفصل زانو ، ممکن است در طول زمان منجر به شکست مفصل شود که نیاز به جراحی دارد.

انواع جراحی زانو در تهران

انواع مختلفی از جراحی ها برای ترمیم آسیب به زانو استفاده می شود. در زیر برخی از رایج ترین انواع جراحی زانو در ایران آورده شده است.

  • جراحی بازسازی رباط صلیبی ACL
  • جراحی میکروفرکچر زانو
  • جراحی تراز کردن کشکک زانو
  • جراحی تعویض جزئی مفصل زانو
  • جراحی تعویض مفصل زانو
  • جراحی کشگک زانو

بهترین جراح زانو در تهران پس از مشاوره و بررسی اطلاعات پزشکی و عکس های زانو ، بهترین نوع جراحی زانو را تشخیص می دهد

در زیر اسامی بهترین جراح زانو در ایران آمده است که می تواند در روند درمان شما مفید باشد

 

دکتر محمدرضا صادقی

آدرس مطب دکتر محمدرضا صادقی : تهران خیابان ولیعصر بالاتر از پارک ساعی کوچه سی و دوم ساختمان یاس
شماره تماس دکتر محمدرضا صادقی : 02128421446 – 02171057502

بیوگرافی دکتر محمدرضا صادقی

درباره دکتر محمدرضا صادقی

دکتر محمدرضا صادقی از جراحان شناخته شده و برتر ارتوپدی درایران می باشند و اولین پزشکی در ایران هست که سلول عصاره ی جفت را به مفصل تزریق میکند.

ایشان متولد تهران و بزرگ شده در محله ی نیاوران تهران هستند. ایشان در خانواده ای غیر پزشک و مرفه متولد شده که پدر و مادر ایشان از مهندسان برجسته ی ایرانی و از تولید کنندگان بزرگ صنعتی در ایران هستند و از این رو با تحصیل وی در رشته ی پزشکی و زندگی در ایران مخالف بودند.

ولی ایشان به علت علاقه فراوانی که به رشته ی پزشکی و خدمت به مردم داشتند تصمیم به تحصیل در رشته ی پزشکی گرفتند.

همسر و فرزند

دکتر صادقی متاهل بوده و همسر ایشان از متخصصین بیهوشی حاذق دانشگاه تهران بوده که در بیمارستان تندیس تهران فعالیت مینمایند . ایشان از همسر خود یک فرزند پسر دارند.

نظرات در مورد دکتر محمدرضا صادقی

بر اساس نظر سنجی از بیماران ایشان از سال 99 بهترین جراح ارتوپدی در تهران و ایران شناخته شده اند.

عضویت در لیست بهترین جراح زانو در تهران

تحصیلات

از این رو در کنکور سراسری در ایران شرکت کرده و در رشته ی پزشکی عمومی دانشگاه تهران قبول شده و دوره ی پزشکی عمومی خود را با معدل بالا سپردی کرده اند. پس از آن با اصرار خانواده برای تحصیل در رشته ی تخصص به آلمان مهاجرت کردند.

اما به دلیل علاقه ی فراوان به کشورش مجددا به ایران برگشته و در کنکور تخصص شرکت کرده اند که با رتبه ی بالا در رشته ی جراحی ارتوپدی در دانشگاه تهران ( که بالاترین دانشگاه ارتوپدی در ایران است ) قبول شده و دوره ی تحصیل خود را با معدل بالا در ایران دانشگاه گذرانده اند.

پس از آن به آلمان و روسیه رفته و دوره ی فلوشیپ زانو و کتف را در این کشور ها گذرانده اند.

ایشان همچنین به زبان های آلمانی و اسپانیایی و انگلیسی تسلط کامل دارند.

ایشان همچنین عضو انجمن جراحان زانو و لگن و ارتوپدی آمریکا عضو انجمن لگن اروپا ، عضو انجمن تعویض مفصل آسیا و اقیانوسیه ، عضو کمیته جهانی فلوشیپ های سیکات ، و عضو انجمن جراحان ارتوپدی آمریکا و اروپا و آسیا و ایران میباشند.

فعالیت ها

دکتر محمدرضا صادقی به عنوان جراح مشهور ارتوپدی در ایران شناخته می شود که بیش از ۳هزار جراحی و ویزیت رایگان در مناطق محروم استان های خراسان و آذربایجان را در کارنامه ی خود دارد و از این رو جزو پزشکان خوشنام در ایران شناخته می شوند.

و در حال حاضر در بیمارستان تندیس تهران مشغول به فعالیت می باشند .

دکتر محمد نقی طهماسبی

آدرس مطب دکتر محمد نقی طهماسبی : تهران خیابان شریعتی – تقاطع دولت و کاوه – مجتمع پزشکی کاوه -پلاک 2 – طبقه دوم – شماره 10
شماره تماس دکتر محمد نقی طهماسبی : ۰۲۱۲۲۵۷۲۰۰۷- ۰۲۱۲۲۵۷۲۰۰8

بیوگرافی دکتر محمد نقی طهماسبی

درباره دکتر محمد نقی طهماسبی

از جراحان به نام و قدیمی ارتوپدی در ایران هستند که فارغ التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه تهران و رشته ی تخصص ارتوپدی رانیز در دانشگاه تهران گذرانده اند.

ایشان استادیار ارتوپدی دانشگاه تهران بوده و فلوشیپ جراحی زانو از کشور انگلستان دارند . ایشان همچنی عضو هیات تحریریه مجله ی حکیم و هلال احمر و و اکتا مدیکال و مجله ی استخوان و مفاصل ایران میباشند .

ایشان همچنان عضو شورای پزشکی صدا و سیما و عضو کمییون پزشکی قانونی ایران بوده اند . و در بیمارستان شریعتی تهران مشغول به کار اند .

عضویت در لیست بهترین جراح زانو در تهران

دکتر سید میر مصطفی سادات

آدرس مطب دکتر سید میر مصطفی سادات : تهران شهرک غرب – بلوار فرحزادی – پایین تر از بلوار دریا – کوچه بوستان دوم شرقی – پلاک 1 – واحد1
شماره تماس دکتر سید میر مصطفی سادات : ۰۲۱۸۸۳۷۶۸۲۲

بیوگرافی دکتر سید میر مصطفی سادات

درباره دکتر سید میر مصطفی سادات

از جراحان معروف و قدیمی ارتوپدی در ایران هستند که فارغ التحصیل پزشکی عمومی و تخصص دانشگاه تهران می باشند.

ایشان عضو هیات علمی دانشگاه تهران بوده و فلوشیپ جراحی ستون فقرات خود را در تورنتوی کانادا کذرانده اند .

ایشان همچنی عضو انجمن ستون فقرات ایران، عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران، عضو انجمن بین المللی جراحان ستون فقرات می باشند و مدیر مرکز توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مدیر گروه ارتوپدی بیمارستان سینا هستند.

عضویت در لیست بهترین جراح زانو در تهران

دکتر محمود جبل عاملی

آدرس مطب دکتر محمود جبل عاملی : تهران سهروردی شمالی – خیابان هویزه – پلاک 117 – ساختمان 135 – طبقه اول – واحد 5
شماره تماس دکتر محمود جبل عاملی : ۰۲۱۸۸۷۵۸۸۸۴

بیوگرافی دکتر محمود جبل عاملی

درباره دکتر محمود جبل عاملی

از اساتید جراحی استخوان و مفاصل دانشگاه تهران می باشند. ایشان پزشکی عمومی خود را در دانشگاه تهران گذرانده و تخصص ارتوپدی خود را از دانشگاه تهران گرفته اند.

ایشان همچنین فلوشیپ جراحی زانو خود را از بیمارستان شفا یحیاییان گرفته اند . ایشان همچنین ۳۰ مقاله ی چاپ شده در مورد ارتوپدی دارند.

  • استاد تمام جراحی استخوان و مفاصل
  • فارغ التحصیل پزشکی عمومی
  • بورد تخصصی ارتوپدی از دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • فلوشیپ فوق تخصصی جراحی زانو از بیمارستان شفا یحیائیان

عضویت در لیست بهترین جراح زانو در تهران

دکتر محمدرضا گیتی

آدرس مطب دکتر محمدرضا گیتی : تهران ابتدای پاسداران، خ گل نبی ، نرسیده به حسینیه ارشاد ،تقاطع ناطق ، برج زمرد ط3 واحد 33
شماره تماس دکتر محمدرضا گیتی : ۰۲۱۲۲۸۹۵۴۴۰

بیوگرافی دکتر محمدرضا گیتی

درباره دکتر محمدرضا گیتی

متخصص ارتوپدی و فلوشیپ جراحی شانه و دست از فرانسه می باشد. سابقه تخصص ارتوپدی دکتر گیتی از سال ۷۳ و سابقه کار فوق تخصصی ایشان در زمینه جراحی های شانه و دست از سال ۸۰ است.

دکتر محمدرضا گیتی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال ۱۳۷۴ با رتبه دانشیاری و همچنین دبیر بورد تخصصی رشته ارتوپدی در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی می باشد.

ایشان در بیمارستان های دانشگاهی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران به آموزش دانشجویان و تربیت متخصصین ارتوپدی مشغول می باشد.

عضویت در لیست بهترین جراح زانو در تهران

knee surgeon بهترین جراح زانو در تهران
knee surgeon بهترین جراح زانو در تهران

جراحی بازسازی رباط صلیبی ACL

جراحی رباط صلیبی چگونه انجام می شود؟

ابتدا رباط صلیبی آسیب دیده برداشته می شود.

سپس اتوگرافت و یا آلوگرافت انجام میشود: تاندون از نظر ساختار و عملکرد بسیار شبیه به رباط عمل می کند. جراح توسط تجهیزات تخصصی قطعه ای تاندون از ناحیه عضله چهار سر ران، عضله همسترینگ و یا کشک زانوی بیمار برمیدارد و جایگزین رباط در محل آسیب دیده می کند. در برخی از موارد ممکن است از تاندون های اهدایی استفاده شود.

از طریق سوراخ های ایجاد شده در استخوان ران و انتهای درشت نی: گرافت توسط ابزارهای لازم مانند پیچ و مهره در محل مورد نظر قرار می گیرد.

سپس حفره های ایجاد شده بخیه می شوند

معمولا بیمار یک شب در بیمارستان بستری می شود.

جراحی میکروفرکچر زانو

نحوه جراحی میکروفرکچر

عمل میکروفرکچر زانو به روش آرتروسکوپی انجام می‌شود. اغلب اوقات، شکستگی‌های کوچک در انتهای استخوان ران انجام می‌شود، جایی که نتایج قابل پیش‌بینی تر است. علاوه بر این، اندازه نقصی که در حال درمان است می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند زیرا نقص‌های کوچکتر بافت اسکار فیبروم غضروفی بادوام‌تری در ناحیه میکروفرکچر بهبود می‌یابد.

هنگامی که جراحی میکروفرکچر انجام می‌شود، سوراخ‌هایی در استخوان در معرض دید با فاصله حدود 3 تا 4 میلی‌متر از هم ایجاد تا سعی شود برخی از سلول‌های بنیادی آزاد شوند که در نهایت لخته‌ای در ناحیه ریز شکستگی ایجاد می‌شود. این لخته غنی از مغز پایه تشکیل بافت جدید است.

تکنیک میکرو شکستگی سطح استخوانی ناهمواری را ایجاد می‌کند که لخته راحت‌تر به آن می‌چسبد. این لخته در نهایت به بافت ترمیم‌کننده سفت تبدیل و صاف و بادوام می‌شود. در بازه زمانی اولیه، اگر بیمار وزن زیادی را تحمل کند یا فعالیت‌های زیادی انجام دهد، لخته در معرض خطر جابه‌جا شدن است.

به همین دلیل است که بیماران به مدت 6 هفته پس از آن بدون تحمل وزن نگه داشته می‌شوند. علاوه بر این، حرکت مداوم بر روی ناحیه ریز شکستگی می‌تواند به شکل گیری بهتر آن در قسمت انتهایی استخوان کمک کند.

جراحی تراز کردن کشکک زانو

دو جراحی را می توان با توجه به تفاوت های آناتومیکی و علائم فرد تجویز کرد.

در موارد چرخش جانبی کشکک و انقباض رتیناکولار جانبی از روش

آزادسازی رتیناکولار جانبی انجام می شود.

این عمل به روش آرتروسکوپی انجام می شود ، یعنی بدون باز کردن مفصل. دو برش کوچک 5 میلی متری در جلوی زانو ایجاد می شود. آرتروسکوپ یا دوربین کوچک از طریق یکی از برش ها برای مشاهده مفصل وارد می شود. ابزارهای کوچک از طریق برش دیگر برای برش رتیناکولار وارد می شوند (شکل 5). کشکک در موقعیت طبیعی خود در شیار تروکلئا باز گردانده می شود ، بنابراین فشار بیش از حد کاهش می یابد (شکل 6) و رتیناکولار جانبی می تواند شل تر و آزادانه تر بهبود یابد.

اگر دررفتگی کشکک باشد

در رابطه با حالت تروکلیای همراه با رتیناکولار جانبی و وارد شدن جانبی تاندون کشکک و توبروزیته قدامی تیبیا در ناحیه ساق پا ، آزادسازی رتیناکولار به تنهایی کافی نیست و این کار باید با انتقال توبروزیته قدامی تیبیا ترکیب شود.

جراحی تعویض جزئی مفصل زانو

تعویض جزئی زانو چیست؟

تعویض جزئی مفصل زانو جایگزینی برای تعویض کامل زانو برای برخی از افراد مبتلا به آرتروز زانو است. این جراحی می تواند زمانی انجام شود که آسیب به قسمت خاصی از زانو محدود شود. در تعویض جزئی زانو ، فقط قسمت آسیب دیده غضروف زانو با پروتز جایگزین می شود.

زمانی عمل تعویض جزئی زانو مختص بیماران مسنی بود که فعالیت کمی داشتند. در حال حاضر تعویض جزئی زانو اغلب در افراد جوان انجام می شود زیرا بهبودی آنها سریعتر و معمولاً با درد کمتری همراه است. تخمین زده می شود که حدود 5 تا 6 درصد از افرادی که آرتروز زانو دارند ، برای تعویض جزئی زانو واجد شرایط باشند.

جراحی تعویض مفصل زانو

نحوه انجام عمل تعویض مفصل زانو:

خوشبختانه درصد قابل توجهی از جراحی های انجام شده تعویض مفصل زانو با موفقیت همراه است و مفصل مصنوعی برای سالیان طولانی در بهبود وضعیت فرد موثر بوده و کمک بزرگی به بیماران برای بازگشت به زندگی عادی می کند.

عمل تعویض مفصل زانو یا همان آرتروپلاستی کامل زانو Total Knee Arthroplasty (TKA) به این ترتیب انجام می شود:

بیهوشی: با تشخیص پزشک متخصص بیهوشی یکی از روش های بیهوشی عمومی و یا بی حسی موضعی انتخاب می شود.

ابتدا پزشک جراح ارتوپد، با ایجاد یک شکاف کوچک در ناحیه مفصل زانو به نواحی داخلی و استخوان های ناحیه مفصل، دسترسی پیدا می کند
در مرحله بعد نواحی آسیب دیده (غضروف و سطح مفصلی استخوان ران و ساق) توسط ابزار مخصوص جراحی حذف می شوند.

با توجه به میزان و نحوه ی آسیب در هر بیمار، پزشک پروتز و ایمپلنت های مخصوصی را جایگزین مفصل آسیب دیده می کند.

ایمپلنت از اجرای فلزی و پلاستیکی تشکیل شده است و در این مرحله توسط ماده ای به نام “سیمان استخوانی” به استخوان های ران و ساق پا متصل می شود.

مچنین ممکن است پزشک با در نظر گرفتن شرایط بیمار روش تثبیت بیولوژیک را جهت اتصال استخوان با مفصل مصنوعی انتخاب کند.

جراحی کشکک زانو

درمان غیرجراحی

اگر قطعات استخوان شکسته کشکک زانو بر اثر شدت آسیب جابجا نشده باشند ممکن است بهعمل جراحی نیاز نباشد. ممکن است از گچ گرفتن یا آتل بندی برای راست نگاهداشتن زانو استفاده شود. چنین چیزی دو انتهای شکسته استخوان را تا زمانبهبودی در وضعیت مناسب قرار می دهد و موجب کاهش زانو درد می شود.

تا بهبودی کامل استخوان کشکک زانو نمی توان هیچ وزنی روی پا گذاشت. بهبودی کامل هممی تواند 6 تا 8 هفته و شاید بیشتر زمان ببرد. بیشتر افراد در این دورهاز عصا استفاده می کنند.

درمان جراحی

اگر استخوان کشکک زانو از هم جدا (جابجا) شده باشد بیمار به احتمال بیشتری به جراحی نیاز خواهد داشت. اغلب به هم نزدیک نبودن استخوان های شکسته کشکک زانو در بهبودی آن ها مشکل ایجاد می کند یا ممکن است باعث شود بهبود نیابند.

ماهیچه های ران که به بالای کشکک متصل اند بسیار قوی هستند و می تواننددر طول بهبودی قطعات شکسته استخوان را از جای خود بیرون بکشند.

امیدواریم مطلب لیست بهترین جراح زانو در تهران بتواند به شما در انتخاب بهترین جراح زانو کمک نماید

knee surgeon بهترین جراح زانو در تهران
knee surgeon بهترین جراح زانو در تهران