درمان کرونا – مراقبت بیمار مبتلا به کرونا در منزل –

آیا در منزل برای شخصی که مبتلا به کرونا است ، مراقبت انجام می شود؟

در خانه از خود چگونه مراقبت کنیم ؟

مراقبت های اضطراری مورد نیاز است و برای جلوگیری از شیوع عفونت چه کاری می توانید انجام دهید.

 

اگر مبتلا به بیماری کرونا ویروس ۱۹ (COVID-19) هستید و در خانه از خود مراقبت می کنید یا از یک فرد مبتلا به COVID-19 در خانه مراقبت کنید ، ممکن است سؤال داشته باشید.

  • در صورت نیاز به مراقبت های اضطراری چه نیازهایی دارید؟
  • چه مدت انزوا لازم است؟
  • برای جلوگیری از شیوع میکروب چه کاری می توانید انجام دهید؟
  • چگونه می توانید از یک بیمار حمایت کرده و استرس خود را مدیریت کنید؟

در اینجا آنچه شما باید بدانید وجود دارد.

درمان کرونا در منزل

بیشتر افرادی که مبتلا به COVID-19 می شوند فقط بیماری خفیفی را تجربه می کنند و می توانند در خانه بهبود یابند. علائم ممکن است چند روز طول بکشد و افرادی که ویروس دارند ممکن است در حدود یک هفته احساس بهتری داشته باشند. درمان با هدف تسکین علائم انجام می شود و شامل استراحت ، مصرف مایعات و تسکین دهنده درد است.

توصیه های پزشک را در مورد مراقبت و جداسازی منزل برای خود یا دوست خود دنبال کنید. اگر سوالی در مورد درمان دارید با پزشک مشورت کنید.

همچنین این مهم است که در نظر بگیرید که چگونه مراقبت از یک بیمار ممکن است بر سلامتی شما تأثیر بگذارد. اگر پیرتر هستید یا یک بیماری پزشکی مزمن فعلی مانند بیماری قلبی یا ریوی یا دیابت دارید ، ممکن است در معرض خطر جدی بیماری جدی با COVID-19 قرار بگیرید. ممکن است در نظر داشته باشید که خود را از شخص بیمار جدا کنید و شخص دیگری را برای مراقبت از آن پیدا کنید.

 

علائم هشدار اضطراری

در صورت بدتر شدن علائم خود یا دوست خود را با دقت کنترل کنید. اگر به نظر می رسد علائم بدتر شده است ، با پزشک تماس بگیرید.

اگر شما یا شخص مبتلا به COVID-19 علائم هشدار دهنده اضطراری را تجربه کرده اید ، بلافاصله نیاز به مراقبت پزشکی وجود دارد. اگر شخص بیمار نمی تواند از خواب بیدار شود یا به علائم اضطراری ، از جمله:

  • تنفس مشکل دارد
  • درد یا فشار مداوم در قفسه سینه
  • سردرگمی جدید
  • لب یا صورت مایل به آبی

اگر کرونا دارید چگونه از ابتلا دیگران جلوگیری کنیم ( درمان کرونا )

اگر مبتلا به COVID-19 هستید ، می توانید به جلوگیری از شیوع عفونت کمک کنید.

  • نرفتن به محل کار ، مدرسه و مناطق عمومی در خانه بمانید مگر اینکه بخواهید مراقبت های پزشکی را انجام دهید.
  • از استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی خودداری کنید.
  • تا حد امکان در یک اتاق و به دور از خانواده و سایر افراد جدا شوید. پنجره ها را باز کنید تا گردش هوا حفظ شود. در صورت امکان از یک حمام جداگانه استفاده کنید.
  • تا حد امکان از فضای مشترک در خانه خودداری کنید. هنگام استفاده از فضاهای مشترک ، حرکات خود را محدود کنید. آشپزخانه و سایر فضاهای مشترک را به خوبی تهویه کنید. حداقل (۲ متر) از اعضای خانواده دور باشید.
  • سطوح اغلب لمسی شده را در اتاق و حمام جداگانه خود ، از قبیل صندوق عقب ، سوئیچ نور و پیشخوان ، هر روز تمیز کنید.
  • از اشتراک وسایل خانگی شخصی مانند ظروف ، حوله و ملافه خودداری کنید.
  • وقتی نزدیک دیگران هستید ، ماسک صورت بپوشید. هر روز ماسک صورت را تغییر دهید.
  • اگر پوشیدن ماسک صورت امکان پذیر نیست ، هنگام سرفه یا عطسه ، دهان و بینی خود را با دستمال یا آرنج بپوشانید. پس از آن ، دستمال را دور بریزید یا دستمال را بشویید.
  • اغلب دستان خود را حداقل ۲۰ ثانیه با صابون و آب بشویید ، یا از یک ضدعفونی کننده دستی مبتنی بر الکل استفاده کنید که حداقل ۶۰٪ الکل داشته باشد

هنگام مراقبت از شخصی که دارای COVID-19 است از خود محافظت کنید

دستان خود را تمیز و دور از صورت خود نگه دارید. مکرراً دستان خود را حداقل به مدت ۲۰ ثانیه با صابون و آب بشویید ، به خصوص پس از تماس نزدیک یا در همان اتاق بیمار. اگر صابون و آب در دسترس نیست ، از یک ضدعفونی کننده دست استفاده کنید که حداقل ۶۰ درصد الکل داشته باشد. از لمس چشم ، بینی و دهان خودداری کنید.

پوشیدن ماسک صورت را در نظر بگیرید. اگر لازم است در یک اتاق با فردی که مریض است ، باشید و او قادر به پوشیدن ماسک صورت نیست ، از ماسک صورت استفاده کنید. حداقل ۶ فوت (۲ متر) از فرد بیمار فاصله بگیرید. ماسک خود را هنگام استفاده از آن لمس نکنید یا از آن استفاده نکنید. اگر ماسک شما مرطوب یا کثیف است ، آن را با ماسک تمیز و خشک جایگزین کنید. ماسک استفاده شده را دور بریزید و دستان خود را بشویید.

خانه خود را مرتباً تمیز کنید. برای تمیز کردن سطحی که اغلب لمس می شود ، از جمله پیشخوان ها ، لوح ها و میزهای بسته دار ، هر روز از اسپری های تمیز کننده خانگی یا دستمال مرطوب استفاده کنید. از تمیز کردن اتاق و حمام جداگانه شخص بیمار خودداری کنید. ملافه و وسایل آشپزخانه را برای استفاده بیمار مریض قرار دهید.

مراقب لباسشویی باشید. برای شستن لباس های شسته شده بیمار از مواد شوینده معمولی استفاده کنید. آن را کاملاً خشک کنید. اگر مشغول جابجایی لباس هایی هستید که توسط بیمار مضراب شده است ، از دستکش یکبار مصرف بپوشید و وسایل را از بدن خود دور نگه دارید. دست های خود را بعد از برداشتن دستکش بشویید. دستکش و ماسک های کثیف را درون یک سطل زباله با درب در اتاق بیمار قرار دهید.

از تماس مستقیم با مایعات بدن بیمار خودداری کنید. هنگام تهیه مراقبت از دهان و تنفس و هنگام دست زدن به مدفوع ، ادرار یا سایر زباله ها ، از دستکش یکبار مصرف و ماسک صورت بپوشید. دست و دست خود را قبل و بعد از پاک کردن دستکش و ماسک بشویید. از ماسک یا دستکش خود استفاده مجدد نکنید.

از پذیرش مهمان در خانه خودداری کنید. تا زمانی که فرد بیمار به طور کامل بهبود نیاورد و علائم و نشانه هایی از COVID-19 نداشته باشد ، به بازدید کنندگان اجازه نمی دهد.

درمان کرونا
درمان کرونا

پایان قرنطینه و درمان کرونا

برای پایان دادن به قرنطینه خانگی پس از COVID-19 موارد زیر توصیه می شود

در صورت عدم آزمایش برای تعیین اینکه هنوز مسری هستید ، می توانید از خانه خارج شوید اگر سه روز کامل بدون تب بدون استفاده از داروهای کاهش دهنده تب گذشته باشد ، سایر علائم بهبود یافته و حداقل ۱۴ روز از زمان شروع علائم کرونا گذشته باشد.

اگر آزمایش شوید که هنوز مسری هستید یا خیر ، می توانید از خانه خارج شوید اگر دیگر بدون استفاده از داروهای کاهش دهنده تب ، تب ندارید ، علائم دیگر بهبود یافته است ، و شما دو تست منفی در ردیف ، فاصله ۲۴ ساعته داشته باشید.

به عنوان سرپرست شخص بیمار ، سازمان بهداشت جهانی همچنین توصیه می کند تا ۱۴ روز پس از شروع علائم بیمار ، بر سلامتی خود نظارت داشته باشید. در این دوره به طور مرتب با پزشک خود صحبت کنید.

 

مقابله با استرس مراقبتی درمان کرونا

همانطور که شما یا دوستتان بهبود می یابد ، به دنبال پشتیبانی عاطفی باشید. از طریق متون ، تماسهای تلفنی یا ارتباطات ویدیویی با دیگران در ارتباط باشید.  از اخبار COVID-19 زیاد پرهیز کنید. به فعالیتهای لذت بخش ، مانند خواندن ، تماشای فیلم یا بازی های آنلاین ، استراحت و تمرکز کنید.

همانطور که از یک عزیزی که به COVID-19 مبتلا است مراقبت می کنید ، ممکن است احساس استرس نیز داشته باشید. ممکن است نگران سلامتی و سلامتی فرد بیمار باشید. این می تواند بر توانایی شما در غذا خوردن ، خوابیدن و تمرکز و همچنین بدتر شدن مشکلات بهداشتی مزمن تأثیر بگذارد. همچنین ممکن است استفاده شما از الکل ، دخانیات یا سایر داروها را افزایش دهد.

اگر وضعیت سلامت روان مانند اضطراب یا افسردگی دارید ، با درمان خود ادامه دهید. در صورت بدتر شدن وضعیت ، با پزشک یا متخصص بهداشت روان تماس بگیرید.

برای مراقبت از خود ، این مراحل را دنبال کنید:

  • روزمرگی ، از جمله دوش گرفتن و لباس پوشیدن را حفظ کنید.
  • از اخبار COVID-19 از جمله رسانه های اجتماعی دوری کنید.
  • وعده های غذایی سالم بخورید
  • ورزش.
  • باندازه کافی بخوابید.
  • از مصرف مواد مخدر و الکل خودداری کنید.
  • حرکات کششی ، نفس عمیق یا مدیتیشن.
  • بر فعالیتهای لذت بخش متمرکز شوید.
  • با دیگران در ارتباط باشید و احساس خود را به اشتراک بگذارید.

# درمان کرونا