دکتر رضا کریمیان

dr.rezakarimian
ن.پ ۵۹۸۸۱
تخصص جراحی عمومی
پروتز سینه
جراحی لاغری

در همه افراد، شکم بزرگ و محدب قابل درمان است. جراحی شکم در هر سنی انجام پذیر است.

شل شدن پوست، تجمع چربی، خطوط ترک پوستی و جای زخم به دلایل مختلفی چون افزایش سن، چاق و لاغر شدن و زایمانهای متعدد اتفاق می افتد.

در جراحی پوست شل دارای چربی ، چربیها خارج شده وعضلات شکم با تکنیک خاص بخیه می شوند.

غیر شکل شکم به صورت تجمع چربی اضافی، شکم محدب، افتادگی پوست و ترک در منطقه شکم دارای اثرات بد در سلامت فیزیکی و روانی است. اینگونه معایب که زیبایی شکم را مختل می کنند در زندگی روزانه همواره مورد بحث هستند.

بدشکل بودن شکم با عوامل زیادی همراه است. تغییرات هورمونی، نشستن مداوم، حاملگی و فرایندهای پس از زایمان، افزایش سن، استعداد ژنتیکی، ازدست دادن و افزایش وزن به صورت متناوب از عوامل قابل توجه هستند. این عوامل باعث شل شدن و افتادگی پوست و عضلات شکم، ایجاد ترک در اثر کشیدگی پوست، گرفتن چربی و بزرگ شدن موضعی این ناحیه و اختلال در زندگی فرد می شوند.

بد شکل شدن شکم در پوست و عضلات بعد از چاقی در خانمها بیشتر از آقایان باعث افتادگی و شل شدن پوست و عضلات می شود.

نرمی پوست شکم از نظر زیبایی بسیار مهم است. در افرادی که مرتب چاق و لاغر می شوند و در دوران حاملگی خانم ها، پوست شکم کشیده شده و کیفیت خود را از دست داده و نازک می شود.
با پایان حاملگی پوست شکم نازک شده و خطوط ترک ظاهر می شوند و به چشم می آیند. علاوه بر ناحیه شکم خطوط ترک در ناحیه سینه نیز در دوران شیر دهی پدید آمده و جلب توجه می کنند.

تشخیص و درمان چه مشکلاتی با لاپاراسکوپی ممکن است؟
به‌طور کلی، کلیه جراحی‌هایی که در زنان با روش‌های قدیمی (شکم باز) انجام می‌شده، الان با لاپاراسکوپی قابل انجام است‌ مانند در آوردن رحم (هیسترکتومی)، درآوردن فیبروم (میومکتومی)، درآوردن کیست‌های تخمدان، درمان بارداری خارج از رحم، درمان آندومتریوز و تشخیص و درمان کیست‌های تخمدانی.
مزایای این روش‌ نسبت به روش‌های قبلی چیست؟ -برش کمتر و حفظ زیبایی پوست ‌در لاپاراسکوپی با استفاده از ۳ سوراخ ۱۰-۵ میلی متری، جراحی انجام می‌شود و جالب است بدانید که تمام جراحی‌های زنان نظیر برداشتن رحم، کیست تخمدان و بستن لوله، از این طریق قابل انجام است.
از فواید لاپاراسکوپی کوچک بودن اسکار عمل (جای زخم) است، به عنوان مثال اگر عمل جراحی بستن لوله‌های رحم به روش جراحی باز انجام شود، باید برش جراحی حداقل به اندازه هفت تا هشت سانتی‌متر ایجاد شود، اما در این روش با دو سوراخ نیم سانتی‌متری می‌توان عمل را انجام داد.
با توجه به این که در روش لاپاراسکوپی اسکار عمل کوچک‌تر از جراحی باز است، انتظار می‌رود عوارض و مشکلات پس از عمل نیز کمتر باشد.این مساله از نظر زیبایی به نفع بیمار است.

نمونه قبل و بعد جراحی دکتر رضا کریمیان

ارسال پیام به دکتر رضا کریمیان

شماره تماس کلینیک دکتر رضا کریمیان : ۰۲۱۲۲۱۳۳۴۰۸
☎️۰۲۱۲۲۱۳۳۴۵۳

اینستاگرام دکتر رضا کریمیان :

https://www.instagram.com/dr.rezakarimian/

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هادی
هادی
4 سال قبل

سلام میخواستم بدونم آقای دکتر رضا کریمیان با بیمه دانا قرارداد داره