دکتر رقیه جبرئیلی

متخصص پوست و مو

میکرودرم
میکرودرم ابریژن برای بار اول در سال ۱۹۸۵ در کشور ایتالیا انجام شد و بعدها در بیشتر کشورهای اروپایی به عنوان روش بدون عارضه جوان سازی استفاده شد.
میکرودرم روشی است که در آن با استفاده از دستگاهی خاص، نوعی کریستال بسیار ظریف از جنس اکسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده ای با سطح پوست در تماس قرار می گیرد و تراش بسیار سطحی در لایه های فوقانی شاخی پوست ایجاد می کند. در ضمن یک مکش نیز روی پوست انجام می شود که باعث جمع شدن کریستال ها از سطح پوست و همچنین بهتر شدن جریان خون به منطقه و فعال شدن سلول های فیبروبلاست و در نتیجه موجب ترمیم و طراوت پوست می شود.

چه کسی کاندید استفاده از بوتاکس و یا دیگر مواد تزریقی صورت است؟
با وجود اینکه جراحی‌های زیبایی تأثیر دائمی و قابل توجهی در ظاهر صورت دارند اما به عنوان یک روش تهاجمی دارای دوره نقاهت‌ نسبتاً طولانی‌تری هستند. با توجه به هزینه‌ها و زمان لازم برای بهبودی پس از جراحی، در اکثر بیمارانی که به تازگی چین و چروک‌های ناشی از افزایش سن ایجاد شده است، استفاده از روش‌‌های تزریقی بسیار مناسب‌تر خواهد بود. تزریق بدون نیاز به هیچ گونه بی‌حسی (به دلیل بکارگیری سوزن‌های بسیار ظریف) می‌تواند در مطب پزشک انجام گیرد و نیاز به بستری شدن در بیمارستان ندارد. هر چند با توجه به درخواست بیمار می‌توان از برخی روش‌های بی‌حسی نیز استفاده نمود.
تقریباً همه‌ افراد می‌توانند از روش‌های تزریقی مانند بوتاکس یا رستیلن بهره‌مند شوند. این مواد تزریقی زیبایی جهت بهبود علائم کهولت سن و برداشتن خطوط ایجاد شده بر روی صورت و پیشانی، به طور مؤثری مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین مطالعات نشان داده است که بوتاکس می‌تواند به تسکین سر درد‌های میگرنی، تعریق شدید و اسپاسم عضلانی در گردن و چشم کمک کند.
در شرایط حاملگی، شیردهی، ابتلا به عفونت در نزدیکی محل تزریق و حساسیت به محتویات ماده تزریقی، این روش نمی‌تواند انجام شود. افرادی که دچار اختلالات عصبی مانند ALS، میاستنی گراویس و سندروم ایتون لامبرت هستند نیز ممکن است در اثر تزریق بوتاکس با ریسک بالای عوارض جانبی جدی روبه‌رو شوند. این افراد باید پس از مشورت با پزشک، روش‌های جایگزین دیگری را در نظر گیرند.نمونه قبل و بعد جراحی دکتر رقیه جبرئیلیارسال پیام به دکتر رقیه جبرئیلیشماره تماس کلینیک دکتر رقیه جبرئیلی : ۰۲۱۸۸۸۷۸۱۵۰