دکتر لاله سنایی
جراح و متخصص گوش ،حلق،بینی

دارای بورد تخصصی


پولیپ در حقیقت رشد بیشتر از حد مخاط داخل #بینی است که معمولا در پاسخ به مواجهه با آلرژن‌ها یا همان مواد حساسیت زا ایجاد می‌شود و فضای داخل بینی را اشغال می‌کنند.
به دلیل کاهش فضای داخل حفره بینی جریان هوا داخل بینی با مقاومت روبرو می‌شود و فرد احساس گرفتگی بینی می‌نماید. این پولیپ‌ها معمولا فضای داخل بینی و سینوس‌ها را اشغال می‌کنند و فرد علاوه بر گرفتگی بینی دچار کاهش حس بویایی احساس سردرد پری و فشار در صورت وخلط پشت حلق می‌باشد.
برای رها شدن از پولیپ‌ها در صورتی‌که درمان دارویی موفق نباشد از جراحی آندوسکوپیک بینی استفاده می‌شود که درحین آن با استفاده از لنزهای مخصوص وابزار خاص پولیپ‌های داخل بینی تراشیده شده و خارج می‌شود. انجام آندوسکوپی بینی و سینوس‌ها به همراه جراحی زیبایی بینی امکان پذیر می‌باشد.

تیغه بینی دیوارک مرکزی در بینی است که از استخوان و یک ماده ارتجاعی (به نام غضروف) که دو حفره #بینی را از یکدیگر جدا می‌کند، ساخته‌شده است. تیغه بینی در معدودی از موارد کاملاً در وسط قرارگرفته است،‌ اما در بسیاری از افراد مستقیم و نسبتاً در مرکز قرار دارد. بااین‌حال، در برخی از افراد تیغه بینی خم‌شده و یا دارای انحنا می‌باشد. این عارضه می‌تواند بسیار خفیف یا در برخی موارد، چنان شدید باشد که یک حفره بینی به‌طور کامل مسدود شده باشد. .
*علت انحراف تیغه بینی
-#انحراف_بینی می‌تواند ناشی ازعوامل زیر باشد:
-فشرده شدن ناحیه بینی و یا نوعی از تروما در هنگام زایمان.
-یک صفت طبیعی خانوادگی و یا
-شرایط ژنتیکی: مانند سندرم اهلر-دانلوس، هموسیستینوری و سندرم مارفان.
-آسیب به ناحیه بینی در صورت.

نمونه قبل و بعد جراحی دکتر لاله سنایی

ارسال پیام به دکتر لاله سنایی

شماره تماس کلینیک دکتر لاله سنایی : ۰۴۴۳۳۴۳۲۸۶۱

اینستاگرام دکتر لاله سنایی :

https://www.instagram.com/dr.lale_saniee/