دکتر محمدرضا ترحمی

در سال ۱۳۷۲ با پذیرش در رشته پزشکی عمومی, پا به عرصه طبابت نهاد. دکتر ترحمی پس از فارغ التحصیلی, دوره طرح پزشکی عمومی خود را گذراندند. علاقه وافر ایشان به علم پزشکی سبب شد تا ایشان به دانش پزشکی عمومی افاقه ننمایند و با علاقه و پشتکار, به مدارج علمی بالایی در پزشکی دست یابند.
دکتر محمد رضا ترحمی در آزمون ورودی رشته فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی رتبه اول را کسب نمودند. این موفقیت بی نظیر حاصل تلاش بی شائبه ایشان در کسب دانش بوده است که با تجربه عملی گره خورده بود. دکتر ترحمی همچنین رتبه اول آزمون بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی در کشور را کسب نمودند و عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران نیز می باشند.
دکتر ترحمی هم اکنون علاوه بر ارائه خدمات درمانی و زیبایی به بیماران, بعنوان استاد در رشته تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی مشغول به تدریس می باشند.

دکتر محمدرضا ترحمی

تخصص جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
مدارج :
رتبه اول آزمون پیش کارورزی در دکترای عمومی
رتبه اول آزمون پذیرش دستیار تخصصی در رشته جراحی عمومی
رتبه اول آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی در رشته جراحی پلاستیک و زیبایی
رتبه اول آزمون دانشنامه فوق تخصصی در رشته جراحی پلاستیک و زیبایی

جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی ابرو

جراحی زیبایی و لیفت صورت و گردن

تزریق ژل و بوتاکس
لیپولیزر و لیپوساکشن

 

جراحی زیبایی بینی – اطلاعات کلی

راینوپلاستی در لغت به معنای اصلاح بینی است و عبارت است از هرگونه جراحی بینی که در جهت کاهش و یا در پاره ای از موارد بزرگتر کردن بینی ، کاهش و یا گاهی افزایش طول بینی ، برداشتن برجستگی پشت بینی ، کوچک کردن و تغییر شکل نوک بینی ، کوچک کردن سوراخهای بینی و یا تغییر زاویه بین بینی و لب انجام می شود. در کل هدف از این جراحی رسیدن به یک بینی زیباتر و متناسب با صورت فرد است. در صورتی که فردی که کاندید جراحی بینی است مشکل تنفسی از بینی به دلیل انحراف بینی و یا بزرگی غیر طبیعی شاخکهای بینی هم داشته باشد علاوه بر راینوپلاستی جراحیهای مربوط به انحراف بینی و بزرگی شاخکهای بینی بطور همزمان انجام خواهد شد. آناتومی بینی اسکلت بینی از غضروف و استخوان ساخته شده است به گونه ایکه یک سوم فوقانی آن استخوانی و یک سوم تحتانی غضروفی است.

این اسکلت توسط پوست و لایه های زیر پوست پوشانده می شود.داخل حفره بینی توسط تیغه ای غضروفی – استخوانی به دو قسمت تقسیم می شود .این تیغه سپتوم نام دارد و در موارد انحراف بینی این تیغه صاف نیست و می تواند باعث اشکال تنفسی ، کجی ظاهر بینی و یا هر دو شود.

بینی های گوشتی و استخوانی

مانطور که در بالا آمد اسکلت غضروفی – استخوانی بینی با لایه های پوست و زیر پوست پوشیده می شود.رابطه بین پوست و اسکلت زیرین آن تعیین کننده نوع بینی است.در صورتیکه این رابطه به نفع اسکلت بینی باشد (یعنی پوست نازکتر و غضروف و استخوان قویتر باشد بینی استخوانی و اگر پوست ضخیم و چرب و غضروفها ضعیف و نازک باشند بینی گوشتی خواهد بود.البته بینی ها در طیفی بین این دو نوع قرار دارند و باید با معاینه توسط پزشک مشخص شود که آیا بینی به کدام دسته نزدیکی بیشتری دارد.آناتومی بینی در جراحی زیبایی بینی آناتومی پوست و زیر پوست و ضخامت آنها به هیچ عنوان قابل تغییر توسط جراح نیست و در صورتیکه این کار به اشتباه انجام شود ممکن است منجر به عوارض وخیمی مانند نکروز و یا اسکار پوست شود.بنابراین مشخص است که بینی های گوشتی که عمده علت بزرگی آنها پوست کلفت آنهاست از جراحی بینی ممکن است سود کمتری ببرند.البته همانطور که در بالا آمد میزان گوشتی و استخوانی بودن بینی باید توسط جراح مشخص شود و چه بسا بینی هایی با شدت گوشتی بودن شدید تا متوسط بتوانند از جراحی بینی نتایجی نسبتاً خوب بگیرند.

مشاوره قبل از عمل

در روز مشاوره از شما شرح حالی درباره وضعیت تنفسی از بینی سابقه ضربه به بینی و بیماریهای مرتبط با بینی و سینوس گرفته می شود.همچنین شما درباره سوابق پزشکی خود اعم از هرگونه بیماری جسمی یا روحی ، جراحی های قبلی و نوع بیهوشی آنها ، سابقه حساسیتهای فصلی ، دارویی و غذایی و نوع داروهایی که مصرف می کنید به ما اطلاعات کامل خواهید داد. ممکن است در صورت وجود بیماری خاصی لازم باشد با پزشک متخصص آن بیماری در مورد اینکه آیا جراحی بینی و بیهوشی برای شما مشکلی نداشته باشد مشاوره کنیم.تلفن : ۰۲۱۸۸۹۰۲۱۵۵

وب سایت : http://www.drtarahomi.ir/

https://badarman.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%ac%d8%b1%d8%a7%d8%ad-%d9%be%db%8c%da%a9%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b4%db%8c-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86/