دکتر محمود راد

در سال ۱۳۷۲ در دانشگاه علوم پزشکی ایران شروع به تحصیل کرد و پس از پایان دوره ی پزشکی عمومی و گذراندن دوره ی تخصص موفق به اخذ دانشنامه ی تخصصی (بورد) گردید. ایشان دوره های تکمیلی جراحی لاپاروسکوپی را در مراکز معتبر از جمله دانشگاه تهران گذرانده و از محضر برجسته ترین جراحان بین المللی ایرانی و خارجی بهره مند گشت .

دکتر محمود راد

عضو فدراسیون جهانی جراحی چاقی (IFSO) است.

بای پس معده

باندینگ معده

جراحی های چاقی

 

چاقی مرضی
در قرن حاضر، تغییر در شیوه‌ی زندگی، رویکرد به شهرنشینی و صنعتی شدن، با افزایش شیوع بیماری‌های غیر واگیر همراه شده است. تغذیه یکی از عوامل مهم در بروز بیماری‌های غیر واگیر به حساب می‌آید و چاقی به عنوان مهم‌ترین مشکل تغذیه‌ای کشورهای پیشرفته و کشورهای در حال توسعه محسوب می‌شود که با سرعت قابل ملاحظه‌ای در حال افزایش است. تغییر الگوی غذایی روزانه و کاهش فعالیت فیزیکی روزمره که ناشی از روند روزافزون مشاغل کم‌تحرک است، در بروز این مشکل نقش اساسی‌تری دارند.

چه کسی چاق است؟
چاقی به حالتی گفته می‌شود که بیش از ۲۰٪ بالاتر از وزن ایده‌آل باشد. به‌عبارت دیگر چاقی وضعیتی است که در آن ذخایر چربی در بدن افزایش یافته و به‌حدی می‌رسد که می تواند به سلامت فرد آسیب برساند.

وزن ایده‌آل چقدر است؟
وزنی که در آن فرد احساس راحتی و سلامتی می‌کند و از نظر بهداشتی به وزنی گفته می‌شود که در آن مردم کمتر مبتلا به بیماری و مرگ‌ومیر ناشی از وجود چربی در بدن، می‌شوند.

چگونه وزن ایده‌آل را محاسبه کنیم؟
روش‌های متعددی برای یافتن وزن ایده‌آل وجود دارد. ولی یک روش که کاربردی‌تر می‌باشد و جهت تشخیص اختلالات وزنی به‌کار گرفته می‌شود، اندازه‌گیری شاخص توده‌ی بدن یا BMI می‌باشد. در این روش ابتدا وزن فرد (به کیلوگرم) را به مجذور قد (به متر) تقسیم نموده (قد۲ ÷وزن ) و سپس آن‌را طبق جدول زیر تفسیر می‌کنیم(روش ساده‌تر اینست که وزن تقسیم برقد و سپس عدد به‌دست آمده را دوباره به قد تقسیم می‌کنیم!).

تلفن :

۰۲۱۲۲۳۷۰۱۳۸
۰۲۱۸۸۶۲۱۶۹۶

۰۹۱۹۱۱۳۶۷۶۴

وب سایت : http://raddr.ir