پل بینی پهن

استخوان وسط بینی یا همان ناحیه استخوانی بالای بینی را پل بینی می گویند ، پل بینی در اشخاص مختلف دارای انواع مختلفی است .
پل بینی در برخی از اشخاص حالت فرو رفته دارد ، درحالی که ممکن است دربرخی از اشخاص حالت پهن و کوتاه باشد .
اگر در بدو تولد پل بینی شخص به شکل غیرطبیعی باشد ویا دارای اندازه طبیعی نباشد بیان می شود به شکل ژنتیکی پل بینی دچار مشکل است.
اندازه پل بینی در زمان جراحی بینی بسیار اهمیت دارد ، اما متاسفانه با توجه به برخی از تصورات اشتباه در ایران این دیدگاه وجود دارد اگر پل بینی تورفته باشد شکل چهره آنها زیباتر است، این در حالی است که در علم پزشکی بیان می کنند زیبایی بینی با کمی برجستگی پل بینی زیباتر خواهد بود .

۱-پل بینی فرو رفته

یکی از انواع پل بینی بینی های فرو رفته می باشد، در پل بینی های فرو رفته، لبه جلو و پشتی بینی بالا می رود و داخل بینی منحنی می شود می توان از ناحیه نیم رخ فرد، فرو رفتگی پل بینی را مشاهده نمود. ممکن است پل بینی فرو رفته بر اثر عفونت و یا اختلالات ژنتیکی در فرد ایجاد گردد.

۲-پل بینی پهن

از دیگر انواع پل بینی، پل بینی پهن می باشد، در پل بینی های پهن، قسمت بالای بینی پهن تر می باشد. که ممکن است یا به دلیل اختلالات ژنتیکی رخ دهد و یا بدون دلیل پل بینی فردی پهن باشد.

در اثر تصادف و ضربه :

مصرف بیش از اندازه کوکائین سبب تخریب غضروف ها و ساختار بینی می شود

سندروم خال مادرزادی :

این سندروم که معمولا موروثی می باشد ، و از طریق ژن به شخص منتقل می شود سبب ایجاد مشکلاتی در نوزاد می گردد ، یکی از این مشکلات ایجاد شدن ظاهرغیر عادی پل بینی می شود .