لیفت سینه در ایران

برداشتن و اصلاح پستان یا به اختصار برست لیفت، یکی از روش های جراحی زیبایی پستان است. درلیفت سینه در ایران ، جراح پوست پستان و بافت های نرم پشتی آن را برمی دارد و پستان را بالا می کشد تا شکل تناسب یافته تر و ایستاده تری پیدا کند.

عمل برست لیفت معمولا برای درمان افتادگی پستان ها، اصلاح شکل پستان بعد از شیردهی یا کاهش وزن زیاد انجام می شود. همچنین بعد از عمل بزرگ کردن پستان ممکن است برای اصلاح شکل و جایگاه پستان ها لازم باشد.

در این عمل پس از بیحسی، برشی در هاله پستان ایجاد می شود. سپس بافت های نرم و پوست اضافی پستان برداشته شده و ماهیچه ها و بافت های زیرین به همراه نوک پستان بالا کشیده می شوند. در نهایت برش بخیه کشیده می شود.

بیمار معمولا 1 تا 2 هفته بستری است. قرار گرفتن در بالاتنه فشاری و انجام تمرینات توانبخشی پس از خروج از بیمارستان ضروری است.

لیفت پستان – که به نام ماستوپکسی نیز شناخته می شود – یک عمل جراحی است که توسط یک جراح پلاستیک انجام می شود تا شکل سینه های شما را تغییر دهد.

در حین لیفت سینه ، پوست اضافی برداشته می شود و بافت سینه برای تغییر شکل سینه ، تغییر داده می شود

اگر سینه ها به سمت پایین آویزان باشد ممکن است لیفت سینه را انتخاب کنید. که باعث تقویت ظاهر بدن و اعتماد به نفس شما شود.

لیفت پستان به میزان قابل توجهی اندازه سینه شما را تغییر نخواهد داد. با این حال ، لیفت پستان را می توان در ترکیب با اقزایش حجم سینه یا کاهش پستان انجام داد.

 

چه عواملی باعث تغییر شکل سینه می شود

از دست دادن خاصیت ارتجاعی و استحکام سینه ، علتهای مختلفی دارد :

بارداری

در دوران حاملگی ، رباط هایی که از سینه شما پشتیبانی می کنند ممکن است کشیده شود چون سینه های شما پر و سنگین تر می شوند.

این کشش ممکن است در تغییر شکل سینه ها پس از بارداری نقش داشته باشد

نوسانات وزن

تغییر در وزن شما می تواند باعث شود پوست پستان شما کشیده شود

جاذبه زمین

با گذشت زمان ، نیروی جاذبه باعث می شود که رباط ها در سینه ها کشیده شوند

لیفت سینه می تواند باعث کاهش افتادگی در ناحیه نوک سینه ها و سطح تیره تر اطراف نوک سینه ها (areolae) شود.

 

چه زمانی ممکن است لیفت سینه را در نظر بگیرید:

  • سینه های شما آویزان است – آنها شکل و حجم خود را از دست داده اند
  • نوک سینه های شما به سمت پایین حرکت می کنند
  • سینه های شما حالت آویزان پیدا کرده باشد
  • یکی از سینه های شما پایین تر از دیگری قرار می گیرد

 

لیفت سینه برای همه مناسب نیست. اگر تصمیم به بارداری دارید ، لیفت پستان را به تاخیر بیاندازید. زیرا پس از بارداری ممکن است دوباره سینه های شما شکل خود را از دست بدهند

تغذیه با شیر مادر نیز مورد توجه است. اگرچه تغذیه با شیر مادر معمولاً بعد از لیفت پستان امکان پذیر است – از آنجایی که نوک سینه ها از بافت پستان جدا نمی شوند – ممکن است برخی از خانم ها در تولید شیر کافی دچار مشکل شوند.

لیفت سینه برای افرادی که سینه های کوچک دارند حیلی مناسب نیست

 

قبل از لیفت پستان موارد زیر را در نظر بگیرید :

  • ماموگرافی را برنامه ریزی کنید.

پزشک شما ممکن است قبل از عمل یک ماموگرافی پایه را توصیه کند و بعد از چند ماه ماموگرافی دیگر. این به تیم پزشکی شما کمک می کند تغییرات بافت سینه شما را ببیند و ماموگرافی های آینده را تفسیر کند.

  • سیگار نکشیدن

سیگار کشیدن باعث کاهش جریان خون در پوست می شود و می تواند روند بهبودی را کند کند. اگر سیگار می کشید ، پزشک توصیه می کند قبل از عمل سیگار را ترک کنید.

  • از داروهای خاص خودداری کنید.

به احتمال زیاد باید از مصرف آسپرین ، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی جلوگیری کنید که می تواند خونریزی را افزایش دهد.

  • در وزن متناسب باشید. در نظر بگیرید تغییر رژیم غذایی یا شرکت در یک برنامه ورزشی را برای کمک به کاهش وزن در صورت افزایش وزن در یک سال گذشته در نظر بگیرید.

لیفت پستان را می توان در بیمارستان یا یک مرکز جراحی انجام داد. گاهی اوقات این عمل با آرام بخش و بی حسی موضعی انجام می شود ، که تنها بخشی از بدن شما را بی حس می کند. در موارد دیگر ، بیهوشی عمومی – که شما را بیهوش می کند – توصیه می شود.

مراحل عمل لیفت سینه در ایران

تکنیک های مورد استفاده برای از بین بردن پوست پستان و تغییر شکل بافت پستان متفاوت است.

دکتر شما ممکن است برش را:

پزشک شما ممکن است بخیه هایی را در عمق سینه های شما قرار دهد تا بافت پستان را تغییر شکل دهد و در صورت لزوم ، اندازه محل سینه را کاهش دهد. او پوست اضافی پستان را برداشته و نوک سینه ها را به موقعیت های بالاتر منتقل می کند. سپس پزشک شما پوست پستان را جمع کرده و برش ها را با بخیه ، نوار جراحی یا چسب های پوستی می بندد.

این روش به طور معمول دو تا سه ساعت طول می کشد و می توانید در همان روز به خانه بروید

لیفت سینه در ایران
لیفت سینه در ایران

نوع برش در جراحی لیفت سینه

در عمل برست لیفت یا برداشتن و اصلاح پستان، چندین نوع برش می تواند انجام شود:

1. برش دایره ای (Circumareolar):

این برش در اطراف هاله پستان انجام می شود و کمترین اثر را روی شکل پستان به جا می گذارد.

2. برش عمودی (Vertical):

برشی عمودی از هاله تا شکاف زیر پستان ایجاد می شود. این برش برای پستان های بزرگ مناسب است و چندان به شکل پستان آسیب نمی زند.

3. برش مارپیچ (Spiral):

برشی مارپیچ در پستان که از هاله شروع می شود و به سمت زیر پستان ادامه می یابد. این نوع برش جزئی تر است اما جای زخم بیشتری به جا می ماند.

4. برش معکوس T (Inverted T):

شامل یک برش عمودی و یک برش افقی در زیر پستان است. این برش برای پستان های افتاده زیاد مناسب و کمتر اثرگذار بر تغذیه پستان است.

5. برش لوزی (Crescent):

برشی به شکل هلال که دور هاله پستان را می گیرد و برای پستان های کوچک و متوسط مناسب است.

نهایتا نوع برش بسته به اندازه و شکل پستان، میزان افتادگی و ترجیح جراح انتخاب می شود.

نوع برش در جراحی لیفت سینه
نوع برش در جراحی لیفت سینه

بعد از عمل لیفت سینه در ایران

  • بعد از لیفت سینه ، احتمالاً سینه شما با گاز و سینه بند پشتیبانی جراحی پوشانده خواهد شد. ممکن است لوله‌های کوچک در محل برش در سینه شما قرار گیرد تا خون یا مایعات اضافی تخلیه شود.
  • حدود دو هفته سینه های شما متورم و کبود می شود. به احتمال زیاد در اطراف برش ها درد و درد خواهید داشت که برای چند ماه قرمز یا صورتی خواهد بود.
  • در چند روز اول بعد از لیفت پستان ، طبق توصیه پزشک ، داروهای ضد درد مصرف کنید. از فشار ، خم و بلند کردن خودداری کنید.بر روی پشت یا پهلو خود بخوابید تا فشار از سینه خود خارج شود.
  • حداقل یک یا دو هفته بعد از لیفت پستان از فعالیت جنسی خودداری کنید. برای از سرگیری فعالیت های روزانه مانند شستن مو ، حمام دادن یا استحمام بهتر است ، از پزشک خود بخواهید.
  • لوله های خروج مایعات ممکن است در نزدیکی برش های شما قرار گیرند و به طور معمول طی چند روز برداشته می شوند. هنگامی که پزشک لوله ها را جدا کرد ، احتمالاً باندهای شما را تغییر می دهد
  • در مورد چه زمانی بخیه های شما برداشته شود با پزشک خود مشورت کنید. بعضی از بخیه ها به تنهایی حل می شوند. سایر افراد باید اغلب در مطب پزشک برداشته شوند ، اغلب یک یا دو هفته بعد از عمل.
  • گن پشتیبانی جراحی را بصورت شبانه روزی به مدت سه یا چهار روز بپوشید. سپس سه یا چهار هفته یک گن نرم پشتیبانی خواهید کرد. پزشک ممکن است استفاده از نوار یا ژل سیلیکون را بر روی بریدگیهای شما برای بهبود بهبودی پیشنهاد دهد.

 

خطرات لیفت سینه در ایران

لیفت پستان خطرات مختلفی را شامل می شود ، از جمله:

  • جای برش ها و زخمها ، در طی یک یا دو سال محو می شوند. جای زخم لیفت سینه معمولاً توسط سینه بند و لباس پنهان می شود.
  • به ندرت ، بهبودی ضعیف می تواند باعث ضخیم شدن و پهن شدن جای زخم ها شود.
  • تغییر در پستان یا احساس سینه. در حالی که احساس به طور معمول طی چند هفته برمی گردد ، ممکن است از دست دادن احساس دائمی باشد. احساس شهوانی معمولاً تحت تأثیر قرار نمی گیرد.
  • بی نظمی یا عدم تقارن در شکل و اندازه سینه ها. این ممکن است در نتیجه تغییرات در روند بهبودی اتفاق بیفتد. همچنین ، جراحی ترمیمی عدم تقارن از قبل موجود را با موفقیت اصلاح میکند.
  • از دست دادن جزئی یا کلی نوک سینه ها . به ندرت ، خونرسانی به نوک سینه یا آئرولا در طول لیفت پستان قطع می شود. این می تواند به بافت پستان در ناحیه آسیب برساند و منجر به از بین رفتن جزئی یا کامل نوک پستان شود.
  • مشکل در شیردهی. در حالی که تغذیه با شیر مادر معمولاً بعد از لیفت پستان امکان پذیر است ، ممکن است برخی از خانم ها در تولید شیر کافی مشکل داشته باشند.

مانند هر عمل جراحی دیگر، لیفت پستان خطر خونریزی ، عفونت و واکنش منفی به بیهوشی را به همراه دارد. همچنین ممکن است یک واکنش آلرژیک به نوار جراحی یا سایر مواد مورد استفاده در طی یا بعد از عمل وجود داشته باشد.

نتایج لیفت پستان

شما متوجه تغییر فوری در ظاهر سینه های خود خواهید شد – اگرچه شکل آنها تا چند ماه آینده کمی تغییر می کند

در ابتدا ، زخم ها قرمز و برآمدگی ظاهر می شوند. در حالی که زخم ها دائمی هستند ، در طی یک یا دو سال نرم می شوند و نازک و سفید می شوند. زخم های ناشی از لیفت معمولاً توسط بند و لباس ها پنهان می شوند.

ممکن است توجه داشته باشید که اندازه سینه بند شما بعد از لیفت پستان کمی کوچکتر می شود

نتایج لیفت پستان ممکن است دائمی نباشد. با افزایش سن ، پوست شما به طور طبیعی کمتر الاستیک خواهد شد و ممکن است برخی از افتادگی ها اتفاق بیفتد – به خصوص اگر شما سینه های بزرگتر و سنگین تری دارید.

حفظ وزن سالم و پایدار می تواند به شما در حفظ نتایج خود کمک کند.

 

 

اسامی بهترین جراح لیفت سینه – 10 پزشک برتر🥇

بهترین جراح لیفت سینه

جراحه تجمیل الثدی فی إیران

Breast lift surgery in Iran