پی آر پی چگونه انجام می شود ؟

ابتدا متخصص در جلسه مشاوره موارد کاربرد پلاکت درمانی را مشخص می‌کند، سابقه پزشکی را به دقت بررسی می‌نماید و روند درمان را کاملاً توضیح می‌دهد. همچنین عکس‌هایی از بیمار برای درج در پرونده و مقایسه با نتایج بعد از عمل گرفته می‌شود.
عمل پی آر پی حدود ۹۰ دقیقه زمان می‌برد. ابتدا کرم بی‌حسی موضعی روی صورت و دیگر ناحیه‌های مورد نظر مالیده می‌شود، سپس نمون خون کوچکی، معمولاً از بازو، گرفته می‌شود؛ این کار دقیقاً مانند زمانی است که قبل از جراحی عمومی برای آزمایش خون انجام می‌شود. سپس نمونه در دستگاه سانتریفیوژ قرار داده می‌شود و به مدت ۱۰ دقیقه با سرعت بسیار بالا چرخانده می‌شود تا اجزا تشکیل دهنده آن از یکدیگر جدا شود.
کرم بی‌حسی بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه روی صورت باقی می‌ماند. البته سوزن‌های تزریق بسیار ظریف است، اما چون چند تزریق انجام می‌شود، ما می‌خواهیم بیمار کاملاً راحت باشد.

پلاسمای کم پلاکت (PPP) جدا نگه داشته می‌شود تا در انتهای درمان مورد استفاده قرار بگیرد. پی آر پی به خوبی هم زده می‌شود و سپس با سوزن‌های بسیار ظریف در بخش‌های تعیین شده در جلسه مشاوره تزریق می‌شود. در انتها صورت قبل از استعمال یک لایه پی آر پی تمیز می‌شود.

از PRP در چه مواردی برای زیبایی میتوان استفاده کرد ؟

کاهش خطوط اخم. این خطوط به عنوان علامت  ۱۱  بین دو ابرو هم شناخته می شوند.
کاهش خطوط و چروک پیشانی
بهبود ظاهر خطوط و چروک کنار خارجی چشم که به عنوان خطوط پا کلاغی هم شناخته می شوند.
کاهش چین و چروک
کاهش خطوط لبخند
درمان جای جوش
بهبود خطوط عمودی لب که به عنوان خطوط رژ لب شناخته هم می شوند.
بهبود خطوط گوشه دهان به چانه

معایب پی آر پی

آشکار شدن اثرات این روش تدریجی است و بین ۳ هفته تا ۳ ماه بعد از تزریق طول می کشد تا خود را نشان دهد
ضایعات عروقی، اسکار شدید، چین های عمیق و افتادگی متوسط تا شدید پوست با این روش درمان نمیشوند
از آنجائیکه PRP حجم دهنده نیست نمیتوان از آن مثل ژل و چربی را برای پر کردن و حجم دهی (مثلا برای پر کردن خط خنده و یا گونه گذاری)استفاده کرد. ولی میتوان برای ماندگاری بیشتر چربی تزریقی آن را با PRP ترکیب کرد