جراحی زیبایی گوش چیست ؟

روش عمل در گوش‌های برجسته به این صورت است که پزشک جراح پلاستیک از پشت گوش شروع به جراحی می‌کند و محل برش‌ پشت لاله گوش است. ابتدا باریکه نازکی از پوست پشت گوش برداشته می‌شود سپس برای خواباندن غضروف و نزدیک کردن آن به سر و همچنین برای  جلوگیری از برگشت غضروف لاله گوش به حالت اولیه، پشت غضروف را در قسمت‌های لازم تراشیده و با کمک بخیه‌های دائمی چند چین ایجاد می‌کند و در آخر برش پوستی را می‌دوخته و از آنجا که محل برش پشت گوش است بعد از عمل، جای برش قابل دید نیست و هدف اصلی نزدیک کردن لاله‌های گوش به سر و قرینه‌بودن آن‌هاست. اگر تنها یک گوش مشکل داشته باشد می‌توان با نزدیک کردن آن به سر و همانندسازی با گوش دیگر تقارن لازم را بین هر ۲ گوش ایجاد کرد.

عوارض بسیار کم اتوپلاستی

جراحی زیبایی گوش عمل سنگینی نیست ولی بهتر  است توسط متخصص جراحی گوش انجام شود که در این رشته تجربه کافی داشته باشد، زیرا در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی پیش بیاید، به طور مثال ممکن است فرم گوش به حالتی که دلخواه است درنیاید یا خیلی باریک یا پهن شود یا مقداری جلو بماند یا زیادی به عقب برگردد یا برش‌هایی که بر غضروف‌ گوش می‌دهیم از بیرون حالت برجسته روی غضروف ایجاد کند که دید داشته باشد.

اقدامات بعد از جراحی اتوپلاستی

هنگام خواب زیر سرتان ۳ ـ ۲ بالش قرار دهید تا سرتان بالاتر بیاید. لطفا از خم شدن، بار سنگین بلند کردن، تقلا کردن، خودداری کنید. اگر کودک خردسال دارید، مستقیما آنرا را از روی زمین بلند نکنید. توصیه می شود تا یک هفته رانندگی نکنید چون پوشش روی گوش، شنوایی شما را کاهش می دهد و از انعکاس و عکس العمل سر و گردن می کاهد. حداقل یک هفته مرخصی بگیرید.

رژیم خود را با مایعات شروع کنید و به تدریج به سمت غذای معمول خود حرکت کنید.

۴ ـ ۳ روز بعد از جراحی پوشش سر را خشک و دست نخورده نگه دارید. می توانید حمام کنید ولی سر خود را خیس نکنید ممکن است از زیر پانسمان شما چند قطره خون بیاید اما نگران نباشید .