بینی گوشتی چگونه است ؟

بینی‌های گوشتی به بینی‌هایی اطلاق می‌شود که پوست روی بینی‌ ضخامتی بیش از اندازه داشته باشد. اگر بینی‌ را به دو نیمه بالایی و پایینی تقسیم کنیم، پوست قسمت پائین یا نوک بینی‌ ضخامت بیشتری نسبت به نیمه بالایی دارد. ضخامت پوست تا حد زیادی به وجود غدد چربی‌ درون آن بستگی دارد، هرچه این غدد بیشتر و بزرگتر باشند، پوست ضخیم‌تر به نظر می‌رسد. این پوست‌ها خصوصیتشان چرب بودن بیش از حد آنان است. شاید دیده باشید که در روی پوست قسمت پایین بینی‌ برخی‌ افراد دانه‌های سیاه رنگی‌ وجود دارد. در حقیقت این دانه‌ها، چربی‌هایی هستند که هنگام خروج از پوست و در مجاورت هوا به رنگ سیاه در می‌آیند. در افرادی که پوست ضخیم و چرب دارند این دانه‌ها بیشتر دیده می‌شود. بنابراین خصوصیت بینی‌های گوشتی ضخیم بودن پوست آنهاست که باعث بزرگ و حجیم شدن قسمت پایینی آن می‌گردد. همچنین نوک بینی‌ نیز افتادگی دارد.

برگشت بینی گوشتی پس از جراحی حقیقت دارد ؟

برگشت بینی گوشتی بعد از عمل جراحی یک باور کاملاً غلط است و هیچ پایه علمی ندارد. در واقع بینی گوشتی که با اصول صحیح جراحی شده باشد و جراح هنگام جراحی بینی گوشتی اقدام به تقویت ساختار داربستی بینی نموده باشد نه تنها بر نمی‌گردد بلکه با گذشت زمان و کاهش تورم بینی روز به روز زیباتر از قبل از جراحی خواهد شد

اقدامات بعد از جراحی بینی گوشتی

  • به مدت ۲۴ ساعت از کمپرس سرد استفاده کنید ( این اقدام باعث می شود تا شما میزان قابل توجهی از کبودی و تورمات ناشی از جراحی را کاهش دهید )
  • برای کمپرس حتما عینک های مخصوص تهیه کنید و دائما آن را خنک نگه دارید تا بتوانید برروی بینی و گونه ها آن را بگذارید .
  • سعی کنید آمپول های دگزامتازون و مسکن های تجویز شده را سر ساعت مصرف کنید ( این دسته از داروها برای کاهش درد و نیز کاهش تورمات و کبودی شما تجویز می شوند)
  • ممکن است جراح برای شما قرص سرماخوردگی و استامینوفن تجویز نماید این قرص ها برای جلوگیری از سرماخوردگی شما و نیز جلوگیری از عطسه های ناخواسته تجویز می شوند.
  • بعد از جراحی نیاز است تا در یک مکان آرام استراحت کنید و از یک بالشت بلند برای زیر سر استفاده کنید تا سر شما در هنگام استراحت بالا بوده و فشاری به بینی وارد نشود.
  • برای اینکه کبودی شما کمتر شود ، آب کرفس و آب آناناس مصرف کنید
  • قبل از اینکه گچ بینی را بردارید حتما استحمام کنید ، این کار باعث می شود تا گچ روی بینی شما خیس شود و راحت تر از روی بینی برداشته شود .