Home Forums اعمال زیبایی پوست و مو از بین بردن سیاهی زیر بغل با لیزر

  • این موضوع خالی است.
نمایش 0 پاسخ رشته ها
  • نویسنده
    نوشته‌ها
    • #18580
      الهام ادیب
      مشارکت کننده

      تیرگی زیر بغل مشکلی است که هم مردان و هم زنان را درگیر می کند. این مشکل می تواند ناشی از تعریق زیاد، استفاده از دئودورانت (ضد بو و ضد تعریق)، عدم مراقبت مناسب از پوست و سایر علل مشابه باشد. می توانید با چند درمان ساده برای رفع تیرگی زیر بغل

      تاری یا تیره شدن زیر بغل نیز ممکن است در موارد زیر رخ دهد:

      چاقی:

      اضافه وزن بدن شما را در برابر اثرات انسولین مقاوم می کند. این هورمون به تنظیم قند خون کمک می کند. سطوح بالای انسولین در خون می تواند منجر به افزایش تولید سلول های رنگدانه پوست شود.
      دیابت نوع ۲:

      یکی از عوارض ظاهری بیماری دردسرساز دیابت، ایجاد تیرگی در نواحی خاصی از پوست است.
      اختلالات هورمونی:

      از دیگر شرایطی که می تواند باعث تغییر سطح انسولین در خون شود، اختلالات هورمونی ناشی از بیماری های مختلفی مانند تخمدان پلی کیستیک، آکرومگالی، سندرم کوشینگ و کم کاری تیروئید است.

      به همه این دلایل، مهم ترین علت تیرگی زیر بغل، اصلاح مکرر آن ناحیه با تیغ است. باقی ماندن ریشه موهای اصلاح شده در پوست به تدریج رنگ پوست را تیره می کند. علاوه بر این، اصلاح با تیغ باعث افزایش تکثیر سلول های ملانوسیت می شود. توصیه می شود قبل از اصلاح پوست خود را با صابون یا خمیر اصلاح مرطوب کنید و بعد از اصلاح نیز از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

      روش های درمان تیرگی زیر بغل
      لایه برداری شیمیایی
      در این روش یک ماده شیمیایی روی پوست مالیده می شود. این ماده خارجی ترین لایه پوست را که حاوی سلول های مرده و رنگدانه های اضافی است از بین می برد. پس از لایه برداری شیمیایی، پوست شما سلول های جدیدی تولید می کند و کلاژن بیشتری در پوست با الگوی منظم تری تولید می شود، بنابراین پوست شما روشن تر و شفاف تر می شود. شدت لایه برداری پوست در این روش به نوع ماده شیمیایی مورد استفاده، غلظت آن و مدت زمان ماندگاری آن بر روی پوست بستگی دارد.

      درمابریژن
      این درمان در بهبود رنگ پوست بسیار موثر است. در این روش از برس سیمی مخصوص برای برداشتن لایه بیرونی پوست استفاده می شود. انجام این کار باعث جهش ناگهانی در تسریع فرآیندهای بهبودی در پوست و جایگزینی سلول های سالم با سلول هایی می شود که با لایه برداری از بین رفته اند. تولید کلاژن در پوست نیز افزایش می یابد و در نتیجه پوست بسیار پایدارتر و فشرده تر می شود ( افتادگی پوست از بین می رود). البته این درمان کاملا تهاجمی بوده و عوارض جانبی دارد و همچنین دوره نقاهت طولانی دارد.

      لیزر درمانی
      لیزر علاوه بر از بین بردن موهای زائد، مزیت دیگری نیز دارد که شاید به آن توجه نکرده باشید و آن مزیت این است که این روش باعث سفید شدن پوست زیر بغل نیز می شود. بنابراین با لیزر درمانی می توانید مطمئن باشید که پوست زیر بغل شما تیره تر از پوست سایر قسمت های بدن شما نخواهد بود و همچنان می توانید با خیال راحت لباس هایی بپوشید که زیر بغل شما را نشان می دهد.

      بوتاکس
      اگرچه تزریق بوتاکس بیشتر به عنوان روش های زیبایی شناخته می شود، اما کاربردهای درمانی نیز دارد. تزریق سم بوتولینوم زیر بغل معمولا برای مبارزه با تعریق بیش از حد انجام می شود.بوتاکس به عنوان یک مسدود کننده عمل می کند و از آزاد شدن استیل کولین (ماده شیمیایی که توسط اعصاب برای فعال کردن غدد عرق استفاده می شود) جلوگیری می کند.

      همچنین بخوانید : مراقبت های بعد از بوتاکس

      بلافاصله پس از جلسه درمان، تعریق زیر بغل کاهش می یابد و حتی ممکن است به طور کامل متوقف شود. نتایج تزریق بوتاکس زیر بغل بین ۴ تا ۶ ماه ماندگاری دارد.

      نکاتی برای جلوگیری از تیرگی زیر بغل
      یک حمام یا دوش معمولی بگیرید.
      برای از بین بردن موهای زیر بغل به جای اصلاح از روش اپیلاسیون استفاده کنید.
      پوست زیر بغل خود را لایه برداری کنید.
      سعی کنید پوست زیر بغل خود را به خصوص در ماه های گرم سال خشک نگه دارید.
      از قرار گرفتن در معرض هوای بسیار گرم یا مرطوب خودداری کنید.
      سعی کنید وزن بدن خود را در محدوده سالم نگه دارید.
      به جای دئودورانت از پودر تالک استفاده کنید.
      از پوشیدن لباس های ساخته شده از الیاف مصنوعی خودداری کنید و در عوض از لباس های کتان یا سایر الیاف سازگار با پوست استفاده کنید.
      درمان های خانگی برای تیرگی زیر بغل

      لیمو یکی از محصولات اساسی در اکثر پاک کننده ها است و دلیل آن این است که لیمو دارای قدرت پاک کنندگی طبیعی و خاصیت ضد باکتریایی است. برای روشن شدن پوست زیر بغل می توانید یک برش ضخیم لیمو را بردارید و روی پوست زیر بغل بمالید و سپس بشویید.

      سیب زمینی خاصیت اسیدی دارد که می توان از آن برای لایه برداری طبیعی پوست استفاده کرد. سیب زمینی را برش بزنید و سپس روی پوست زیر بغل خود بمالید و بگذارید مدتی بماند سپس بشویید و در صورت لزوم تکرار کنید.

      خیار نیز مانند سیب زمینی حاوی موادی است که باعث لایه برداری طبیعی پوست می شود. یک تکه خیار را روی پوست زیر بغل خود بمالید و بگذارید یک ساعت بماند سپس آن را بشویید.
      .

نمایش 0 پاسخ رشته ها
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.