برچسب ها: 

  • این موضوع 2 پاسخ، 1 کاربر را دارد و آخرین بار در 6 سال، 9 ماه پیش بدست ronak به‌روزرسانی شده است.
نمایش 2 پاسخ رشته ها
  • نویسنده
    نوشته‌ها
    • #4312
      ronak
      مشارکت کننده

      (Tip projection) این میزان تعیین کننده مقدار بیرون زدگی بینی از سطح صورت است، برای تعیین میزان صحیح بیرون زدگی نوک بینی باید ابتدا از محل تقاطع پره های بینی با صورت یک خط عمودی کشید و یک خط نیز از ناحیه پشت بینی (از محل ریشه بینی تا نوک بینی) کشید و یک خط نیز از محل خط عمودی تا خط مایل کشید، نسبت باید حدود ۶۰% – ۵۵% باشد اگر این نسبت بیشتر از این حد باشد به معنی بیرون زدگی بیش از حد و اگر کمتر باشد به معنی بیرون زدگی کمتر از حد نرمال است .

      ?میزان نمایش کلوملا این میزان نشان دهنده میزان بیرون زدگی کلوملا است وقتی که از کنار به بینی نگاه میشود بین دو خط حدود ۴-۲ میلی متر می باشد و اگر کمتر از دو میلی متر باشد یعنی کلوملا به سمت داخل رفته است و اگر بیشتر باشد یعنی کلوملا بیرون زده است .

      ?سوراخها و پره های بینی : وقتی دو خط از محل تلاقی پره های بینی به سمت بالا کشیده می شود باید به گوشه داخل چشم برسد و اگر پره های بینی بزرگ باشد از این خط عمودی بیرون زده میشود و لازم است پره های بینی با برش های کناری بینی کوچک شوند و در نمای تحتانی از بینی باید نسبت بافت نرم به سوراخهای بینی به نسبت.۳/۱به۳/۲ باشد در بینی های گوشتی این نسبت بیشتر است. یعنی سوراخ کوچکتر و بافت نرم یا لوبول بیشتر است .

      ?رابطه بین بینی و چانه : نکته مهم دیگر رابطه بین بینی و چانه هست. به طور خلاصه میتوان گفت اگر چانه بزرگتر از حد طبیعی و یا جلو زده باشد بینی خود را کوچک نشان میدهد و اگر چانه عقب و کوتاه باشد بینی حالت بیرون زده خود را نشان میدهد. باید یک خط از لب بالا به لب پایین کشید و اگر چانه حدوداً ٌ ۴ میلی متر عقب تر از این خط باشد محل چانه طبیعی اس

    • #4314
      ronak
      مشارکت کننده

      به طور کلی هر بینی از دو زاویه باید دیده شود :

      ?١) ابعاد بینی به نسبت ابعاد صورت.

      ?٢) زوایای بینی نسبت به پیشانی و لب بالا…

      در مورد اول باید گفت بینی کوچک در یک صورت بزرگ حتی اگربدون نقص باشد باز هم بینی زیبایی به نظر نمی رسد برای اینکه معیار درستی از ابعاد بینی داشته باشیم ابتدا به بررسی ابعاد صورت می پردازیم .صورت از لحاظ ارتفاع به سه قسمت افقی تقسیم میشود . قسمت بالایی که از رویش موهای پیشانی شروع میشود تا ناحیه ریشه بینی یا همان فاصله بین دو ابرو و قسمت میانی که ازناحیه ریشه بینی تا ناحیه محل تقاطع بینی با لب بالا .و قسمت تحتانی که از ناحیه انتهای بینی تا منتهی الیه چانه یا پایین ترین قسمت چانه است . اندازه بینی که در قسمت میانی قرار میگیرد باید به اندازه دو قسمت دیگر باشد یعنی هر سه قسمت باید برابر باشد. یعنی اگر چانه فرد یا قسمت تحتانی خیلی بزرگ باشد به نسبت پیشانی این صورت زیبا به نظر نمی رسد. عرض صورت را باید به ۵ قسمت مساوی تقسیم کرد: قسمت خارجی از گوشها تا گوشه خارجی چشم وسپس از گوشه خارجی چشم تا گوشه داخلی چشم و فاصله بین دو گوشه داخلی چشمها که بینی در آن قرار میگیرد. یعنی یک قسمت میانی و دو قسمت طرفی که مجموعا پنج قسمت میشود و بینی در قسمت میانی قرار میگیرد و همه این پنج قسمت باید برابر باشند.
      ?آناتومی سطحی بینی: بینی یا محل ریشه بینی محل اتصال بینی با پیشانی است (Radix)
      نوک بینی بر آمده ترین قسمت بینی است (tip)
      کلوملا پایین ترین قسمت بینی است که مثل ستون بین سوراخهای بینی قرار دارد(collumela)

      ?زوایای بینی: زاویه بینی با پیشانی . (Nasofrontal Angle).این زاویه وقتی که بینی از طرفین دیده میشود مشخص میشود .زاویه بین ریشه بینی یا قسمت تحتانی پیشانی در .خانمها این زاویه حدود ۱۲۰_۱۳۰ درجه و در آقایان بین ۱۱۵_۱۲۵ درجه است . اگر این زاویه عمیق تر باشد یعنی ریشه بینی به داخل رفته باشد موجب ظاهر کوتاه بینی می شود و اگر این زاویه کمتر باشد موجب ظاهر بلند بینی می باشد حتی اگر طول بینی ثابت باشد.
      ?زاویه بینی با لب .(Nasolabial Angle) این زاویه هم در نمای طرفی بینی دیده میشود این زاویه بین کلوملا ولب بالا تشکیل می شود . خیلی از جراحان از این زاویه برای میزان چرخش نوک بینی استفاده می کنند . در مردان این زاویه بین ۹۵_۹۰ درجه و در زنان بین ۱۰۵_۱۰۰ درجه می باشد اگر این زاویه کمتر از حد طبیعی باشد یعنی نوک بینی افتاده است و اگر بیشتر از حد طبیعی باشد یعنی نوک بینی به سمت بالا رفته است .

    • #4315
      ronak
      مشارکت کننده

      صورت توسط خطوط ارزی به ۳ قسمت تبدیل میشوند . یک خط از ناحیه پایین ترین قسمت چانه عبور میکند و یک خط از پایین ترین نقطه قائده بینی و یک خط هم از بین ۲ ابرو عبور میکند.این ۳ خط باید صورت را به ۳ قسمت مساوی تقسیم کند.
      ?زوایای بینی :میزان بالا بودن نوک بینی و یا زاویه لب و بینی در خانم ها حدود ۱۰۰-۹۵ درجه و در آقایان ۹۵-۹۰ درجه میباشد.
      ?طول بینی: نسبت طول بینی به عرض آن باید حدود ۱ به ۶۷ /۰ باشد.
      عرض پره های بینی باید تقریبا به اندازه فاصله بین دو گوشه داخلی چشم باشد

       

      مشخصات بینی زیبا

نمایش 2 پاسخ رشته ها
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.