Home Forums اعمال زیبایی پوست و مو درمان آکنه مهم ترین روش های درمان آکنه

برچسب ها: 

  • این موضوع 0 پاسخ، 1 کاربر را دارد و آخرین بار در 4 سال، 7 ماه پیش بدست narges به‌روزرسانی شده است.
نمایش 0 پاسخ رشته ها
  • نویسنده
    نوشته‌ها
    • #15876
      narges
      مشارکت کننده

      روش های درمان آکنه
      روش های درمان آکنه با توجه به نوع آن متفاوت است که این مهم توسط پزشک متخصص پوست و مو مشخص می شود. در زیر با ۵ روش کنترل آکنه آشنا می شوید.

      آکنه فقط برای نوجوانان نیست بلکه در افراد بزرگ سال نیز امکان بروز آکنه وجود دارد. هر آکنه بدون درمان، معمولا به چندین سال زمان برای رفع کامل نیاز دارد. به همین علت مراجعه به پزشک جهت درمان سریع آکنه و جلوگیری از ایجاد زخم توسط آن به منظور داشتن حس خوب نسبت به ظاهر و افزایش اعتماد به نفس در فرد ضروری است. روش درمان با توجه به نوع آکنه برای هر فرد متفاوت است و توجه داشته باشید که درمان آکنه یک فرایند مداوم و زمان بر است و اگر یک روش درمان برای شما مناسب نباشد، باید روش درمان خود را تغییر دهید. در زیر موثرترین روش های درمان آکنه بررسی می شود.

      ۱- بنزوئیل پراکسید موضعی

      بنزوئیل پراکسید معمولا در قالب کرم، ژل یا لوسیون است که بصورت مستقیم روی پوست اعمال می شود.

      بنزوئیل پراکسید یک محصول ارزان قیمت است که شما می توانید برای درمان اشکال خفیف آکنه استفاده از آن کنید.  بنزوئیل پراکسید از طریق کنترل برخی باکتری هایی که در ایجاد آکنه نقش دارند، به درمان آکنه کمک می کند و بصورت مایع است که برای تمیز کردن صورت استفاده می شود. همچنین بصورت کرم، ژل و لوسیون نیز وجود دارد که باید روزانه یک الی دو بار به آرامی روی سطح پوست اعمال شود. خشکی پوست، لایه برداری، سوزش و خارش از رایج ترین عوارض جانبی بنزوئیل پراکسید است و معمولا به شش هفته زمان برای درمان نیاز دارد.

      آکنه۲- اسید سالیسیلیک موضعی

      یکی دیگر از محصولاتی که به درمان آکنه کمک می کند، اسید سالیسیلیک است. اسید سالیسیلیک یک نوع بتا هیدروکسی اسید است که با لایه برداری از سطح پوست، منافذ بسته شده ی آن را باز می کند، اما نمی تواند از تولید چربی توسط غدد جلوگیری کند به همین دلیل باید بطور پیوسته برای باز نگه داشتن منافذ پوست استفاده شود. اسید سالیسیلیک به عنوان عنصر در بسیاری از کرم ها و ژل های درمان آکنه است. خشکی پوست مهم ترین عارضه ی جانبی استفاده از اسید سالیسیلیک است و ممکن است منجر به حساس شدن پوست در مقابل نور خورشید شود.

      ۳- رتینوئید ها

      رتینوئیدها برای درمان آکنه های خفیف مورد استفاده قرار می گیرند.  آن ها از بسته شدن منافذ پوست که تبدیل به جوش های سرسیاه می شوند جلوگیری می کنند. رتینوئیدها از مشتقات ویتامین A هستند که خاصیت ضد التهابی بر روی پوست ایجاد می کنند. از رتینوئید های رایج می توان به Retin-A، Retin-A Micro و Renova (ترتینوئین) اشاره کرد که تنها با دستور پزشک قابل تهیه هستند. میزان مصرف Retin-A  معمولا یکبار در روز است و پزشک با توجه به شرایط شما میزان مصرف در روز را مشخص می کند.

      ۴- اسید آزلائیک (Azelaic Acid)

      اسید آزلائیک با از بین بردن باکتری هایی که منجر به آلوده شدن منافذ پوست می شوند در بهبود آکنه کمک می کند. همچنین منجر به تجزیه شدن کراتین نیز می شود. کراتین یک پروتئین است که توسط پوست تولید شده و منجر به بسته شدن منافذ پوست می شود.  اسید آزلائیک بصورت کرم است و با تجویز پزشک معمولا دو بار در روز مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا درمان با اسید آزلائیک بیش از چهار هفته طول می کشد بنابراین حتی اگر بهبودی در روند درمان حاصل نشد، استفاده از دارو را ادامه دهید. خشک شدن، سوزش، تحریک و خارش از عوارض جانبی احتمالی استفاده از اسید آزلائیک می باشند.

      ۵-آنتی بیوتیک ها

      آنتی بیوتیک ها برای درمان مواد خفیف آکنه مورد استفاده قرار می گیرند. آنتی بیوتیک ها می توانند با رتینوئید یا بنزوئیل پراکسید ترکیب شوند تا باکتری هایی که به آکنه کمک می کنند،کنترل شوند. شایع ترین آنتی بیوتیک های مورد استفاده برای آکنه کلیندامایسین و اریترومایسین هستند. آنها معمولا بصورت ژل یا لوسیون هستند و معمولا دو بار در روز استفاده می شوند. شایع ترین عوارض جانبی آنتی بیوتیک ها تحریک موضعی است.

      جهت کسب اطلاعات بیشتر به متخصص پوست و مو و کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری مراجعه کنید.

      • این موضوع 4 سال، 7 ماه پیش توسط admin اصلاح شده است.
نمایش 0 پاسخ رشته ها
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.