Home Forums اعمال زیبایی دندانپزشکی پی آر پی موی سر آیا موثر است؟

نمایش 0 پاسخ رشته ها
  • نویسنده
    نوشته‌ها
    • #18536
      الهام ادیب
      مشارکت کننده

      به لطف فناوری جدید، برای داشتن موهای ضخیم‌تر، لزوماً نیازی نیست که زیر تیغ باشید. درمان ریزش مو PRP یک درمان غیرجراحی جدید و هیجان انگیز است که می تواند به میزان قابل توجهی ریزش مو را در بسیاری از افراد کاهش دهد.

      این روش به عنوان درمان با پلاسمای غنی از پلاکت نیز شناخته می شود. ممکن است افراد در مورد استفاده از این روش به دلیل جدید بودن آن کمی شک داشته باشند، اما باید توجه داشت که PRP از دهه ۱۹۸۰ برای درمان های مختلف استفاده می شود.

      پی آر پی مو  در دهه ۱۹۷۰ آغاز شد و برای سالها برای کاربردهای مختلف پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است. در این روش همانند مراحل خون گیری برای آزمایشات آزمایشگاهی، از فرد خون گرفته می شود.

      خون در یک سانتریفیوژ قرار داده می شود تا گلبول های قرمز را از پلاسما جدا کند. پلاسما بخشی از خون است که دارای غلظت نسبتاً بالایی از پلاکت است. پلاکت ها موادی در خون هستند که با فشرده شدن به هم و تشکیل لخته، خونریزی را متوقف می کنند.

      پزشکان پلاسمای حاوی پلاکت را برمی دارند، پلاکت ها را فعال می کنند و به نواحی آسیب دیده تزریق می کنند. چندین سال است که پزشکان از این روش برای تحریک بهبود زخم و بهبود ظاهر پوست استفاده می کنند. محققان به تازگی دریافته اند که PRP می تواند رشد مو را نیز تحریک کند. شواهد به دست آمده از مطالعات مختلف نیز نشان می دهد که پی آر پی روشی جدید و موثر برای درمان ریزش مو است.
      فاکتورهای رشد آزاد شده از پلاکت های فعال شده از نظر تئوری می توانند رشد سلول های فولیکول مو را تحریک کنند.

      این تحریک برای فولیکول های موی غیرفعال یا پیوندی بسیار مناسب است. در یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده، افرادی که از ریزش مو رنج می بردند با PRP درمان شدند. در این مطالعه افزایش تعداد و تراکم مو در نواحی تحت درمان مشاهده شد. اما هیچ عارضه جانبی در طول درمان گزارش نشد.
      فواید درمان ریزش مو با پی آر پی
      از مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

      رشد مو
      کاهش التهاب که می تواند منجر به ریزش مو شود.
      التیام بافت
      پلاسما درمانی غنی از پلاکت می تواند برای تسریع بهبود بافت در جراحی پلاستیک استفاده شود
      فرآیند تزریق پی آر پی در سر
      ابتدا نمونه خون فرد گرفته می شود. مقدار این نمونه خون بستگی به محل تزریق PRP دارد. به عنوان مثال، طبق یک منبع علمی معتبر، مقدار خونی که برای تزریق به پوست سر گرفته می شود ۲۰ میلی لیتر است. این مقدار کمی بیشتر از یک قاشق چایخوری است. خون جمع آوری شده در سانتریفیوژ قرار می گیرد. سانتریفیوژ وسیله ای است که به سرعت می چرخد ​​و محتویات خون را جدا می کند. فرآیند جداسازی محتویات خون حدود ۱۵ دقیقه طول می کشد. پلاسمای جدا شده برای تزریق در ناحیه مورد نظر آماده می شود. سپس پزشک PRP را به ناحیه آسیب دیده تزریق می کند. طبق گفته مرکز بهداشت Emory، این فرآیند معمولاً حدود یک ساعت طول می کشد.

نمایش 0 پاسخ رشته ها
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.