واترجت یا همان بادی جت در واقع لیپوساکشن با فشار آب می باشد که با دستگاه های بادی جت ساخت کشور آلمان انجام میشود .
این دستگاه برای انجام دادن عمل لیپولیز و همینطور تزریق چربی مورد استفاده قرار می گیرد ، این عمل جراحی بسیار آسان و سرپائی بوده و در این روش با پاشیدن آب با قدرت بسیار در بین چربی های زیر پوست قطعه قطعه گشته و سپس جدا می گردند و این چربی ها همزمان به داخل دستگاه مکیده می شوند .
در این روش برعکس سایر روش ها که چربی ساکشن شده زنده نیست و آسیب میبیند ، و بعضا پس از انجام جراحی چربی ها دور ریخته می شوند، سلول های چربی زنده می باشند و می توان این چربی ها را قسمت های مختلف بدن به منظور جوانسازی یا برجسته سازی تزریق نمود .
بنابراین میزان قابل توجهی از چربی که از بدن بیمار خارج می شود ، در بدن باقی می ماند و فقط از ناحیه ای به ناحیه دیگر منتقل میشود لذا مکانیسم جبرانی برای ذخیره مجدد چربی بر خلاف سایر روش ها فعال نمی شود .
لاغر کردن با دستگاه بادی جت بسیار آسان می باشد و نتایج لاغری با این دستگاه ها طولانی مدت است و اگر بیمار بعد از انجام لیپوساکشن مجددا دچار اضافه وزن شود این اضافه وزن در کل بدن شخص به شکل متناسب توزیع می گردد و ناحیه خاصی از بدن تجمع چربی رخ نمی دهد علیرغم روش هائی مثل لیپولیزر که بیمار بعد از عمل دچار چاقی در نواحی دیگر بدن مثل بازوها یا ران ها خواهد شد .
با این حال پزشکان توصیه می کنند حتما بعد از انجام لیپوساکشن به روش بادی جت یا هر روش لاغری دیگری از پرخوری و کم تحرکی بپرهیزند .
اشخاصی که دارای سن کمتر از ۶۰ سال می باشند و تجمع چربی در نقطه خاصی از بدن آنها شامل شکم ، پهلو، پشت و ران ، بازوها و … می باشند می توانند این چاقی موضعی که در این نواحی وجود دارد را از بین ببرند .
طبیعی وعادی می باشد که پس از انجام ساکشن و بیرون کشیدن چربی اضافه موقتا شل و آویزان شود اما این حالت را می توان با بستن شکم بند، انجام آر اف حرارتی ، مزوتراپی و کربوکسی تراپی به نحو موثری درمان کرد و بدن را به شکل دلخواه فرم داد .
معمولا بعد از ۴ هفته سایز منطقه ای که ساکشن شده به طور چشمگیری اصلاح می شود و البته اصلاح سایز اصلی و نهائی طی ۶ ماه رخ خواهد داد .
در این روش چربی به شکل زنده خارج می گردد و می توان این چربی ها را به ناحیه دیگری تزریق کرد ، این روش کم عارضه ترین روش می باشد و در روش لاغری با بادی جت دوران نقاهت بسیار کوتاه است .

دکتر قائدی