جراحی قوز بینی نوعی دیگر از جراحی زیبایی بینی است یکی از دلایلی که بیماران تمایل دارند جراحی بینی انجام دهند داشتن قوز بینی است . افردی که تمایل به انجام جراحی قوز بینی دارند در حقیقت می خواهند برآمدگی روی بینی شان را رفع کنند وظاهری صاف بر روی پل بینی خود احساس کنند. افرادی که قوز بینی دارند معمولا از نمای نیم رخ صورت خود رضایت ندارند.

بسیاری از بیمارانی که مشکل برآمدگی یا قوز بر روی بینی خود را دارند این مشکل به دلیل استخوان و غضروف موجود در پشت بینی آنها است. دلیل ایجاد قوز بینی در بین بیماران مختلف متفاوت است و بنابراین در صورت تشخیص مشکل قوز بینی پزشک می تواند بهترین نتایج درمانی را از این جراحی کسب کند .

برآمدگی روی بینی در بیشتر موارد به شکستن و آسیب دیدگی بینی مربوط نمی شود بلکه می توان گفت که این نوع بینی ارثی هست. قوز بینی انواع مختلفی دارد.

انواع قوز بینی کدام است

قوز بینی واقعی

قوز بینی کاذب

قوز بینی پنهان

 

نحوه تشخیص قوز بینی برای جراحی قوز بینی

برای تشخیص قوز بینی و جراحی باید ازیک جراح متخصص گوش و حلق و بینی کمک بگیرید تا شما را درتشخیص نوع قوز بینی کمک کند.

همان گونه که گفته شد قوز بینی درافراد به سه دسته تقسیم می شود واقعی، کاذب و پنهان و این جراح است که نوع قوز بینی را تشخیص می دهد و برای رفع و برداشتن قوز بینی و جراحی اقداماتی را انجام می دهد.

به عنوان مثال جراح برای از بین بردن قوزهای کاذب ابتداباید برآمدگی نوک بینی را اصلاح کند در این نوع قوز بینی نیازی به جراحی بینی و برش زدن برآمدگی بینی نیست .

پزشک در جراحی بینی سعی می کند نوک بینی استخونی را نیز اصلاح کند و یا در صورتی که در بینی شما انحرافی وجود داشته باشد کمی آن را می چرخاند تا به شکل طبیعی خود باز گردد.

برای تشخیص قوز کاذب تنها لازم است بینی خود را به سمت بالا فشار دهید اگه این قوز از بین رفت، قوز کاذب می باشد.

جراحی قوزهای شدید بینی

قوزهای که بسیار شدید می باشند ممکن است پس از جراحی در فرد، تنفس را مختل کنند. در این نوع بینی ها زمانی که جراح قوز بینی را برش می دهد ممکن است کمی از قسمت راه هوایی نیز تراشیده شود که این عامل باعث می شود در تنفس فرد اختلال به وجود آید.

جراحی های قوز بینی چگونه انجام می شود

جراحی قوزبینی، باید با دقت فراوان و حساسیت بالا انجام شود . به همین منظور پزشک از همان ابتدا یک عکس رادیولوژی از بیمار می گیرد که بر طبق این عکس جراحی با موفقیت بیشتری انجام شود.

جراحی قوزبینی که به دلیل از بین بردن قوز بینی و از درون سوراخ های بینی انجام می شود. بدین صورت که پزشک یک برش را در زیر پره بینی و درون کانال های هوایی فرد ایجاد می کند .

این برش به جراح کمک می کند که دسترسی به استخوان های قوز بینی راحت تر شود . به منظورجلوگیری از خون ریزی و کبودی جراح تلاش می کند این جراحی را بسیار آرام انجام دهد. جراح مقداری از استخوان را می تراشد تا این برآمدگی فرم بهتری پیدا کند.

در جراحی جراح باید به دقت این تراش را انجام دهد زیرا تراش قوز بینی مهم و حساس است و در انتها این برش ها را بخیه می کنند. سپس بینی با یک آتل سبک و رنگ پوست بسته می شود تا بینی در جای خود ثابت بماند.

اگر قوز بینی شما ارثی باشد، برآمدگی روی بینی به دلیل استخوان نمی باشد و به غضروف بینی مرتبط است. از مهم ترین کارها جراحی بینی، برداشتن قوز بینی است وشما می توانید با جراحی قوز بینی این مشکل را برطرف کنید .

اگر قوز بینی به دلیل شکستگی بینی فرد باشد، رفع قوز بینی تنها به وسیله جراحی قوزبینی برطرف می شود انجام جراحی  محدوه سنی ندارد. اما بهترین زمان برای انجام جراحی قوزبینی برای خانم ها ۱۵ تا ۱۷ سالگی است و برای آقایان ۱۷ تا ۱۹ سالگی است

تاثیر جراحی قوز بینی بر روی صورت

رفع برآمدگی یا حذف قوز بینی از شایعه ترین مسائلی است که فرد ترجیح می دهد جراحی بینی را انجام دهد همه افراد در اغلب جراحی ها به دنبال این هستند که در ابتدا این مشکل را رفع کنند .قوز بینی از نظر اندازه در همه افراد متغیراست عمل یا عمل نکردن قوز بینی در صورت و ظاهر فرد تاثیر می گذارد.

جراحی های قوز بینی به چه میزان باید انجام شود

جراح باید با در نظر گرفتن سلیقه بیمار وهمین طور با توجه به نوع گونه، لب و پیشانی فرد قوز روی بینی را بر دارد وبه همان میزان قوز بینی برداشته می شود.

باز گشت قوز بینی بعد از جراحی قوز بینی

بعد ازجراحی  وبرش استخوان برآمدگی بینی و برداشتن کامل قوز بینی امکان برگشت قوز بینی غیر ممکن است. زیرا امکان رشد مجدد استخوانها و غضروف به هیچ وجه وجودندارد.

بعد از جراحی  ممکن است بینی شما ورم، کبودی، و خون ریزی محدود داشته باشد .تورم و کبودی بعد از جراحی بینی برای چند هفته در صورت شما وجود دارد بعد از این مدت کبودی اطراف بینی و چشم ها به تدریج بر طرف می شود و شما می توانید برای بهبودی خیلی سریع می از کرم های تجویز شده استفاده کنید

البته بعد از جراحی  شما تا مدتی تورم و کبودی به دلیل شکستن استخوان بینی خواهید داشت که این امری طبیعی می باشد .این کبودی ها به مرور زمان برطرف می شود.

نتیجه حاصل از جراحی قوز بینی

در جراحی قوزبینی جراح بر روی پل بینی فرد یک سطح صاف ایجاد می کند . جراح در جراحی بینی تلاش می کند با شکستن استخوان های بینی ظاهر بینی و قوز بینی را اصلاح کند و شما بعد ازجراحی قوزبینی یک بینی بدون برآمدگی وصاف خواهید داشت .

دلیل ایجاد قوز بینی چیست

دلیل ایجاد قوز و برآمدگی های بینی، معمولا به علت غضروف یا استخوان اضافه بر روی پل بینی است و در برخی افراد هر دو مورد دیده می شود این برآمدگی هادر بیشتر افراد ژنتیکی هستند وبا جراحی قوزبینی برطرف می شود .

تشخیص قوز بینی استخوانی ازغضروفی

به طور کلی یک سوم بالا پل بینی از استخوان است و دو سوم پایین آن از غضروف تشکیل شده است. قوزبینی برخی افراد در قسمت بالای بینی، یعنی روی استخوان پل بینی قرار دارد برای رفع قوز بینی در این قسمت استخوان اضافه ی را با جراحی قوزبینی برطرف می کنند.

برآمدگیهای روی بینی برخی افراد به دلیل غضروف پل بینی آنها است . بهترین کار برای رفع قوز بینی آنها در این است که غضروفی آن را با جراحی قوزبینی بتراشیم .

 

دکتر حسامی – فوق تخصص جراحی پلاستیک – ۰۹۱۲۳۸۴۰۶۴۱

این مطلب نیز می تواند برای شما جالب باشد جراحی زیبایی بینی