جراحی چشم گربه ای در ایران

جراحی چشم روباهی که به عنوان جراحی چشم گربه ای در ایران یا کانتوپلاستی جانبی نیز شناخته می شود، یک عمل زیبایی است که برای تغییر شکل چشم ها طراحی شده است تا ظاهری بلندتر، کشیده تر و گربه ای به آن ها بدهد.

این روش معمولاً شامل تغییر موقعیت گوشه خارجی چشم (کانتوس جانبی) است و ممکن است شامل دستکاری پوست و ماهیچه های اطراف برای ایجاد ظاهری برجسته تر باشد. برخی از جراحان ممکن است لیفت پلک (بلفاروپلاستی) یا لیفت ابرو را همراه با جراحی چشم روباهی برای بهبود نتیجه کلی انجام دهند.

در برخی موارد، این جراحی برای بهبود مشکلاتی مانند بینایی پایین که ناشی از پلک‌های شل و افتاده است، انجام می‌شود.

جراحی چشم گربه‌ای معمولاً تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و ممکن است شامل برش‌های کوچک حول چشم باشد. جراح با دقت اضافه‌کردن یا کاستن از بافت‌های چربی و پوست اطراف چشم، ظاهر طبیعی و جوانانه‌تری به چشم‌ها می‌بخشد.

بسته به انتخاب جراح و وضعیت سلامتی بیمار، این جراحی ممکن است به صورت سرپایی یا بستری انجام شود. معمولاً زمانی که جراحی روی هر دو چشم انجام می‌شود، زمان بهبود کامل بیشتر است.

بعد از جراحی، بیماران ممکن است تورم، کبودی، خونریزی یا درد اطراف چشم تجربه کنند. این عوارض معمولاً به مرور زمان کاهش می‌یابند. برای حداقل کردن خطر عفونت و مشکلات دیگر، بیماران باید دقیقاً دستورالعمل‌های جراح خود را بعد از عمل دنبال کنند.

نتایج جراحی چشم گربه‌ای معمولاً دائمی هستند، اما با گذشت زمان، جوانه‌زنی طبیعی پوست باعث می‌شود که چین و چروک‌ها به تدریج دوباره ظاهر شوند. با این حال، این جراحی می‌تواند باعث شود که بیماران برای مدت طولانی‌تری از ظاهر جوانانه‌تری برخوردار باشند.

Cat eye surgery in Iran

کاندیدای مناسب برای جراحی چشم گربه ای در ایران

افراد در هر سنی و با ویژگی های فیزیکی متفاوت می توانند از جراحی چشم گربه ای بهره مند شوند. اگر دچار افتادگی چشم و پلک هستید و می خواهید چشمانی بلند و زیبا داشته باشید، فرد مناسبی برای انجام این روش هستید.

جراحی چشم گربه ای در ایران می تواند به اصلاح و حتی ایجاد فرم خاص و زیبای چشم و پلک کمک کند و چشم را زیباتر و کشیده تر نشان دهد.

جراحی چشم گربه ای در ایران
جراحی چشم گربه ای در ایران

اقدامات احتیاطی قبل از جراحی چشم گربه در ایران

  • در مشاوره با پزشک خود او را از داروهایی که مصرف می کنید مطلع کنید.
  • قبل از عمل از مصرف هر گونه دارویی که خون شما را رقیق می کند خودداری کنید. این داروها شامل مسکن هایی مانند آسپرین و ایبوپروفن و مکمل های دارویی است.
  • به مدت چهار هفته قبل از عمل از لنز استفاده نکنید.
  • از هیچ درمان موضعی روی صورت خود استفاده نکنید، از جمله روز قبل از عمل.
  • قبل از جراحی، ناحیه چشم خود را به خوبی بشویید و از آرایش چشم خودداری کنید.
  • عصر قبل از جراحی یک وعده غذایی سبک بخورید.
  • بعد از نیمه شب قبل از جراحی چیزی نخورید و ننوشید.
  • تا چند روز قبل و بعد از عمل از کشیدن سیگار خودداری کنید.

روش های انجام جراحی چشم گربه ای در ایران

این جراحی به دو روش کانتوپلاستی و لیفت شقیقه و رهاسازی کانتوس قابل انجام است که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

عمل چشم گربه ای با کانتوپلاستی

در این جراحی محل گوشه خارجی چشم (کانتوس خارجی) اصلاح شده و کمی به سمت بیرون و بالا حرکت می کند. با این تغییر مکان، چشم دراز می شود. بالاتر بودن گوشه بیرونی چشم نسبت به گوشه داخلی ظاهر زیباتری به چشم می دهد. این حالت یکی از معیارهای زیبایی چشم در خانم ها محسوب می شود.

جراحی چشم گربه ای در ایران
جراحی چشم گربه ای در ایران

عمل چشم گربه ای با لیفت شقیقه در ایران

روش دیگری که برای جراحی چشم گربه ای استفاده می شود لیفت شقیقه است. با این عمل دم ابرو به سمت بالا بلند می شود. در طی این عمل می توان چسبندگی های طبیعی گوشه بیرونی چشم (کانتوس خارجی) را آزاد کرد. کشش لیفت از طریق شقیقه به گوشه بیرونی چشم منتقل می شود و باعث می شود گوشه چشم به سمت بالا حرکت کند.

روش آندوسکوپی چشم گربه ای در ایران

لیفت گیجگاهی آندوسکوپی یکی از روش های پیشرفته لیفت شقیقه است که هم میزان لیفت بالاتری دارد و هم ماندگاری بالاتری نسبت به سایر روش های چشم گربه ای دارد.

در روش آندوسکوپی چشم گربه ای، جراح با کمک آندوسکوپ و چندین برش کوچک بین موها، گوشه چشم و ابرو را آزاد می کند و آنها را بلند می کند و یا با ابزار اندوتین یا بخیه مهار می کند.
معمولا افراد بین 20 تا 30 سال به دلیل داشتن عضلات قوی در ناحیه پیشانی باید از روش آندوسکوپی استفاده کنند.

روش کلاسیک لیفت شقیقه برای افراد بین 20 تا 30 سال مناسب نیست، ممکن است پس از مدتی به دلیل استحکام عضلات پیشانی، پایین به پایین بازگردد.

در روش شقیقه لیفت کلاسیک احتمال ریزش مو در ناحیه برش وجود دارد و پس از گذشت یک سال باید آن قسمت از کاشت مو انجام شود.

 

مزایای لیفت شقیقه آندوسکوپی برای چشم گربه ای در ایران

  • جایی برای بخیه نیست
  • باعث ریزش مو نمی شود
  • ماندگاری بیشتری دارد
  • بیشتر برای افراد بین 20 تا 30 سال مناسب است]
  • تغییری در ساختار چشم ایجاد نمی کند و به پلک و ساختار چشم آسیب نمی رساند
  • هیچ علامت بخیه ای روی پلک وجود ندارد

تنها عیب روش آندوسکوپی چشم گربه ای هزینه بالاتر آن نسبت به سایر روش های جراحی چشم گربه ای در ایران است.

در صورت لزوم، جراحی چشم گربه ای در ایران می تواند با سایر جراحی های زیبایی و درمانی پلک و اطراف چشم مانند بلفاروپلاستی، جراحی پتوز، لیفت ابرو و لیفت صورت ترکیب شود. این جراحی با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود. اگر قصد دارید سایر روش های زیبایی را همزمان انجام دهید، ممکن است نیاز به بیهوشی عمومی داشته باشید.

مراقبت ها و اقدامات بعد از جراحی چشم گربه ای در ایران

بهبودی پس از کانتوپلاستی معمولاً چندان دشوار نیست. برای حفظ سلامت محل جراحی، نکات زیر را بعد از جراحی در نظر داشته باشید:

  • برای مدتی از نگاه کردن به لپ تاپ، تلفن یا تلویزیون خودداری کنید.
  • داروهای تجویز شده را طبق دستور مصرف کنید.
  • از استعمال دخانیات خودداری کنید، زیرا روند بهبودی را به تاخیر می اندازد.
  • استراحت کافی داشته باشید.
  • برای چند روز هنگام خواب سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید تا فشاری به چشم ها وارد نشود.
  • تا زمان بهبودی از رفتن به سونا و استخر خودداری کنید.
  • حداقل تا چهار هفته پس از جراحی از فعالیت شدید خودداری کنید.
  • روز اول بعد از عمل به دستشویی نروید.
  • سعی کنید برای چند هفته از عینک آفتابی استفاده کنید
  • در شش ماه اول پس از جراحی از کرم ضد آفتاب یا SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید، زیرا برش ها به نور خورشید حساس خواهند بود.
  • تا زمان بهبودی از لنزهای آرایشی و طبی استفاده کنید.

بهبودی بعد از عمل چشم گربه ای در ایران چقدر طول می کشد؟

بهبودی پس از این جراحی حدود یک هفته تا ده روز طول می کشد. در دوره نقاهت به تدریج کبودی و تورم کاهش می یابد و وجود مقداری تورم و کبودی کاملا طبیعی است که در ۲ هفته اول کاهش می یابد.

مانند تمام جراحی های زیبایی، قرمزی و تورم جزئی ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد تا به طور کامل برطرف شود. جراح شما ممکن است آنتی بیوتیک های خوراکی و پماد چشم و همچنین قطره های چشمی را تجویز کند. بخیه ها معمولا یک هفته پس از عمل برداشته می شوند.

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد ظاهر چشم ها در هفته های اول است. معمولا بعد از کانتوپلاستی، کشیدگی چشم و شکل گوشه بیرونی برای مدتی غیرطبیعی و اغراق آمیز است. این حالت بعد از کانتوپلاستی طبیعی است و این حالت به تدریج برطرف می شود.

در صورت مشاهده علائمی مانند درد شدید یا تغییر در بینایی پس از جراحی به جراح خود مراجعه کنید. البته چنین مواردی بسیار نادر است، مگر اینکه دستورات پزشک خود را رعایت نکرده باشید یا این عمل توسط یک فرد غیر متخصص انجام شود.

حرف پایانی

جراحی چشم گربه ای یکی از روش های جراحی زیبایی چشم است که همانطور که در این مقاله اشاره کردیم برای کشش چشم، رفع پف و افتادگی پلک انجام می شود و یکی از مزایای آن طراوت و شادابی چشم و در نهایت صورت. این امکان وجود دارد که افزایش زیبایی صورت منجر به افزایش اعتماد به نفس افراد شود. توجه داشته باشید که برای کاهش عوارض و گرفتن نتیجه مطلوب از این جراحی به بهترین جراح پلاستیک مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد جراحی چشم گربه

جراحی چشم گربه ای چقدر طول می کشد؟

به طور معمول، نتیجه این جراحی با مراقبت های مناسب پس از جراحی تا 10 سال یا بیشتر باقی می ماند، اما عواملی مانند پیری پوست، جاذبه و به مرور زمان منجر به تغییراتی در چشم ها می شود.

عوارض احتمالی کانتوپلاستی چیست؟

عوارض جانبی کانتوپلاستی مانند اکثر عمل های زیبایی شامل تورم و قرمزی است که کاملا طبیعی است و به مرور زمان از بین خواهد رفت. سایر عوارض خطرناک، هرچند نادر، ممکن است شامل عفونت و خونریزی باشد. عارضه دیگر یک مورد بسیار نادر است که منجر به عدم تقارن بین دو چشم می شود. رعایت دستورالعمل ها و مراقبت های بعد از جراحی و انتخاب یک جراح پلاستیک خوب و با تجربه این عوارض را به حداقل می رساند.

نام های دیگر این جراحی چیست؟

چشم فاکسی – جراحی چشم گربه ای در ایران
لیفت ابرو – لیفت پیشانی
لیفت آندوسکوپی ابرو در ایران
بالابر موقت در ایران
جراحی کلئوپاترا در ایران