دکتر علی اکبر کربلایی

عضو هییت علمی دانشگاه علوم پزشکی

فلوشیپ جراحی دست

“عضو انجمن جراحان ایران
عضو انجمن جراحان ترمیمی و دست ایران

 

رینو پلاستی و یا جراحی زیبایی بینی چیست ؟

بینی یکی از آشکار ترین و توجه برانگیزترین عناصر تشکیل دهنده چهره می باشد که ظاهر آن در ارتباط با دیگر عناصر نظیر چشم ها ، لب ها ، و … تاثیر زیادی در تشکیل چهره ی انسان دارد . بینی از نظر عملکرد نیز نقش بسیار حساسی در تنفس و کنترل شرایط هوای تنفسی دارد . به این صورت که شرایط هوایی که استنشاق میکنیم توسط بینی از نظر رطوبت ، دما و … کنترل ، تعدیل و تصفیه می گردد .
اشکالات ظاهری بینی با عیوب داخلی که موجب انسداد راههای هوایی می شود در ارتباط مستقیم می باشد ولی این مسئله در همه افراد وجود ندارد ناهنجاری های بینی میتواند ارثی یا در نتیجه صدمه ناشی از ضربه های وارد شده به بینی باشد و یا به دلیل دیگر .
از نظر ساختاری بینی را می توان به شکل یک هرم تصور نمود که دیواره های بینی اضلاع بیرونی این هرم و سپتوم بینی ( تیغه میانی که بینی را به دو قسمت تقصیم می کند)ستون مرکزی و اصلی هرم بینی ( استخوانهای بیرونی ) و همچنین ستون داخلی – مرکزی (سپتوم)دچار به ریختگی و اختلال می شود.
در اینصورت زمانی که تیغه میانی دچار خمیدگی شکستگی و یا انحراف یا تخریب شود می توان در مسیر تنفسی ایجاد انسداد نماید. بنابراین برای ایجاد تیغه میانی صاف و رفع انسداد راه های هوایی از طریق جراحی غالبا نیاز به ایجاد نمودن ساختار بینی چه از نظر ظاهری و چه از نظر تیغ تیغه داخلی بینی می باشد . مراحل انجام عمل جراحی جهت تصحیح یا بهبود ناهنجاری تیغه بینی (سپتو پلاستی ) نامیده میشود که هدف از ان تصحیح ناهنجاریهای سپتوم و رفع عیوب و بهبود انسداد راه های تنفسی میباشد . جراحی زیبایی مربوط میشود به اصلاح شکل ظاهری که به عمل رینو پلاستی معروف است .
هدف از این عمل جراحی اصلاح ناهنجاریهای ظاهری بینی میباشد در عمل جراحی پلاستیک بینی یا همون رینوپلاستی جراح با در نظر گرفتن سایر عناصر تشکیل دهنده چهره هر شخص و با توجه به فاکتورهای علم زیبا شناسی تلاش میکند هماهنگی و تناسب بیشتر را بین بینی و صورت برقرار نماید.

جراحی ترمیمی دست

جراحی اثار سوختگی

جراحی پیشرفته بینی

جراحی زیبایی سینه

لیفت سینه

کوچک کردن سینه در مردان

جراحی زیبایی شکم

لیزر لیپولیزتلفن : ۰۲۶۳۲۲۶۵۵۶۹ و ۰۲۶۳۲۲۵۶۹۲۲

موبایل : ۰۹۱۲۸۰۹۲۹۵۸

ایمیل : Email:[email protected]

وب سایت : http://www.drkarbalaei.com/