دکتر غلامرضا صفایی

دکتر غلامرضا صفایی مدرک دکترای عمومی در سال ۷۰ از دانشگاه شهید بهشتی و مدرک بورد تخصصی ENT را در سال ۷۸ و از دانشکده پزشکی اهواز کسب کرده اند و از آن سال تا کنون فعالیت شغلی خود را صرفا” بر روی جراحی رینو پلاستی و سپتو رینوپلاستی محدود کرده است.قبل از شروع رشته پزشکی سال های زیادی را صرف کسب مهارت در زمینه نقاشی و طراحی (به خصوص طراحی چهره) کرده است. در مسابقات هنری آموزشگاهی از سال ۵۲ – ۵۳ ( اول راهنمایی) تا قبل از انقلاب هر سال نفر اول استان چهار محال و بختیاری بوده است و در سال ۶۲ با رتبه اول منطقه ای ( در آن سال کشور به ۷ منطقه امتحانی تقسیم شده بود) وارد دانشکده هنرهای زیبای تهران در رشته نقاشی شده است.

او معتقد است جراحی بینی از چندین لحاظ یک کار هنری است و جراح باید دید یک هنرمند و صبر و حوصله او را داشته باشد. او می گوید: مهمترین خصوصیت هنرمند ( که از نظر خیلی ها مخفی است). اینست که او در جستجوی نوعی غنای روحی است. بعبارتی هنرمند به خودی خود در ارائه هر کار هنری سعی می کند حداکثر کیفیت هنری را ارائه دهد حتی اگر هیچ کس ناظر یا مخاطب او نباشد.

اگر کار هنری عالی خلق شود بیش از همه روح خود هنرمند است که اغنا می شود و اگر محصول هنری ضعیف باشد بیش از همه خود هنرمند است که عذاب می بیند.

“نکاتی درباره رینو پلاستی و کیفیت تنفس بعد از عمل

یکی از مشکلات مهم بعد از عمل بینی نارضایتی از تنفس با بینی است. به تجربه دریافته ایم که قبول توضیحات زیر در بعضی موارد از طرف بیمار سخت است،لذا از متقاضیان عمل رینو پلاستی تقاظا می شود.این نکات را قبل از عمل بینی حتما” در نظر داشته باشند:

۱- بطور معمول بعد از عمل بینی یک دوره حدودا” ۴-۵ ماهه بینی گرفتگی نسبی پیدا می کند و بعد از این مدت تنفس با بینی اگر بهتر از قبل عمل نباشد قاعدتا” نباید بدتر باشد.

۲- گاهی مشکلات کوچک تنفسی ( مثل تیک های عصبی) قبل از عمل مورد توجه بیمار یا اطرافیان وی نیست و بعد از عمل کاملا” مورد توجه واقع می شوند، همانطور که گاهی عدم تقارن جزئی سوراخ های بینی قبل از عمل اصلا” مورد توجه نیست و بعد از عمل مورد توجه قرار می گیرد.

۳- کیفیت تنفس با بینی همیشه تابع ساختمان آناتومیک بینی نیست.جراح فقط مسئول است که آناتومی طبیعی داخل بینی محفوظ بماند و فضای سمت راست و چپ بینی به طور نرمال باز باشند.اما گاهی بدلیل آلرژی یا عملکرد رسپتورهای داخل محافظ بینی یا علل ناشناخته دیگر رضایت از تنفس با بینی حاصل نیست علی رغم اینکه آناتومی بینی باز و طبیعی است.

توجه به وجود بیماری آلرژی بسیار مهم است. رنیت آلرژیک بیماری بسیار شایعی است طوری که از هر ۳ یا ۴ نفر یک نفر زمانی در طول زندگی خود دچار این حالت می گردد( یعنی گرفتگی نسبی یا کامل بینی – عطسه های مکرر – آبریزش از بینی که ممکن است در طول سال یا در طول چند ماه از سال ادامه داشته باشند.) این حالت معمولا” با گذشت زمان ( گاهی چند سال ) بهبود می یابد. اما وجود آن هیچ ربطی به عمل جراحی بینی ندارد و ممکن است شخصی زمانی به این حالت دچار شود که چند ماه قبل یا سال قبل تحت عمل جراحی بینی قرار گرفته باشد. جمله ای که بکرات از طرف بیمارن شنیده می شود اینست که : من قبل از عمل این حالت را نداشته ام و بعد از عمل ایجاد شده است و جوابی که بکرات به آن ها داده می شود اینست که : جراح فقط می تواند آناتومی و ساختمان طبیعی داخل بینی را حفظ کند ولی هر اتفاق که ممکن است برای یک بینی طبیعی و عمل نشده بیفتد برای بینی بعد از عمل هم می تواند بیفتد، من جمله گرفتگی ها از این شکل که ممکن است همراه با عطسه و آبریزش باشند یا نباشند. بهر حال حالت های آلرژیک اکثرا” با دارو درمانی کنترل می شوند و اکثرا” با گذشت زمان بهبود میابند.

نمونه قبل و بعد جراحی دکتر غلامرضا صفایی

ارسال پیام به دکتر غلامرضا صفایی

    شماره تماس کلینیک دکتر غلامرضا صفایی : ۰۹۱۲۳۷۶۴۷۶۹

    اینستاگرام دکتر غلامرضا صفایی :