دکتر محمدحسین سپهریان

متخصص طب فیزیکی دارای بورد تخصصی و عضو انجمن طب فیزیکی – توانبخشی آمریکا

طب فیزیکی و توانبخشی
رشته طب فیزیکی یکی از رشته های تخصصی پزشکی بالینی می باشد که بعد از کنکور سراسری و گذراندن دوره پزشکی عمومی و طی دوره تخصصی رزیدنتی پزشک به صورت متخصص طب فیزیکی و توانبخشی وارد حیطه بیماران دردمند می شود. در این علم پزشک متخصص به حیطه بیماری های عصب و عضله ، بیماری های داخلی ارتوپدی ، روماتولوژی و جراحی اعصاب ، فیزیوتراپی و طب سوزنی آگاه می شود و با جدیدترین راه های تشخیص و درمان غیرجراحی بیماری های اسکلتی و عضلانی از جمله درمان کمر درد ، دیسک کمر ، درمان گردن درد و آرتروز گردن ، درد های عصب سیاتیک به بیماران کمک می کند.

در این رشته ، با کمک روش های طب الکترودیاگنوسیس (نوار عصب و عضله) ، تزریق های تشخیصی و درمانی، روشهای دارویی و فیزیکی (ورزش درمانی ؛ مدالیته های درمانی و هنر درمان دستی) و طب سوزنی و لیزر درمانی یک بسته درمانی جامع شامل کلیه این روش ها به بیماران دارای درد و شرایط محدود کننده ارایه می شود که در نهایت رضایت اکثریت بیماران را در بر دارد.


درد سیاتیکنوار
عصب عضله
دیسک کمر
کمردرد
درمان آرتروز گردن
دیسک گردن
درمان با طب سوزنی
زانو درد
تنگی کانال نخاع
پوکی استخوان
سر درد
پی آر پی

درمان گردن درد،خشکی و گرفتگی گردن بدون جراحی باطب سوزنی و اوزون تراپی
گردن درد بسیار شایع می باشد و یکی از علل اصلی مراجعه بیماران با این شکایت به کلنیک های طب فیزیکی می باشد. تحولات شگرفی در زمینه درمان گردن درد , درمان دیسک گردن و درمان ارتروز گردن ایجاد شده است که به اجمال و پس از بررسی علل درد گردن به ان ها خواهیم پرداخت. امروزه ارتروز گردن با اقدامات بسیار ساده دیگربیماران را ازار نمی دهد و کنترل درد و علایم دیسک گردن غیرممکن نیست.

درمان آرتروز زانو با استفاده ازروشهای بدون جراحی و ۱۰ توصیه مهم
آرتروز زانو به علت پیر شدن غضروفها و پیری با افزایش سن ایجاد می شود که معمولا از سن بالای ۵۰ سال بروز می کند . بعضی از پارامترها مانند ژنتیک قوی برای این بیماری فشار زیاد به زانو شکستگی های اندامهای تحتانی شرایط را برای ابتلا به اآرتروز زانو مستعدتر می کند.

اسکن سه بعدی ستون فقرات
اسکن ستون فقرات برای تشخیص بیماری هایی مانند کیفوز و قوس زیاد کمر و… استفاده می شود.

اوزون تراپی
در حقیقت اوزون تراپی یا ازن درمانی پاسخی است به تلاشهای علم پزشکی به یافتن جایگزینی مناسب برای کورتون درمانی. استفاده از گاز اوزون یا ازن روشی سالم در درمان عضلانی و مفصلی می باشد. ازن تبدیل به اکسیژن می شود و موجب درمان بی ضرر بسیاری از بیماری ها می شود. اوزون درمانی به زودی در دنیا جایگزین بسیاری از درمان ها می شود

آموزش حرکات اصلاحی و ورزش درمانی
وزش کلید درمان دیسک کمر , دیسک گردن و اصولا سایر علل درد کمر و درد گردو و زاو درد و ارتروز زانوما معتقدیم با آموزش ورزش به بیماران و انجام حرکات اصلاحی می توانیم بسیاری از درد های شدید بیماران مانند دیسک کمر و دیسک گردن و آرتروز زانو را برای طولانی مدت کنترل کنیم.

لیزر درمانی تخصصی
لیزر درمانی اگر با دوز صحیح و در محل دقیق انجام شود از طریق مکانیسم های بسیاری از جمله افزایش ماده تغذیه ای سلول می تواند در ترمیم سلول صدمه دیده و به طور ثانویه در درمان دیسک کمر و اصولا کمردردها درمان دیسک گردن و درمان ارتروز زانو موثر باشد. لیزر درمانی تخصصی در کیلنیک دکتر محمد حسین سپهریان با رویکرد علمی انجام می شود.

ساخت ارتوز و وسایل کمکی( زانوبند , کمربند, مچ بند و کفی طبی)
ساخت ارتوز ها مانند کمربند طبی ، کفش و کفی طبی ، زانوبند های تخصصی ، اسکن کف پا و تهیه کفی های تخصصی زیر نظر متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی کلنیک تخصصی پیشگام.

تکنیک های آرام سازی (Relaxation) و کاهش استرس
استفاده از تکنیکهای آرام سازی موجب کاهش اسپاسم عضلانی و دردهای مزمن و افزایش جریان خون به عضلات اصلی کاهش ضربان قلب و فشار خون و کاهش میزان هورمونهای استرس زا می باشد.

کاربرد بیوفیدبک (biofeedback) در درمان بیماری‌های اسکلتی عضلانی
بیوفیدبک چیست؟

پیچ خوردگی مچ پا
پیچ خوردگی مچ پا و اصولا درد های مچ پا و درمان ان جدای از درمان دیسک کمر و گردن و درمان ارتروز زانو از تخصص های اصلی ما در کلنیک طب فیزیکی و توانبخشی پیشگام می باشد. استفاده ز جدیدترین دستگاه ها و تکنیکهای روز دنیا بخشی از این قابلیت می باشد.

سوزن شدن و خواب رفتگی دست و پا
سون سوزن شدن و گزگز مورمور دست و پاها یا حس خواب رفتگی دست ها و پا ها از جمله علایم مهمی است که اغلب نشانه فشار روی عصب و یا درگیری عصب می باشد و درمان ان بسته به تشخیص مممکن است درمان دیسک کمر یا درمان دیسک گردن و یا درمان قند خون بالا و دیابت بیمار باشد. هرچه درمان گز گز مور مور و سوزن سوزن شدن دست و پا زودتر انجام شود هم نوع درمان ساده تر است و هم جواب بیمار بهتر !

فیزیوتراپی و توانبخشی در طب فیزیکی
بهترین فیزیوتراپی منطقه غرب تهران اماده ارایه خدمات فزیوتراپی با پیشرفته ترین تجهیزات و پرسنل درمانی مجرب زیر نظر متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی می باشد. فیزوتراپی پیشگام در دو شعبه ستارخان و صادقیه آماده ارایه خدمات به بیماران می باشد.

فواید ماساژ درمانی در طب فیزیکی
ماساژ درمانی تخصصی در کلنیک پیشگام به عنوان یک روش تخصصی و در عین حال کمکی در درمان دیسک کمر , درمان دیسک گردن, سیاتیک, ارتروز زانو و اصولا اکثر کمردرد ها و گردن درد ها بسیار کمک کننده موجب کمک به پزشکان می شود.

درمان زانو درد با PRP پی آر پی
PRP زانو و ماصل بزرگ یکی از درمان های نوین درمان و کنترل ارتروز زانو , خار پاشنه و شانه درد می باشد که سایر درمانها مانند فزیوتراپی پاسخ ندا ده اند.

علت و درمان شانه درد بدون جراحی با طب سوزنی و اوزون تراپی
درد شانه در مراحل اولیه بسیارساده تر نسبت به مراحل اولیه ان می باشد، درد شانه چپ ممکن است با درد قلبی اشتباه شود . ولی دردشانه راست و هم درد شانه چپ باید جدی گرفته شود. دکتر سپهریان به عنوان یک دکتر متخصص شانه درمان درد شانه و کتف در تهران معتقد است بیماران با درد کتف و شانه را می توان به راحتی با روش های غیر جراحی درمان کرد و نیازی به روش های جراحی شانه بسیار نادر است.

آرنج درد
درد آرنج علی رغم اینکه بسیار شایع می باشد اما به اندازه درد گردن خطرناک نمی باشد.گاهی دردهای گردن و حتی دیسک گردن می تواند موجب درد آرنج شود و درمان دیسک گردن می تواند در کاهش این درد کمک کننده باشد. گاهی درد ارنج همراه با قرمزی و تورم می باشد که در این موارد به دلیل احتمال ارتریت بسیار مهم ودرمان زودرس ان می تواند از خطرات جدی بعدی بکاهد . اوزون درمانی به عنوان یک تکنیک بسیار موثر درمان غیرجراحی توسط متخصص طب فیزیکی و توانبخشی کلنیک پیشگام انجام می شود. استفاده از تست نوار عصب و عضله هم در تشخیص بعضی از بیماری های ارنج و یا رد کردن موارد ناشی از ارجاع درد گردن به ارنج می تواند کمک کننده باشد.

درد پاشنه پا و درمان خار پاشنه
یکی از شایعترین علل درد پاشنه پا خار پاشنه می باشد که درمان خار پاشنه و درمان درد پاشنه پا جدیدرین تکنیک ها در کلنیک طب فیزیکی و توانبخشی پیشگام انجام می شود. شاک ویو تراپی و اوزون تراپی و رادیو فرکوانسی از جدید ترین درمان ها در درمان خار پاشنه می باشد.

پوکی استخوان
پوکی استخوان یک بیماری بدون علامت و خاموش است ولی در انتها می تواند شکستگی در قسمت های مهمی از بدن ایجاد کند.

درمان درد مچ دست بدون جراحی با فیزیوتراپی و طب سوزنی
همه چیز در مورد دردمچ دست/ علت؟/درمان؟/پیشگیری؟/ درد مچ دست از جمله مواردی می باشد که اغلب بیماران نیمدانند برای درمان ان به کجا مراجعه کنند و گاهی هم انرا کم اهمیت می پندارند و زمانی مراجعه می کنند که درمان های ساده تر برای انها موثر نمی باشد. در این قسمت به علل عمده درد مچ دست و درمان درد مچ دست می پردازیم

طب سوزنی در تهران برای درمان کمردرد، دیسک کمر، سیاتیک، آرتروز زانو و سردرد
مزیت اصلی طب سوزنی بی ضرر و بی خطر بودن آن است. باز کردن نقاط ماشه ای فعال به کمک این روش یک تکنیک بسیار مدرن موثر می باشد که طب سوزنی سنتی اضافه شده و با بلوک جریانهای نخاعی و آزادسازی اندروفین ها (در جریانهای کم فرکانس) موجب درمان شگرف در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله دیسک کمر و دیسک گردن می شود .

تشخیص درد های کف پا با اسکن پا و ساخت کفی طبی و کفش طبی
علت درد کف پا در کلنیک تخصصی پا

علت و درمان کمر درد با روش های بدون جراحی مانند طب سوزنی و اوزون تراپی
تحولات عظیمی در دنیا در درمان کمردرد ایجاد شده است زیرا کمر درد یکی از شایع ترین بیماری هاییست که تقریبا ۹۰% مردم در زندگی خود به آن مبتلا می شوند . درمان کمر درد در طب نوین بسیار پیشرفت کرده است.

دیسک کمر و درمان دیسک کمر به شیوه های نوین بدون جراحی
علایم دیسک کمر و بهترین درمان دیسک کمر، با روش ها شامل درمان بدون جراحی (فیزیوتراپی، اوزون درمانی ورزش،نرمش، ازن درمانی ،دارو) و جراحی بسته به همراه علائم و تشخیص آن

درمان دستی ستون فقرات یا کایروپراکتیک
در درمان دستی ستون فقرات متخصص طب فیزیکی و توان بخشی انحراف موجود درمهره ها را شناسایی کرده وبا انجام یک حرکت ریز و سریع که به مهره وارد می کند آنرا به جای صحیح خود برمی گرداند . روش اصلاح و تنظیم ستون فقرات به کمک دست روشی بی خطروبی ضرراست که اگر توسط متخصص انجام شود بسیار موثر است و می تواند بیمار در مواردی از دردهای حاد و مزمن کاملا رها شود .

علت و درمان زانو درد بدون جراحی با طب سوزنی و اوزون درمانی
زانو درد به عنوان یکی از مهمترین بیماری هایی که بسیاری از بیماران به دلیل عدم توانایی حرکت مناسب ناتوان می کند بسیار مهم است. درمان زانو درد گاهی نیاز به درمان سایر موارد همراه مانند درمان دیسک کمر یا درمان کف پای صاف دراد. زانو درد علی رقم گسترش ان در حیطه طب فیزیکی و توانبخشی بسیار قابل کنترل شده است و درمان زانو ددرد به عنوان یکی از بهترین و قابل درمان ترین بیماری ها در فیلدرشته طب فیزیکی می باشد. کلنیک پیشگام با ۲ متخصص طب فیزیکی اماده ارایه عمده درمان های غیر جراحی در کلیه بیماری های زانو از جمله ارترئز زانو می باشد.

درد مچ پا
درد مچ پا از مهمترین و قابل درمان ترین بیماری های اسکلتی عضلانی می باشد که علت ان نز یک پیچ خوردگی در مچ پا تا دیسک کمر ! می تواند متنوع باشد. گاهی با درمان دیسک کمر درد روی پاشنه و مچ پا ما حذف می شود و گاهی با درمان های تخصصی در روی عضلات و لیگامان های پا. جا اندازی یک استخوان نیمه دررفته در مچ پا از مهمترین اقدامات درمانی در فیلد طب فیزیکی و توانبخشی محسوب می شود.

درمان دیسک گردن با روش های بدون جراحی، طب سوزنی و اوزون تراپی
۹۰% دیسک های گردن مانند دیسک کمر را می توان بدون درمان های جراحی کنترل کرد . دیسک گردن با شیوع استفاده از کامپیوتر بیشتر شده ولی با پیشرفت علم پزشکی و استفاده از تکنیک های بسیار ساده دستی ، طب سوزنی و با کمک دستگا ه های پیشرفته کیلنیک پیشگام در کنار اموزش های تخصصی بیماران می تواند به انها در درمان بدون جراحی کمک کند.

تست نوار عصب و عضله
تست نوار عصب و عضله یک روش بی ضرر و سالم می باشد که می تواند علت بسیاری از بیماری ها و درد ها و مشکلات موجود در عصب و عضله شما را مشخص کند نوار عصب و عضله یک تست کاملا بی ضرر و بدون وجود اشعه های مضر می باشد که بلافاصله بعد از انجام می توان جواب ان را دریافت نمود و به نوعی تعداد زیادی از بیماری های عصب و عضله توسط تست نوار عصب تشخیص داده می شود.

تصاویر کلینیک دکتر محمدحسین سپهریانارسال پیام به کلینیک دکتر محمدحسین سپهریانشماره تماس کلینیک دکتر محمدحسین سپهریان :

۰۹۱۲۸۹۴۰۳۳۱
۰۲۱-۶۶۵۷۶۹۹۱
۰۲۱-۶۶۹۱۴۶۵۰