جراحی شکل دهی و طبیعی سازی فرم شکم

در آن، توده چربی شکم ، شکل دهی می شود تا شکم ظاهر مسطحی پیدا کند تا شکم ظاهر مسطحی پیدا کند.

در جراحی شکل دهی و طبیعی سازی فرم شکم ، فقط چربی و پوست اضافه شکم برداشته می شوند. افرادی که کاندید عمل لیپوساکشن هستند و ذخایر چربی موضعی و مقاوم به ورزش دارند می توانند با استفاده از جراحی مزبور به بهبود بیشتری دست یابند. همچنین افرادی که به منظور کاهش عضلات شُل و بیش از حد شکم تحت عمل پلاستیک شکم (abdominoplasty) قرار می گیرند می توانند با استفاده عمل شکل دهی و طبیعی سازی فرم شکم ، به لاغری شکم دست یافته و ظاهر ورزشکارانه تری داشته باشند.

جراحی شکل دهی و طبیعی سازی فرم شکم را می توان همزمان با عمل لیپوساکشن انجام داد. عمل جراحی زیبایی شکم در مطلب پزشک یا مرکز جراحی سرپایی قابل انجام است و حدود یک ساعت طول می کشد و تحت بی حسی موضعی متوسط (یعنی در حالت نیمه بیدار) و یا با بیهوشی عمومی انجام می شود.

چند برش به طول ۱ تا ۲ میلی متر بر روی پوست شکم یا در چین های طبیعی شکم (به نحوی که قابل دیدن نباشند)، داده می شود و جراح با استفاده از یک کانول (وسیله ای شبیه به لوله توخالی) چربی ها و پوست اضافه را بر می دارد. می توان از یک کانول دیگر برای عمل لیپوساکشن و تزیین عضله شکم استفاده کرد. اکثر بیماران یک ساعت پس ازجراحی شکل دهی و طبیعی سازی فرم شکم می توانند به منزل بازگردند. نتایج جراحی شکل دهی و طبیعی سازی فرم شکم بر حسب آناتومی فرد مانند ظاهر غیر قابل تغییر عضلات زیرین متفاوت خواهند بود.

عوارض احتمالی جراحی شکل دهی و طبیعی کردن فرم شکم :

۱-“عفونت ” از عوارض جراحی شکل دهی و طبیعی سازی  شکم .

۲- ” خونریزی ” از عوارض جراحی شکل دهی و طبیعی سازی شکم .

۳- ایجاد بافت جوشگاهی (اسکار) بیش از حد معمول از عوارض جراحی شکل دهی و طبیعی سازی فرم شکم .

خوشبختانه عوارض جراحی شکل دهی و طبیعی سازی فرم شکم شایع نیستند.

* منبع : راهنمای پزشکی خانواده – جراحی پلاستیک(ترمیمی و زیبایی )