ژینکوماستی چیست؟

ژنیکوماستی به بزرگی پستان در آقایان گفته می شود که ممکن است دردناک بوده و اغلب نامتقارن یا یکطرفه باشد. فیزیولوژی آن پیچیده بوده و علت آن مادرزادی یا اکتسابی می باشد.

بهترین افراد برای درمان ژینکوماستی (کوچک کردن سینه در آقایان )چه کسانی هستند؟

هر مردی که مشکل بزرگی سینه را داشته باشد به شرطی که از نظر سلامتی جسمی و روانی مشکل نداشته باشد می تواند این ژنیکوماستی را انجام دهد.البته اگر پوست سفت و سالمی داشته باشند نتایج ایده آل تر خواهد بود،مردانی که داروهای بزرگ کننده سینه یا ترکیبات ماری جوانا و الکل و استروئید مصرف می کنند در معرض عود می باشند و در صورت عدم قطع این ترکیبات کاندید مناسبی نمی باشند

ژنیکوماستی با چه روش هایی انجام می شود؟

۱٫لیپوساکشن

در مواردی که ژنیکوماستی عمدتا حاصل از افزایش بافت چربی است ، می توان از لیپوساکش به تنهائی استفاده نمود . این امر مستلزم فروبردن یک کانولا ( یک لوله ی نازک توخالی ) از برش های متعدد کوچک است . کانولا به صورت کنترل شده به جلو و عقب برده می شود تا چربی اضافی را شل نماید . سپس این چربی به کمک مکش خلا از بدن خارج می شود . روش های مختلفی برای لیپوساکشن ممکن است به کار گرفته شوند . فبل از عمل مناسب ترین روش برای شما تعیین خواهد شد .

۲٫اکسزیون

تکنیک های اکسزیون ( برداشتن با جراحی ) هنگامی به کار می روند که خارج کردن بافت غددی سینه یا پوست اضافی برای تصحیح ژنیکوماستی لازم باشد . بعلاوه اکسزیون در مواقع کوچک کردن هاله ، و تغییر نوک سینه به موقعیت طبیعی مردانه لازم خواهد بود . الگوهای برش براساس شرایط ویژه و ترجیح جراحی متغیر هستند .

دوران نقاهت بعد از عمل ژینکوماستی

در خانه باید استراحت کنید. می توانید فعالیت های سبک مانند تماشای تلویزیون، غذا درست کردن و مطالعه را انجام دهید اما خود را خسته نکنید. سینه ممکن است ملتهب و کبودی مشخص در هفته های ۳-۱ داشته باشد. سینه شما ممکن است ۱۰-۷ روز درد داشته باشد و باید در این مدت دارو مصرف کنید. اکثر بیماران بعد از ۷-۵ روز به سر کار برمی گردند. یک هفته بعد از جراحی دکتر نداف شما را ویزیت می کند و بخیه ها را می کشد و درمان شما را ارزیابی می کند. می توانید ورزش سبک را ۲-۱ هفته بعد از جراحی شروع کنید. از فعالیت شدید تا۶-۴ هفته بعد از جراحی خودداری کنید. ممکن است در ابتدا سینه پرتر به نظر برسد. این امر طبیعی است و ۳-۱ ماه طول می کشد تا تورم برطرف شود. با کاهش تورم؛ متوجه می شوید که شکل سینه طبیعی است.