لیفت ابرو و پیشانی

منظور از لیفت ابرو و پیشانی چیست ؟

افتادگی ابروها، چین‌ و چروک پیشانی و خطوط دور چشم موجب بروز بیشتر نشانه‌های پیری می‌گردد. علاوه براین، اثرات جاذبه و روند طبیعی پیری می‌تواند موجب افتادگی جزئی پیشانی به ناحیه بالای چشم شود، که خود موجب افتادگی پلک می‌شود. یک ظاهر خسته و سالخورده، می‌تواند از طریق لیفت ابرو یا بالا کشیدن ابرو و پیشانی اصلاح شود، که در آن پوست پیشانی کشیده و سفت می‌شود و به صاف شدن خطوط و چین‌وچروک و جوان‌سازی ناحیه بالایی صورت منتهی می‌گردد.

جراحی باز برای لیفت ابرو

نیازمند ایجاد یک شکاف در بالای سر یا فقط داخل خط رویش مو است (که در صورتی از این روش استفاده می شود که پوست اضافی برداشته شود و هنوز پیشانی فرد بیش از حد بلند باشد). به این روش همچنین رویکرد کرونال نیز گفته می شود.
در این نوع عمل جراحی لیفت ابرو از یک ابزار جراحی خاص استفاده می شود که در آن یک شکاف کوچک در شقیقه یا خط رویش مو و نیز گاهی اوقات در چروک های پلک بالا ایجاد می شود.

لیفت ابرو با نخ

در هنگام لیفت با نخ، از نخ‌های نازک PDO که در زیر پوست پیشانی و ابروها قرار داده می‌شوند استفاده می‌شود. با این کار لیفت ظریفی در ناحیه تحت درمان انجام می‌شود که باعث جوان‌تر به نظر رسیدن پوست آن منطقه می‌شود.

لیزر لیفت ابرو

درگذشته، جراحان پلاستیک از روش‌های تهاجمی شامل جراحی برای انجام لیفت ابرو استفاده می‌کردند. امروزه، شما می‌توانید ترکیبی از جراحی اندوسکوپیک و لیزر را برای لیفتینگ ابرو استفاده کنید، که از میزان تهاجم کمتری نسبت به عمل جراحی برخوردار است، اما نسبت به تزریق بوتاکس پیشانی تهاجمی‌تر است.

لیفت ابرو با هایفوتراپی

در لیفت ابرو با هایفو ابتدا نوعی ژل خنک‌کننده به ناحیه ابروها اعمال می‌شود و پس‌ازآن، پروب سونوگرافی بر روی پوست قرار می‌گیرد. انرژی حاصله از پروب اولتراسوند به لایه‌های زیرین پوست و عضله‌های پایین‌تر انتقال می‌یابد. ممکن ا‌ست در طول مراحل جراحی کمی گرما حس شود ولی به‌طورکلی این مراحل بدون درد پیش می‌روند. این فرایند حدود سی دقیقه به طول می‌انجامد و بعد از عمل نیاز به سپری کردن دوره نقاهت نیست.

چه کسانی کاندیدای عمل لیفت ابرو و پیشانی هستند؟

بیمارانی که شرایط زیر را داشته باشند، می‌توانند کاندیدای مناسبی برای جراحی لیفت ابرو و پیشانی باشند:
۱- ابروها پایین‌تر از حد طبیعی باشد که باعث شود صورت فرد غمگین یا خسته به نظر برسد یا ابروها قوس زیبایی نداشته باشد.
۲-  وجود چین‌و‌چروک‌های افقی در ناحیه پیشانی
۳- وجود چین‌و‌چروک‌های عمودی در فاصله بین ابروها

بهترین دکتر لیفت ابرو

بهترین جراح لیفت ابرو