پاک کردن خالکوبی

بررسی اجمالی

برداشتن خال کوبی روشی است که برای از بین بردن خال کوبی ناخواسته انجام می شود.

تکنیک های متداول مورد استفاده برای برداشتن خال کوبی شامل جراحی لیزر ، جراحی برداشتن خالکوبی  و درم ابریژن است.

جوهر تاتو در زیر لایه بالای پوست قرار می گیرد. این امر برداشتن خال کوبی را پیچیده تر و گران تر از خود انجام خال کوبی می کند.

اگر به برداشتن خال کوبی علاقه دارید ، در مورد گزینه ها با پزشک پوست (متخصص پوست) مشورت کنید. سعی نکنید که خال کوبی را به تنهایی انجام دهید.

کرم های رفع خال کوبی و سایر روش های درمانی خانگی به احتمال زیاد مؤثر نیستند و می توانند باعث تحریک پوست یا واکنش های دیگر شوند.

 

خطرات رفع تتو

جای زخم بعد از اکثر انواع برداشتن خال کوبی احتمالاً وجود دارد. عفونت یا تغییر رنگ پوست نیز ممکن است.

آمادگی برای برداشتن خالکوبی

اگر قصد برداشتن خال کوبی را دارید ، با یک متخصص پوست مشورت کنید. او می تواند گزینه های حذف خال کوبی را توضیح دهد و به شما کمک می کند روشی را انتخاب کنید که به احتمال زیاد برای خال کوبی شما مؤثر است.

به عنوان مثال ، برخی از جوهر های تاتو نسبت به سایرین به لیزر پاسخگو هستند. به همین ترتیب ، خال کوبی های کوچک ممکن است کاندیداهای خوبی برای جراحی برداشتن تاتو باشند ،

 

آنچه انتظار دارید

برداشتن تاتو اغلب به عنوان یک روش سرپایی با بی حسی موضعی انجام می شود. روشهای معمول برای برداشتن خال کوبی شامل جراحی لیزر ، برداشتن جراحی و درم ابریژن است

 

جراحی لیزر تاتو

لیزرهای Q-switched – که انرژی را در یک پالس قدرتمند و منفرد آزاد می کنند – اغلب درمان انتخابی برای از بین بردن خال کوبی هستند.

یک نوع خاص از لیزر – به نام Nd: YAG Q-switched – ممکن است روی پوستهای تیره تر استفاده شود تا از تغییر دائمی رنگدانه های پوستی جلوگیری شود.

قبل از درمان با لیزر ، پوست با تزریق بی حسی موضعی بی حس می شود. سپس یک پالس انرژی قدرتمند روی خال کوبی اعمال می شود تا جوهر خال کوبی را گرم و خرد کند.

خال کوبی های چند رنگ ممکن است نیاز به درمان با لیزرهای مختلف و طول موج های مختلف داشته باشد.

بعد از عمل ممکن است متوجه تورم و احتمالاً تاول یا خونریزی شوید. پماد ضد باکتریایی می تواند به بهبود بهبودی کمک کند. برای روشن کردن تاتو به احتمال زیاد به جلسات مکرر احتیاج دارید و پاک کردن کامل خال کوبی ممکن نیست.

 

پاک کردن خالکوبی با لیزر

در حین برداشتن تتو با جراحی ، پوست با تزریق بی حسی موضعی بی حس می شود. پوست خال کوبی برداشته می شود ، و لبه های پوست به هم بخیه می شوند. پس از انجام عمل ، پماد ضد باکتریایی به تقویت بهبودی کمک می کند.

برداشتن خال کوبی با جراحی موثر است – اما جای زخم می ماند و فقط برای خال کوبی های کوچک ممکن است عملی باشد.

 

پاک کردن تتو با درم ابریشن

ناحیه خال کوبی معمولاً بی حس می شود. سپس با دستگاه درم ابریژن پوست خال کوبی شده مورد عمل قرار می گیرد

چند روز پس از عمل ، منطقه آسیب دیده احساس بی حسی دارد. بهبودی تا دو یا سه هفته طول می کشد.

با توجه به نتایج غیرقابل پیش بینی و نتایج کمتری از لیزر یا ترکیبی از لیزر و برش ، درم ابریژن یک انتخاب رایج نیست.

 

نتایج برداشتن خالکوبی

برداشتن کامل خال کوبی مشکل است. فارغ از روش خاص برداشتن خال کوبی ، ممکن است برخی از جای زخم یا تغییر رنگ پوست باقی بماند

 

The best dermatologists in Iran