دکتر داود مقبولى

بورد تخصصى و استادیار جراحى فک و صورت و زیبایى جراح زیبایى بینى

بینی زیبا
نمی توان با در نظر گرفتن یک بینی ایده ال به خلق یک بینی زیبا پرداخت، ضمنا تنفس از طریق بینی برای سلامتی ما حائزاهمیت فوق العاده ای است. بینی فقط مجرایی برای عبور هوای استنشاقی نیست بلکه بینی هوای استنشاقی را کاملا تمیز، گرم و مرطوب می کند. بدیهی است انسداد بینی فرد را از این امتیازات محروم می سازد. بهترین جراح بینی کسی است که بتواند بین حفظ عملکرد بینی و رسیدن به بینی زیباتر تعادل برقرار کند یعنی قبل از اینکه هر تغییری را بر روی ظاهر بینی اعمال کند در نظر خواهد گرفت که این تغییر باعث مختل شدن عملکرد بینی و انسداد بینی نشود. امروزه علم جراحی پلاستیک بینی نیز دستخوش تحولی شگرف شده است به نحوی که « رینوپلاستی تقویتی » در حال از رده خارج کردن « رینوپلاستی سنتی » است. در رینوپلاستی تقویتی عمل جراحی فقط محدود به کوچک کردن بینی نیست بلکه در این روش جراح ضمن اینکه قسمت هایی از بینی را برداشته و کوچک می کند ممکن است قسمت های دیگری را تقویت کند تا نتیجۀ نهایی دماغی باشد که در حالیکه زیبا شده امّـــا به عملکرد اصلی آن که همان تنفس است آسیبی وارد نشده باشد.

رینوپلاستی

بهترین نتایج در جراحی بینی یا رینوپلاستی با استفاده از تکنیک های محافظه کارانه که ظاهر طبیعی و معمولی بینی را حفظ میکنند به دست می آید، بنابراین بیماران محترم بایستی از جراحی های به اصطلاح فانتزی پرهیز کنند.
– یک نکته مهم کیفیت و ضخامت پوست و زوایای بینی میباشد که با استفاده از عکس های رنگی استاندارد و یک شکل قبل از عمل وتکرار سریالی آنها پس از عمل وضعیت پوست و زوایای بینی مشخص میشود.
– بیماران به موضوع تنفس بعد از عمل جراحی بینی نیز بایستی بسیار اهمیت بدهند. اگر بینی بیمار خیلی باریک شود تنفس از بین میرود. بعضی اوقات بیماران محترم از جراح میخواهند که به اصطلاح اقدام به عروسکی کردن بینی کنند در حالی که به این نکته توجه ندارند که با این کار منطقه دریچه یا همان محل عبور هوا از بین میرود وبیمار دچار گرفتگی شدید بینی میشود.
– همچنین رسیدن به یک حالت مستحکم وغیر فرورفته برای وضعیت نیمرخ یک هدف زیبایی شناختی مهم در رینوپلاستی است .

تغییرات جزئی پس از عمل ممکن است ماه ها به طول بینجامد.پوست بسیار ضخیم وغنی از غدد سباسه وبافت زیر جلدی از نظر نتیجه عمل در بدترین وضعیت قرار دارد. پوست ایده آل، بین پوست ضخیم ونازک میباشد. پس بیماران دارای پوست ضخیم باید صبر کنند تا پوست به سر جای خود برگردد.نمونه قبل و بعد جراحی بینی دکتر داود مقبولىhttps://badarman.com/wp-content/uploads/2017/10/maghboli.jpgارسال پیام به دکتر داود مقبولى اصلشماره تماس کلینیک دکتر داود مقبولى اصل : ۰۲۱۲۲۵۸۳۹۹۹