دکتر ابوالفضل رحیمی ، متخصص چشم و فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم و صورت
عضو هیات علمی دانشکده پزشکی با انجام جراحی های زیبایی چشم و پلک ، درمان بیماری های چشمی ، جراحی های ترمیمی پلک و صورت و …

“جراحی زیبایی پلک بالا
جراحی زیبایی پلک بالا جهت افتادگی پلک بالا و پف ایجاد شده در پشت پلک به کار می رود. پف پلک و افتادگی پلک با هم تفاوت دارند و روش های برش جهت جراحی در آن ها نیز متفاوت است. قبل از جراحی زیبایی پلک حتما باید به بیمار توضیح داده شود که جراحی جهت پف پلک انجام میگیرد یا افتادگی، زیرا برخی افراد فکر می کنند پف پلک همان افتادگی پلک می باشد. در واقع افتادگی پلک یعنی پلک واقعا افتاده است و به سمت پایین آمده و قسمتی از کره چشم و یا قسمت رنگی چشم و در برخی قسمت مردمک چشم را پوشش می دهد. در اصطلاح پزشکی به افتادگی پلک، پتوز گفته می شود.

بلفاروپلاستی پلک شرقی
همانطور که می دانید آناتومی کلی صورت در افرادی از نژاد شرقی به خصوص بوده و به طور کلی این دسته از نژاد ها با سایر نژاد ها کاملا متفاوت است ،حالت چشم شرقی ها باریک و پف آلود است و اکثراً پلک ها افتاده است، این تفاوت را می توان در چشم های چینی ها ، ژاپنی ها و در ترکمن ها مشاهده کرد .

این دسته از افراد به اصطلاح چشم های بادامی دارند و در اطراف پلک بالا یا پایین مقدار زیادی پف اطراف چشم دارند .

آناتومی کلی چشم ها در نژاد های نام برده و تمایز حالت چشم ها دراین دسته از افراد دلیل مناسبی برای جراحی بلفاروپلاستی است. بلفاروپلاستی به اصلاح افتادگی پلک ها و پف زیر چشم می پردازد . جراحی بلفاروپلاستی در پلک های شرقی با مقداری تفاوت نسبت به سایر نژاد ها انجام می شود که بعد از جراحی حالت کلی چشم،پلک و ابروها تغییر می کند .

برای دریافت بهترین نتیجه از این جراحی نیاز به شناخت دقیق آناتومی چشم و نواحی آن لازم است و در نهایت این کار باید توسط یک جراح با تجربه و متبحر انجام شود. جراح باید مهارت کافی برای از بین بردن پوست برآمده در بخش داخلی چشم اقدام نماید، این لایه ی برآمده که اپی کانتال نام دارد باعث حالت پف و خواب آلوده شدن چشم ها می شود که در نهایت دقت و ظرافت برداشته شده و چهره را شاداب تر می نماید .

جراحی بلفاروپلاستی که پف پلک ها را از بین می برد ،و به اصلاح معایب پلک فوقانی می پردازد، این جراحی برای افرادی بالای ۱۸ سال مناسب است زیرا در این سن رشد استخوانی فرد تکامل یافته و کمتر دچار تغییرات استخوانی و فرم کلی صورت می شود.

در مواردی که مشکل چشم و پلک ها بسیار شدید باشد نیاز به جراحی کانتوپلاستی بعد از جراحی بلفاروپلاستی لازم می باشد ، کانتوپلاستی به اصلاح گوشه های خارجی چشم می پردازد و در نهایت منجر به زیبایی دو چندان آن می شود

در بسیاری از موارد در زمان جراحی پلک های شرقی ، بلفارولاستی با کانتوپلاستی و لیفت ابرو ها نیز همراه خواهد بود تا نتایج درخشان تر و میزان رضایتمندی بالاتری از جراحی کسب شود.

نمونه قبل و بعد جراحی دکتر ابوالفضل رحیمی

ارسال پیام به دکتر ابوالفضل رحیمی

شماره تماس کلینیک دکتر ابوالفضل رحیمی : ۸۸۷۷۵۵۰۸

اینستاگرام دکتر ابوالفضل رحیمی : https://www.instagram.com/dr_a_rahimi/