روش های مختلف ترمیم مو معرفی جدیدترین روش ترمیم

ترمیم مو راه‌حلی تازه برای کنار آمدن با مشکل ریزش مو و کم‌پشت شدن مو است. اگر به دنبال حل مشکل طاسی باشید، عموما متخصصین روش کاشت مو را به شما پیشنهاد می‌دهند. اما مشکلات مختلفی در زمینه کاشت مو وجود دارد. یک مشکل بزرگ، کم بودن بانک مو است. برخی ممکن است بانک مو لازم را نداشته باشند. به همین خاطر پیشنهاد بعدی، می‌تواند ترمیم مو به سایر روش ها مانند پروتز مو می‌باشد. خدمات ترمیم مو در بهترین مراکز پروتز مو هوپو خدمات ترمیم مو ارائه می‌شود .

ترمیم مو یا کاشت مو؟

کاشت مو روشی بسیار مرسوم است. در زمینه کاشت مو، شما نیازمند یک بانک موی قوی هستید. در حقیقت از طریق روش‌های مختلف و طی مدت زمان مشخص، موی شما از مناطق مختلف برداشت خواهد شد و بر روی نقاطی که موی شما کم‌پشت شده کاشته خواهد شد. از مزایای این روش، استفاده از موی خودتان است. با این حال مشکلات مختلفی در زمینه کاشت مو وجود دارد.

نکته اول هزینه آن است. نسبت به شرایط بانک موی شما، هزینه متفاوت خواهد بود و معمولا هزینه تمام شده بالایی دارد. همچنین برخی افراد شاید بانک مو قوی نداشته باشند و حجم این بانک، توانایی پشتیبانی از یک روند کاشت مو را نداشته باشد.

امکان وجود حساسیت هم یکی دیگر از موانع سر راه کاشت مو است. در پایان برخی افراد شاید تمایل به جراحی نداشته باشند یا اینکه توانایی جراحی را نداشته باشند. اگر شما هم در یکی از این دسته‌ها قرار می‌گیرید، بد نیست که به ترمیم مو فکر کنید.

مهم ترین عامل در یک عمل کاشت موی موفق، بانک موی قوی خود فرد میباشد. اما اکثر افرادی که دچار ریزش مو میشوند به دلیل بانک موی نامناسب دچار این مشکل شده اند.

در سایر روش های ترمیم مو، شما نیازمند بانک مو نیستید. همچنین روند ترمیم مو فارغ از روش های ترمیم مو عموما روندی طولانی نیست. بلکه شما می‌توانید حتی در یک جلسه، بدون جراحی و خونریزی مشکل طاسی سر یا ریزش موی خود را از بین ببرید.

سایر روش های جایگزین کاشت مو چه روش هایی هستند؟

ممکن است هر کلینیک و متخصصی، روش خاص خود را داشته باشد. اما در بین روش های ترمیم مو می‌توان به چهار روش اشاره کرد که از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و همگی هم مورد تایید مراجع پزشکی واقع شده‌اند.

امروزه مرسوم‌ترین و معروف‌ترین از انواع روش های ترمیم مو روش پروتز مو می باشد که روشی جایگزین برای تمام روش های قدیمی ترمیم مو شده است اما در ایران کمتر کسی این روش را میشناسد.

  • ترمیم مو به روش HRT
  • روش SUT هم یک نوع از روش‌های کاشت مو است.
  • روش PRP یک نوع درمان تقویتی است و روند طولانی‌تری را نسبت به دیگر روش‌ها دارد.

در ادامه بیشتر با این روش‌ها آشنا خواهیم شد.

ترمیم مو به روش پروتز مو

پروتز مو روشی نوین برای ترمیم مو های از دست رفته میباشد که بدون هیچ فرایند درمانی در مراکز زیبایی مانند هیردایرکت، هوپو، هیرکلاب و … صورت میپذیرد. برخلاف روش کاشت مو که با عمل جراحی سختی همراه است پروتز مو بدون هیچ دردی در کمترین زمان به بهترین شکل ممکن موهای ریخته شده هر فردی را ترمیم میکند.

پروتزهای مو انواع مختلفی را شامل می‌شوند که با توجه به نوع ریزش موی آنها بهترین مدل انتخاب میشود و بر روی سر نصب میشود. ضمنا پروتز مو از نظر هزینه، هزینه پایین تری نسبت به سایر روش های ترمیم مو دارد.

جهت مشاوره تخصصی در زمینه ترمیم مو اینجا کلیک کنید.

ترمیم به روش HRT

روش HRT همانطور که گفتیم برای افرادی مناسب است که به دنبال کاشت مو نیستند اما روشی را ترجیح می‌دهند که آزادی عمل کاشت مو را تا حدودی ارائه دهد. اگر بانک مو قوی ندارید یا دوست ندارید بیش از اندازه هزینه کنید مطمئنا باید به فکر انجام ترمیم مو به شیوه HRT باشید.

در این روش، شرایط سر شما کاملا بررسی خواهد شد. شکل سر، رنگ مو، جنس مو و میزان طاسی بررسی خواهد شد و نسبت به آن یک راهکار درست اندیشیده می‌شود. در روش HRT برای تامین مو، از موی افراد دیگر کمک گرفته می‌شود. تلاش خواهد شد که موی انتخابی نزدیک به موی از دست رفته سر شما باشد. به همین خاطر تفاوت چندانی را مشاهده نخواهید کرد.

سپس موی ساخته شده از طریق کراتین گیاهی به سر شما متصل می‌شود. این سادگی، دلیلی است که بسیاری HRT را به کاشت مو ترجیح می‌دهند. البته که در روش HRT امکان رشد مو وجود ندارد، اما دردسر و هزینه کاشت مو را تجربه نمی‌کنید.

همچنین می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را بدون نگرانی دنبال کنید. حتی اگر قصد تغییر رنگ و شکل مو را دارید، به راحتی می‌توانید با مشاوره لازم، اینکار را انجام دهید و نگران از بین رفتن ساختار مو نباشید.

ترمیم مو به روش PRP

PRP دقیقا یک روش ترمیم مو نیست و یک روش کاشت مو هم محسوب نمی‌شود. همانطور که گفتیم این روش، درمانی تقویتی است. در این درمان مو از جایی به جای دیگر منتقل نخواهد شد. همچنین نیاز به مو افراد دیگر ندارید. روش PRP می‌تواند پاسخگو باشد، اما زمانی که به درستی و به موقع از آن استفاده کنید. در حقیقت شما در این روش، با یک شیوه پیشگیرانه مواجه هستید.

ژنتیک عامل اصلی ریزش مو است. به همین خاطر خیلی شاید درمان قطعی برای آن وجود نداشته باشد. اما می‌توان با روش PRP مشکلات جانبی را حل کرد و همچنین کمی با مسئله ژنتیک مقابله کرد. در این روش سلول‌های خونی شما تحریک خواهند شد. این تحریک به موهای شما کمک می‌کند که دوباره جوانه بزنند و دوباره روند رشد خود را آغاز کنند.

اما حتما باید به موقع به سمت این روش درمانی بروید. اگر حس می‌کنید که ریزش موی سر شما غیرعادی است، حتما با مشاور صحبت کنید. اگر نظر مشاور این بود که در آینده با طاسی مواجه می‌شوید، به فکر انتخاب روش PRP باشید و به مبارزه کچلی بروید.

ترمیم به روش SUT

روشSUT  بیشتر از اینکه ترمیم مو باشد یک شیوه کاشت مو است. اما یک نزدیکی به روش HRT دارد و آن هم سادگی روند نسبت به دیگر روش‌های جراحی است. در روش SUT اگر بانک موی مناسبی داشته باشید، می‌توان مقدار زیادی مو روی سر کاشت.

عموما پس از انجام این روش دوره نقاهتی را پشت سر نمی‌گذارید و می‌توانید سریعا به انجام امور روزانه خود بازگردید.

اما لازمه آن داشتن یک بانک موی مناسب، نداشتن هیچ‌گونه حساسیت، نداشتن مشکل با عمل و امکان هزینه است. اگر هر کدام از این موارد را ندارید، باید به شیوه‌هایی مثل HRT فکر کنید.

هوپو بهترین کلینیک ترمیم مو در تهران

ریزش مو مشکلی است که برخی از ما ممکن است با آن سر و کله بزنیم. مطمئنا خواسته متخصصین این است که بتوانند این چالش را به سرعت و به راحتی حل کنند. اما همچنان مشکلاتی سر راه است.

پیش از این انتخاب هر نوع روش بهتر است به خوبی با متخصصین صحبت کنید و مشاوره لازم را بگیرید. برای ترمیم مو می‌توانید از کارشناسان هوپو مشاوره بگیرید. همچنین باید درک کنید که برخی روش‌ها همچون HRT روشی دائمی نیستند.

ممکن است برای چند سال با مراقبت خوب بتوانید از یک روند درمانی استفاده کنید، اما نیازمند مراقبت مداوم هستید. تمامی این مسائل را کنار هم بگذارید، انتخاب‌های خود را بسنجید و در پایان مناسب‌ترین گزینه برای خود را انتخاب کنید.