عمل روده ای و عمل پوستی در ایران

واژینوپلاستی در ایران یک عمل جراحی است که هدف آن ایجاد یا بازسازی واژن است. اغلب به عنوان بخشی از جراحی تایید جنسیت برای زنان ترنس انجام می شود، اما ممکن است برای زنان سیسجندری که به دلیل شرایط پزشکی، ضربه یا مشکلات مادرزادی نیاز به بازسازی واژن دارند نیز انجام شود. vulvoplasty – vaginoplasty

روش‌های جراحی متعددی برای واژینوپلاستی در ایران وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. انتخاب تکنیک بستگی به اهداف بیمار، ترجیحات و تخصص جراح دارد. برخی از روش های رایج عبارتند از:

1. عمل جراحی پوستی در ایران  – تکنیک وارونگی آلت تناسلی :

این روش متداول ترین روش برای جراحی تایید جنسیت مرد به زن در ایران است. ولووپلاستی در ایران از پوست آلت تناسلی برای ایجاد پوشش واژن استفاده می شود. بیضه ها برداشته می شوند (ارکیکتومی)، و از بافت نعوظ و آلت تناسلی برای ایجاد کلیتوریس و کلاهک کلیتورال استفاده می شود.

طرفداران:
– از بافت خود بیمار برای احساس و عملکرد طبیعی تر استفاده می کند
– تکنیکی با سابقه طولانی موفقیت

معایب:
– عمق محدود واژن بسته به پوست آلت تناسلی موجود
– عوارض احتمالی شامل جای زخم، تنگی یا فیستول است

2. عمل روده ای در ایران – واژینوپلاستی روده:

این روش شامل استفاده از بخشی از روده بیمار (معمولا کولون سیگموئید) برای ایجاد پوشش واژن است. این تکنیک را می توان در مواقعی که کمبود پوست آلت تناسلی وجود دارد یا زمانی که عمق واژن اضافی مورد نظر است استفاده کرد.

طرفداران:
– یک نئوواژین خود روان کننده را فراهم می کند
– می تواند به عمق واژن بیشتر برسد

معایب:
– جراحی پیچیده تر با احتمال عوارض
– ممکن است نیاز به جراحی اضافی شکم داشته باشد

3. تکنیک های وارونگی غیر آلت تناسلی:

این روش ها از منابع دیگر پوست برای ایجاد پوشش واژن استفاده می کنند، مانند پیوند پوست کیسه بیضه یا فلپ های پوستی از ران یا شکم. آنها ممکن است زمانی استفاده شوند که روش وارونگی آلت تناسلی مناسب یا مطلوب نباشد.

طرفداران:
– زمانی که وارونگی آلت تناسلی یک گزینه نیست قابل استفاده است
– ممکن است گزینه های اضافی برای عمق واژن فراهم کند

معایب:
– ممکن است به جراحی گسترده تر و زمان بهبودی طولانی تری نیاز داشته باشد
– عوارض بالقوه، مانند شکست پیوند یا اسکار

4. اتساع و کشش پیشرونده پرینه:

این رویکرد غیر جراحی شامل استفاده از گشادکننده‌های واژن برای کشش تدریجی و ایجاد نئوواژین است. این روش ممکن است برای بیمارانی که نمی توانند تحت عمل جراحی قرار گیرند یا به عنوان مکملی برای سایر روش ها مناسب باشد.

طرفداران:
– رویکرد غیر جراحی بدون خطر عوارض جراحی
– قابل استفاده در ترکیب با روش های دیگر

معایب:
– به تعهد مداوم و طولانی مدت به اتساع نیاز دارد
– ممکن است در ایجاد نئوواژینای عملکردی کمتر موثر باشد

مهم است که همه گزینه ها را با یک جراح واجد شرایط در میان بگذارید تا بهترین رویکرد را بر اساس نیازها و شرایط فردی تعیین کنید. مراقبت های بعد از عمل، از جمله اتساع منظم و بهداشت مناسب، برای موفقیت و عملکرد طولانی مدت نئوواژین ضروری است.

عمل پوستی در ایران – والوپلاستی

جراحی ولوپلاستی روشی است برای ساختن اندام تناسلی خارجی زنان، از جمله لابیا، کلیتوریس و ورودی واژن. معمولاً علاوه بر واژینوپلاستی (ایجاد نئوواژین) برای زنان ترنس انجام می شود. اهداف ولووپلاستی عبارتند از:

• ایجاد اندام تناسلی خارجی با ظاهر طبیعی. جراح قصد دارد لب های بزرگ، لب های کوچک، کلیتوریس، دهانه مجرای ادرار و غیره را بسازد که به طور معمول زنانه به نظر می رسند.

• ایجاد حس شهوانی. کلیتوریس مخصوصاً برای به حداکثر رساندن لذت و توانایی ارگاسم ساخته شده است. ممکن است برخی از احساسات در مقایسه با اندام تناسلی بیولوژیکی از بین برود، اما بسیاری از آنها توانایی دستیابی به لذت جنسی را گزارش می دهند.

• امکان نفوذ. ورودی واژن باز شده و به نئوواژین متصل می شود تا رابطه جنسی نفوذی امکان پذیر شود. هنوز قبل از دخول به زمان بهبودی مناسب نیاز است.

• تسهیل دفع ادرار در وضعیت طبیعی. مجرای ادرار برای فعال کردن ادرار ایستاده تغییر مکان می دهد. یک دوره نیاز به نشستن برای ادرار کردن در طول نقاهت اولیه معمول است.

• تقویت تایید جنسیت. ظاهر طبیعی و عملکرد دستگاه تناسلی خارجی می تواند به کاهش نارسایی جنسیتی و حمایت از هویت جنسیتی زنانه کمک کند.

روش ولووپلاستی انتظارات بهبودی مشابه واژینوپلاستی دارد. بهبودی ممکن است 6 تا 12 ماه طول بکشد و مستلزم پرهیز از هرگونه فعالیت جنسی در این مدت است. همچنین ممکن است نیاز به اتساع، روانکاری و تجدید نظرهای گاه به گاه باشد. حس ممکن است کمی تغییر کند، اما رابطه جنسی رضایت بخش و توانایی ارگاسم معمولاً در طول زمان امکان پذیر است.

مانند هر عمل جراحی تایید جنسیت، ولووپلاستی نیز با هدف کمک به افراد تراجنسیتی در بدن خود احساس راحتی بیشتری می کند. اما صبر و شکیبایی در طول فرآیند بهبودی و درک محدودیت‌های اندام تناسلی ساخته شده برای داشتن انتظارات واقعی و سالم از این روش تغییر دهنده زندگی مهم است. ارتباط با تیم پزشکی و شرکا می تواند به تسهیل بهترین تجربه و نتایج کمک کند.

واژینوپلاستی وارونگی آلت تناسلی – عمل پوستی در ایران چیست؟

این یک تکنیک جراحی ترانس واژینوپلاستی است که بر اساس سه ویژگی اندازه آلت تناسلی، خاصیت ارتجاعی پوست و قد بیمار، به واژن با عمق متغیر با توجه به بیمار امکان می دهد.

علاوه بر این، تیم IM GENDER از پیوند کیسه بیضه برای افزایش عمق واژن استفاده می کند، بنابراین مقدار و نوع کیسه بیضه نیز در تعیین عمق واژن مهم خواهد بود.

عمل پوستی در ایران
عمل پوستی در ایران

رابطه جنسی بعد از واژینوپلاستی در ایران

واژینوپلاستی در ایران که به عنوان جراحی تایید جنسیت نیز شناخته می شود، با هدف ایجاد واژن برای زنان ترنس انجام می شود. با این حال، نکات مهمی وجود دارد که در رابطه با تمایلات جنسی بعد از این جراحی باید در نظر داشته باشید:

• ممکن است 6 تا 12 ماه طول بکشد تا بهبودی کامل و احساس عود کند. در طول این مدت، باید از هرگونه فعالیت جنسی برای جلوگیری از آسیب، پارگی یا از دست دادن عمق و عرض خودداری شود.

• احساس در نئوواژین ممکن است با واژن بیولوژیکی متفاوت باشد. اگرچه هدف جراحان حفظ هر چه بیشتر احساس است، ممکن است برخی از احساسات از بین بروند یا تغییر کنند. برخی ارگاسم های با شدت کمتر پس از جراحی را گزارش می کنند. با این حال، بسیاری هنوز می توانند به لذت جنسی و ارگاسم دست یابند.

• ممکن است برای مقاربت راحت به روغن کاری نیاز باشد. نئوواژین به خودی خود روان نمی شود، بنابراین معمولاً به روانکاری اضافی نیاز است، مخصوصاً در ابتدا در حالی که اتساع هنوز مورد نیاز است.

• اتساع برای حفظ عمق و عرض واژن لازم است. اتساع شامل قرار دادن گشاد کننده های درجه پزشکی در نئوواژین برای دوره های زمانی در روز است. این معمولاً برای 6-12 ماه اول مورد نیاز است، اما گاهی اوقات ممکن است اتساع طولانی مدت مورد نیاز باشد.

• قاعدگی رخ نخواهد داد. نئوواژین به رحم یا تخمدان متصل نیست، بنابراین دوره قاعدگی اتفاق نخواهد افتاد.

• بارداری امکان پذیر نیست. باز هم بدون رحم بارداری نمی تواند اتفاق بیفتد. کسانی که به دنبال بارداری هستند، باید قبل از انجام واژینوپلاستی در ایران، گزینه هایی مانند برداشت تخمک و رحم جایگزین را بررسی کنند.

• ممکن است نیاز به جراحی های تجدیدنظر باشد. برخی از بیماران برای بهبود ظاهر، درمان عوارضی مانند فیستول یا افزایش عمق نیاز به تجدید نظرهای جزئی دارند که به آنها “تاچ آپ” می گویند. اصلاحات عمده، اگرچه کمتر رایج است، ممکن است گاهی اوقات نیز ضروری باشد.

با گذشت زمان و حوصله، زنان تراجنسیتی می توانند پس از واژینوپلاستی زندگی جنسی کاملی داشته باشند. اما مهم است که محدودیت‌های نئوواژین را درک کنید و پس از جراحی انتظارات واقع بینانه‌ای در مورد جنسیت، عملکرد و زیبایی‌شناسی داشته باشید. ارتباط با جراح، تیم اتساع و شرکای جنسی کلیدی است.

 

هزینه ولووپلاستی – واژینوپلاستی در ایران چقدر است؟

قیمت جراحی مرد به زن در ایران – هزینه عمل پوستی – هزینه عمل روده ای در ایران

هزینه عمل پوستی برای افراد ایرانی 75 میلیون تومان

هزینه عمل روده ای برای افراد ایرانی 150 میلیون تومان

با توجه به تورم ، لطفا فرای اطلاع دقیق قیمت افراد ایرانی مجدد استعلام هزینه جراحی تغییر جنسیت را از طریق واتس اپ بپرسید

برای افراد غیر ایرانی قیمت های زیر محاسبه شده است

Surgery type Surgery cost Hospitality days Medicine & tests cost & caring Hotel costs ( 30 USD per day ) Total cost in Iran
Vulvoplasty 3500 USD 1 / 2 Nights 100 USD 9 days – 270 USD 3870 USD
vaginoplasty 7000 USD 3 / 4 Nights 200 USD 15 days – 450 USD 7650 USD

متودیوپلاستی در ایران

vulvoplasty – vaginoplasty in Iran – Surgical methods and Prices 2023

 

ما هي الدولة التي لديها أرخص جراحة لتغيير الجنس؟